середа, 6 червня, 2018, 12:31 Суспільство
Чим більше вимог до тендеру, тим ширше поле для маніпуляцій, – Руденко
ZIK
ZIK

Для закупівлі необхідних деталей «Укрзалізниця» проводить тендери. Однак часто перемагають одні й ті ж фірми. Так, наприклад, конкурс на рейкові скріплення постійно виграють брати Дубневичі, незважаючи на те, що їхня продукціє є неякісною та дорогою. Також поза конкуренцією залишаються фірми Ахметова.

Про це в програмі «Громадська прокуратура» на телеканалі ZIK розповів експерт Дмитро Руденко.

«Після запровадження системи «Prozorro» нічого не змінилося. Її засновники визнали, що це не ключ боротьби з корупцією. Система просто показує, з чим можна зіткнутися. Втім, здебільшого система вказує на наглість і цинізм», – обурюється Дмитро Руденко.

Тендерна документація прописується, як і раніше, тобто під конкретного виробника, наголошує експерт.

«Перед оголошенням тендеру з підприємцем домовляються – прописується уся технічна документація і вимоги. В потрібний момент все публікується, імітується конкурс і непотрібним фірмам просто відмовляють. Переможцями стають ті, кого обрали з самого початку. Боротьба з ними наче і триває, але до суду справи не доходить. Справи затягуються на багато років, а тим часом продукція, яка часто не відповідає вимогам, закуплена і використовується на залізниці», – звертає увагу на ситуацію Дмитро Руденко.

Чоловік наголошує на тому, що рейкові скріплення фірма, яка перемогла у тендері «Укрзалізниці», виготовляє за вищу ціну і вони неякісні.

«З 1994 року я займаюся реалізацією, виробництвом, постачанням на «Укрзалізницю» рейкових скріплень. Від цієї стратегічної одиниці залежить безпека руху. Такі деталі в Україні виготовляють дві фірми. Перша – ТОВ «Корпорація КРТ» братів Дубневичів, друга ж називається «Механіка». Вона виготовляє якісні товари. Протягом трьох років рейкові скріплення постачаються тільки «Корпорацією КРТ». Не зважаючи на те, що вона вже не виконує тих вимог, які ставить «Укрзалізниця». Розуміючи це, залізниця продовжує закупку у Дубневичів», – каже Дмитро Руденко.

Він розгніваний і тим, що у 2016 році на нечесній закупівлі рейкових скріплень хабарники нажили два мільйони доларів.

«У 2016 році ми були учасниками тендера для кріплення рейкового типу КПП. Ціна, по якій зрештою закупила «Укрзалізниця» дорівнювала 170 мільйонам гривень. Ми ж були готові продати товар за 113 мільйонів. Різниця – два мільйони доларів. Таким був надприбуток. Я зробив такий висновок, адже собівартість кріплень така ж, як і у нас. Вважаю, що хабар отримали усі: починаючи від людини, яка у відповідний момент за сто доларів підсунула документ, і закінчуючи вищим керівництвом силових структур. Перш за все, це стосується НАБУ і Спеціалізованої антикорупційної прокуратури. Відповідні документи у них лежать давно, ще до того, як відбувся аукціон», – переконаний Дмитро Руденко.

Також він зазначає: навіть після вторгнення Росії на схід «Укрзалізниця» купувала продукцію у фірм Ахметова, які працюють в окупованій Макіївці та Єнакієве.

«З 2014 року відбуваються кричущі порушення. Відбувся конкурс, у якому брали участь заводи, які не перереєструвалися і працювали на окупованій території. Їхній власник – Ахметов. Я був їхнім суперником, і попри те, що мій продукт мав нижчу на два мільйони ціну, потерпів поразку. Виграла компанія, яка працювали на користь терористичних організацій, а мої документи сфальсифікували. Я надіслав запит силовим структурам. Вони провели перевірку і підтвердили, що мої рейкові скріплення були кращою пропозицією. Втім, після перемоги у конкурсі компанія Ахметова все одно привозила свою продукцію в Україну. Сума збитків по тих тендерах «Укрзалізниці», де я брав участь, дорівнює сотням мільйонів гривень»,  – стверджує Дмитро Руденко.

Чоловік переконаний, що змінити корупційну ситуацію із закупівлями можна. Перш за все, необхідно зменшити вимоги тендеру.

«Має бути від п’яти до семи вимог тендерної документації. Серед них ціна, відповідність вимогам, тобто необхідно перевірити, чи справді товар використовується у цій галузі. Крім того, людина має довести, що є виробником або дилером. Проблема у тому, що чим більше вимог до аукціону, тим ширше поле для маніпуляцій», – пояснює Дмитро Руденко.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-10-23 05:42 :53