четвер, 28 червня, 2018, 16:06 блоги Суспільство
Обов’язкова подорож туди, де «садок вишневий…»
Ярина Коваль
журналіст, культуролог

За своє життя Тарас Шевченко намалював понад три десятки автопортретів, де останній зробив за кілька місяців до смерті.

«А для чого він себе стільки малював?», – здивовано підводить голову від аркуша, на якому щойно вивів олівцями мене і мого чоловіка, наш дев’ятирічний син. «А для того, напевно, щоби краще пізнати себе», цитую спробу пояснення цього факту із книги «Шевченко від А до Я». І ми починаємо з мальком розмову, наскільки пізнання не лише світу навколо, а й самого себе є для людини важливими.

Властиво, і книжку «Шевченко від А до Я» (видавництво Старого Лева) беру з полиці невипадково – везу малька у місця, де пройшло Шевченкове дитинство. Бо ці краї однозначно, бодай раз у житті, мав би відвідати кожен українець, який називає себе патріотом. Щоб побачити їх і щоб відчути. Щоби уявний «садок вишневий коло хати» став у сприйнятті цілком реальним.

Здавалося б, а для чого цей садок, коли завдяки можливостям віртуального світу можна побачити будь-яку дивовижу? У тому то й справа, що тільки власні реальні відчуття, а не чиїсь тези, можуть вберегти людську душу від затерплості та знечулення, уможливлюють щось прийняти у неї, а щось відкинути, маркують кордони світу й власні. Й напевно, для українця важливо, аби на тій території, яку він та його діти окреслять для себе, було трохи місця і для Шевченка. Незважаючи на всі персональні особливості та нюанси.

«Мандри аж ніяк не пошук незнаного, – свого часу наголошував один із моїх улюблених інтелектуалів сучасності Петр Вайль. – Мандри – це спосіб самопізнання». Без мандрів місцями, пов’язаними з людиною, якій хай вже по смерті, але вдалося стати найяскравішим символом для України, це самопізнання завжди буде неповним.

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA.
* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-09-20 10:16 :32