понеділок, 16 липня, 2018, 14:49 Курйози
Чотири мільярди років тому на Марсі лив дощ як з відра, – вчені
Фото: naked-science.ru

Марсіанську поверхню пронизують канали, які утворилися колись від потоків води. Міжнародна команда вчених порівняла їх геометрію з земними відповідниками і дійшла висновку, що чотири мільярди років тому на Червоній планеті випадали чималі опади.

Це дослідження опубліковане в журналі Science Advances, повідомляє naked-science.

Раніше існувало дві версії походження каналів на Марсі. Перша: вони з’явилися внаслідок танення льодів під час вулканічної активності. Друга: їх утворила дощова вода. Від того, яка теорія вірна, залежать висновки про історію клімату планети.

Вчені вивчали кути, при яких потоки води єдналися та розходилися, і порівнювали їх з земними відповідниками. Вони виявили, що кути ці маленькі (в середньому 40 градусів) і нагадують ті, які утворюються в посушливих регіонах – наприклад, в пустелі Арізони. Там же, де річки постійно відновлюють потік струмків, кути розгалужень набагато ширші. Тому вчені виключили вплив ґрунтових вод і вирішили, що марсіанські потоки з’явилися після рясних дощів.

За даними дослідників, умови, що зустрічаються сьогодні в посушливих регіонах Землі, існували на Марсі чотири мільярди років тому і тривали близько двохсот мільйонів років. Як стверджує автор дослідження Хансйорг Сейболд (Hansjörg Seybold), зі зникненням атмосфери втрачалася і вода. Він вважає, що вона випарувалася в космос і до сих пір може знаходитися поряд з Марсом. Правдоподібність цієї гіпотези ще належить перевірити.