Новини » Політика 20 червня, 2018, 12:35 блоги
Імітувати реформу спецслужби через те, що скоро вибори – несерйозно
Юрій Михальчишин
народний депутат України VII скликання,
кандидат політичних наук (2009 р.), радник голови СБУ (2015-2016 рр.)

Сьогодні Верховна рада розглядатиме, а завтра голосуватиме за закон про національну безпеку (так, начебто цього не можна було зробити у 2015, 2016 чи 2017 році). Справа безперечно, потрібна, вкрай нагальна, так би мовити, хоча безсоромно затягнута.

Серед сотень поправок, поданих з часу першого читання, в останній момент група депутатів, відомих єврооптимізмом, подала ініціативи вивести зі структури Служби Безпеки України підрозділ контррозвідувального захисту економіки (ГУ КЗЕ) та по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю (ГУ «К»). Цьому передувала багаторічна епопея з барвистого висвітлення життя Главку «К» в стилі dolce vita різними антикорупціонерами (про пригоди керівництва й співробітників КЗЕ написано – знято значно менше, а цілком даремно).

Синхронно цю ініціативу підтримала важка артилерія у вигляді представництв ЄС та НАТО в Києві. Хоча коли про це ж саме роками писав Ваш скромний слуга (не в соцмережі, а куди слід), реакція зазвичай була в стилі «мальчік, уйзді і нє мішай работать, ти вапшє нє кадравий сатруднік».

По-перше, дивує різке зростання інтересу групи нардепів, які раніше цікавились переливанням з пустого в порожнє на теми громадянського суспільства та гей-парадів саме до сектору національної безпеки. Виглядає, все інше вони вже успішно та ефективно реформували, по судах, прокуратурі, органах МВС та поліції це яскраво видно.

По-друге, вносити зміни до структури СБУ шляхом поправок до системного закону про нацбезпеку – юридично безграмотно, несистемно та контрпродуктивно. Логіка має бути наступна: ухвалити закон про національну безпеку як загальносистемний, і негайно проголосувати пакет нових спеціалізованих законів: «Про Службу Безпеки України», «Про контррозвідувальну діяльність» та «Про оперативно-розшукову діяльність». Тоді воно працюватиме.

По-третє, так не робиться в цивілізованому світі в принципі, що група людей без профільної освіти та досвіду роботи (будь-якої роботи, крім жерти гранти та ходити на ефіри) уявляє себе корифеями в такій чутливій темі, як спецслужба.

Тим більше, підозрюю, що через багаторічні неофіційні контакти з іноземними «дипломатами» самі ці діячі небезпідставно були об’єктами контррозвідувальних розробок нашого рідного ДКР. Алллллееее…

«Брак політичної волі», «не на часі», «посваримося з союзниками» і весь традиційний набір аргументів ледарів та нездар – і от закономірний результат на обрії.

По-четверте, ніколи ще склад профільного парламентського комітету з питань національної безпеки та оборони не був настільки слабким у кадровому відношенні. Ніколи не була гіршою комунікація між парламентом та спецслужбою. Елементарно не можу загадати бодай одного нардепа, який би по суті виступив з трибуни ВР з проблематики життя та функціонування вітчизняної спецслужби, відстоюючи її інтереси, а не переповідаючи базарні плітки з інтернет-помийниць.

А тим часом наслідки вже відчутні. Як кажуть поінформовані колишні колеги, вже цьогоріч помітно впала мотивація до роботи у дієздатних та боєздатних до того підрозділах Главку «К», які на загальному безрадісному фоні показували реальні результати.

Ніколи особливо не любив ані цю лінію роботи, ані ці підрозділи (свого часу мене пропонували туди взяти в порядку переведення, коли мене поперли з Департаменту захисту національної державності, та я відмовився, бо не маю відповідної кваліфікації). Але зараз буде критично необхідно зберегти підготований кадровий склад та оперативне ядро цих підрозділів для майбутнього. Бодай у вигляді формування нового управління по боротьбі з тероризмом і оргзлочинністю (на базі 3-го управління Главку «К» та управління контррозвідувального забезпечення боротьби з тероризмом ДЗНД).

Ще вважаю доречним створити на базі Главку «К» підрозділ по боротьбі з корупцією в сфері національної безпеки (привіт палкий всім «Укрооборонпромам», ліцензуванням і держтаємницям з приводу розпроданого та розкраденого військового майна і техніки, віртуально збудованим полігонам, фортифікація нульової практичної цінності і т.д.).

Так чи інакше, згаявши три роки парламентської роботи, імітувати (юридично безграмотним шляхом) реформу спецслужби просто через те, що через три місяці стартують вибори – несерйозно.

А СБУ реорганізовувати та підсилювати, безумовно, треба, проте робити це будуть зовсім інші люди на зовсім інших принципах.

Поки нічого ще не даремно.

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-02-18 13:54 :41