середа, 20 червня, 2018, 16:34 Суспільство
Людей треба стимулювати купувати нові автомобілі, але не позбавляти права на старі, – Козак
ZIK
ZIK

Невиправдано дорогими є акцизи на старі моделі автомобілів. З одного боку такий підхід має стимулювати людей купувати нові машини, з іншого – добряче б’є по кишені, і, очевидно, позбавляє права вибору.

Про це в ефірі інформаційно-аналітичного проекту «Перші про головне. Коментарі» заявив член правління Союзу автомобілістів України Петро Козак.

«Комітет з питань податкової та митної політики вніс до парламенту законопроекти № 8487 і № 8488, які можуть вирішити дві проблеми. По-перше, можна розмитнювати авто будь-якого віку. По-друге, тарифи на акциз зменшаться. Проте, на мій погляд, все ще недостатньо. Адже оплата за десятирічний автомобіль досить висока, а тому невигідна. Мені б хотілося, щоб система була м’якшою. Безумовно, людей треба стимулювати купувати новіші автомобілі. Україна все ж не звалище», – погоджується експерт.

Водночас, Петро Козак переконаний, що люди мають тяжіти до нових машин. Однак, не можна українцям забороняти вибирати і старі автомобілі.

«Цього року у нас добігає до кінця термін дії закону №1389. Тому нам потрібний новий на постійній основі, який врегулює ціни на акцизи. Також я хочу звернути увагу на позитив законопроектів. Вони більше не обмежуватимуть людей одним автомобілем у рік. Тобто, якщо машина не сподобається, то її можна тут же перепродати і обрати щось інше», – підкреслює експерт.

Член правління Союзу автомобілістів України звертає увагу на те, що якщо законопроекти ухвалять, то фірми і автосалони зможуть пропонувати вживані автомобілі на місці.

«Процедура розмитнення доволі тривожна і клопітка, багато людей не хочуть цим займатися, зв’язуватися з брокерами тощо. Вони б залюбки просто купували автомобілі, які їм подобаються», – упевнений експерт.

До того ж, привести десяток машин набагато дешевше, аніж відправляти людину в Німеччину заради однієї, зазначає учасник програми.

« Тому закон може дати досить непоганий поштовх. Якщо минулого року розмитнили 80 тисяч старих автомобілів, то, ймовірно, слід очікувати великого стрибка – приблизно 200 тисяч. Проте, я не бачу, у який спосіб закон вирішить проблему 20-річних «блях». Адже старий автомобіль коштує приблизно дві тисячі євро, а розмитнення досі може обійтися у чотири тисячі», –  додає Петро Козак.


* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-07-22 17:48 :23