п'ятниця, 13 липня, 2018, 14:19 Суспільство
Кросівки, голову до колін і без алкоголю: як вижити в авіакатастрофі
Фото з відкритих джерел
Фото з відкритих джерел

26 січня 1972 рік став новим днем народження для сербської стюардеси Весни Вуловіч. Під час роботи на черговому літаку, який пролітав над німецьким містом Хермсдорф, в салоні вибухнула бомба. Її пронесли на борт хорватські терористи. І Весна опинилася в повітрі. Від смерті її відділяло 10 160 метрів – кілька хвилин польоту до землі.

Молода стюардеса вижила. Так, отримала значну кількість переломів і травм, кілька днів перебувала в комі. Але після 16-місячного лікування, значну частину з якого вона була частково паралізованою, жінка знову змогла піднятись на ноги.

Зараз інциденти з літаками трапляються не часто. От, до прикладу, за даними Федерального об’єднання повітряного транспорту Німеччини, ризик стати жертвою авіакатастрофи у порівнянні з 1970-ми роками знизився у 482 рази.

«Статистична ймовірність загинути через авіакатастрофу у 1970-ті роки становила 1:264 000, в цьому році – близько 1: 127 500 000», – писали там.

Попри те, що зараз авіація є цілком безпечним видом транспорту, на понад сотню мільйонів ймовірностей трапляється один нещасний випадок. І саме тут знадобляться знання про те, як збільшити свої шанси на виживання, коли людина перебуває в літаку на величезній висоті і розуміє, що скоро все буде кепсько.

Умовно усі заходи безпеки можна розподілити на ті, які можна зробити до польоту, безпосередньо на борту та у випадку надзвичайної ситуації.

Фото з відкритих джерел
Фото з відкритих джерел

До польоту

Розмір літака. Як пропонують автори «Популярної механіки», непоганим варіантом для власного виживання буде вибір великої моделі авіалайнера. За даними Федерального управління цивільної авіації США (FAA), великі літаки поглинають більше кінетичної енергії під час падіння, що підвищує шанси на виживання.

Є місця безпечні, а є – не дуже. Зрозуміло, що вгадати, де на літаку станеться аварія, – не дуже можливо. Однак зрозуміло, що правильно буде сидіти поблизу аварійного виходу. Як говорив професор математичного моделювання Грінвіцького університету Ед Галі, ті, хто виживали в типовій авіакатастрофі, зазвичай сиділи не далі п’яти рядів від аварійного виходу. В інших пасажирів було значно менше шансів вибратися живими.

Правильний одяг. Тут розраховують на досить звичні речі. Під час аварії дуже ймовірно, що станеться пожежа, бо загориться паливо. Тому логічно вдягати одяг, який максимально покриє тіло – це збереже від опіків. Матеріали, на кшталт, нейлону та іншої синтетики легко загоряються, тому вигідніше брати щось з натурального. Зі взуттям все зрозуміло – краще бути взутим у те, в чому зручно бігти.

Фото з відкритих джерел
Фото з відкритих джерел

Під час польоту

Читати правила безпеки. Це звучить досить банально, але ті, хто регулярно читають правила безпеки, краще знатимуть, що робити в разі халепи. Ще й, за даними того ж FAА, пасажири, які часто літають, чомусь менше знають, що робити в разі катастрофи.

А читати правила корисно. Бо там завжди видно схему розміщених виходів, що дозволить уявити, як добратися до них, якщо станеться проблема.

Правило трьох і восьми. За статистикою найбільш проблемними періодами в польоті є три хвилини після зльоту та вісім хвилин перед приземленням. Саме тоді найчастіше і стаються авіакатастрофи – близько 80%.

В цей час не вартує засинати та втрачати пильність. А особливо – вживати алкоголь. Адже притуплена увага не допоможе людині діяти ефективно в разі поганої ситуації.

Фото з відкритих джерел
Фото з відкритих джерел

Якщо сталася халепа

Правильна поза. Коли проблема таки сталася, надзвичайно важливо правильно згрупуватися – це захистить від травм, які можна отримати під час падіння.

Якщо перед людиною є сидіння, то його вартує обхопити руками і притиснутися головою до спинки. Якщо ж сидіння немає або воно далеко, то варто пригнути голову до колін і обхопити її руками.

Паніка – це погано. Порада кумедна, бо як в такій ситуації не запанікувати. Але варто тримати себе під контролем. В разі падіння зв’язок з пілотом може бути втрачений, а в стюардес теж можуть здати нерви. Тому діяти потрібно швидко та варто не втрачати голову.

Якщо літак впав у воду, зрозуміло, що вартує одразу надути рятувальний жилет. Але це погана ідея. Бо, якщо його використати, він заважатиме пересуватися по салону літака. Це варто зробити лише після того, як вдасться покинути транспортний засіб.

У 1977 році сталася прикра ситуація – два Боїнги 737 зіткнулися в повітрі, там загинули 583 пасажири. Обидва літаки впали у воду, але один з них не вибухнув відразу.

Один з чоловіків, який вижив, – Пол Хек (йому було 65 років) – одразу після падіння розстібнув ремінь, схопив жінку за руку та потягнув до найближчого виходу. Лише там вони надули свої жилети. Тоді вдалося вибратися 68 людям, а решта (328) – загинули.

Рятувати речі не потрібно. Намагаючись врятувати свою ручну поклажу, людина може витратити надто багато часу. За цей час треба терміново вибратися із літака та забути про всі матеріальні речі, які залишилися у ньому. Життя важливіше ж.

Тим більше, що покидати салон потрібно негайно. З моменту, поки літак, який горить, падає на землю, може пройти близько 90 секунд. За цей час потрібно відбігти на щонайменше 150 метрів від місця катастрофи – тоді буде більше шансів вижити.

Все ж авіаперельоти не мають асоціюватися зі страшними вибухами та падіннями. Але знати таку інформацію потрібно – так буде значно спокійніше.

Підготував Петро Синєокий,
ІА ZIK

Редакція не завжди поділяє позицію авторів публікацій.
* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-09-21 17:29 :47