п'ятниця, 8 червня, 2018, 15:46 Суспільство
У справі катастрофи Ту-154 є факт, який заперечує причетність до цього України, – «Стежками війни»
ZIK
ZIK

У 2001 році катастрофа Ту-154 над Чорним морем сколихнула світ. Тоді внаслідок вибуху загинули всі 66 пасажирів – громадяни Ізраїлю і Росії, члени екіпажу. Є кілька версій того, чому трагедія сталася. Міжнародна спільнота звинувачує у подіях Україну. Однак у документах, які підписала Росія 2001 році в Люберцях, є факт, який спростовує нашу винуватість.

Про це йдеться у програмі військових розслідувань «Стежками війни» на телеканалі ZIK.

У 2001 році сталася катастрофа цивільного літака Ту-154 над Чорним морем. За офіційною версією Росії, збила літак ракета з українського комплексу С-200.

«Російська сторона озвучила перша свою версію. Вона говорила, що це терористичний акт. Втім швидко змінила своє припущення, мовляв, причина в українській ракеті», – пригадує начальник Головного штабу військ ППО ЗСУ (1996-2005 рр.) Валерій Камінський.

Генерал-лейтенант Валерій Камінський тоді очолив групу українських військових експертів, які досліджували причини катастрофи. Збиралися українські та російські експерти в Росії, у Сочі.

«Від інших версій російська комісія відхрещувалася. Склалося враження, що вони зацікавлені у тому, аби звинуватити Україну», – додає Валерій Камінський.

Тоді Україна все ж виплатила родичам загиблих по двісті тисяч доларів, але вину так і не визнала.

«Розслідування зайшло у глухий кут. З одного боку, причину бачили у ракеті, а з іншого – експерти вважали, що вибух стався на борту», – зазначає військовий експерт Сергій Згурець.

В будь-якому разі літак Ту-154 вибився із запланованого графіку. І, за словами генерала Камінського, на це відреагували російські військові.

«Через цей літак були проведені в бойову готовність чергові сили Росії», – пояснює начальник Головного штабу військ ППО ЗСУ (1996-2005 рр.) Валерій Камінський.

Тобто російські війська протиповітряної оборони, прийнявши Ту-154 за невстановлений об’єкт, могли  його тримати під прицілом.

«Як не дивно, але першими цю версію висунули російські колеги. Могла відбутися стрільба, де одна девізія підсвічувала, а інша пускала ракету», – говорить Валерій Камінський.

За словами чоловіка, перед катастрофою українські військові лише раз запускали ракети із С-200 над морем, і то невдало. Генерал вважає: відбитий від води радіосигнал, міг зірвати самонаведення ракети на заплановану ціль.

«Якщо це була українська ракета, то, можливо, вона захопила відбитий сигнал, підсвічений  російською черговою девізією. І далі наводила приціл по цьому променю», – припускає Валерій Камінський.

Однак, навіть якщо хтось підібрав потрібно частоту, то виникало ще одне запитання.

«Вибухова речовина бойової частини складається на 20% з тротилу і 80% з гексогену. Так ось, на кульках виявили лише 20% слідів тротилу, а гексогену не знайшли», – звертає увагу Валерій Камінський.

На користь версії про закладену вибухівку в салоні літака вказує і важливий документ, який Росія підписала 2001 року. У ньому написано, що за тридцять секунд до катастрофи найближчий об’єкт до Ту-154 був на відстані майже 50 кілометрів.

Ракета, випущена із комплексу С-200, наприкінці свого польоту має швидкість в районі 900 метрів за секунду.

Водночас за результатами розслідування російських військових експертів, швидкість ракети мала б бути понад 1600 метрів за секунду. Тобто, українська ракета просто не встигла б долетіти.

Втім міжнародна спільнота визнала, що літак Ту-154 збила українська ракета. Це підірвало авторитет української ППО. Відтоді українські військові більше не запускали С-200. А з 2010 по 2016 роки бойових пусків із зенітно-ракетного комплексу в Україні взагалі не було. Відновилися вони тільки нещодавно.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-09-22 02:09 :52