середа, 6 червня, 2018, 11:44 Економіка
Брати Дубневичі провертали корупційні схеми на «Укрзалізниці», – адвокат
ZIK
ZIK

Народні депутати Ярослав та Богдан Дубневичі займалися незаконними оборудками на «Укрзалізниці». Їхні помічники, які влаштувалися там на роботу, допомагали братам вигравати тендери.

Про це в програмі «Громадська прокуратура» на телеканалі ZIK розповів адвокат Юрій Татьков.

«Мені відомо про багатомільйонні оборудки на «Укрзалізниці». Згідно інформації НАБУ, відбуваються вони через підприємства, кінцевими бенефіціарами яких є народні депутати Ярослав та Богдан Дубневичі. Державні монополії спричинили сотні мільярдів збитків через закупівлю продукції їхнього підприємства. До слова, їхній товар не є якісним», – наголошує Юрій Татьков.

Також адвокат звертає увагу на те, що у 2016 році Служба внутрішньої безпеки Укрзалізниці виявила певний конфлікт інтересів.

«Він існував між головою Комітету ВР з питань транспорту Ярославом Дубневичем та його колишніми помічниками – Яковлєвим і Пушкаренком. Вони працювали на «Укрзалізницю». Один з них формував тендери у такий спосіб, щоб підходила лише та продукція, яка є власністю Дубневичів. Інший помічник дбав про кількість продукції та її вартість, яка в рази перевищувала ринкову ціну. До того ж, згідно інформації ВРУ, дружина Пушкаренка є секретарем комітету, який очолює Ярослав Дубневич. Також було дочірнє підприємство – «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця»«, – розповідає Юрій Татьков.

Адвокат зазначає: наприкінці 2015 року НАБУ зареєструвало кримінальні провадження проти «Укрзалізниці», які були пов’язані з братами Дубневичами.

«Під час провадження детективи НАБУ затримали людей, які допомагали з оборудками. Через те, що злочини є корупційними, а не насильницькими, суд застосував альтернативу – тримання під вартою, внесення застави тощо. За певних працівників хтось заплатив, за інших – ні. Однак досі кримінальне провадження до суду не передали», – наголошує Татьков.

До ухвалення постанови Кабміну щодо перереєстрації всіх суб’єктів господарської діяльності, з окупованих територій в Україну продовжували ввозити продукти звертає увагу адвокат.

«Я маю на увазі Макіївський металургійний завод. Він, без перереєстрації, постачав продукцію, яка вироблялася на непідконтрольній території України, до «Укрзалізниці». Що цікаво, таку ж продукцію виготовляли на території, яку контролює Україна. Дивно, що «Укрзалізниця» на цей час спонсорувала терористичні організації. По цьому факту Головна військова прокуратура, Генеральна прокуратура України зареєстрували кримінальне провадження майже три роки тому, але воно досі є під сукном головного військового прокурора і до суду не направляється, а злочинці не покарані», – підкреслює Юрій Татьков.

Вагони, які перетинали лінію розмежування, належали підприємству «Укрзалізниця», але, можливо, були закріплені за регіональною філією, тобто Донецькою залізницею, каже адвокат.

«Вугілля з окупованих територій приїжджало на підконтрольні. Потім вагони поверталися назад. Отже, в принципі, їх можна було б залишити у нас і не повертати», – робить висновок Юрій Татьков.

Окрім того, нещодавно у ЗМІ з’явилася інформація про те, що «Укрзалізниця» планує закуповувати у США локомотиви, тепловози на суму один мільярд доларів. Втім, аналогічний товар для Казахстану коштував на тридцять відсотків дешевше.

«Мені здається, що покупка локомотивів взагалі недоречна. Їх коефіцієнт корисної дії нижчий, ніж у електровозів. До того ж, в Казахстані не купували дизельні поїзди, бо виготовляли», – коментує адвокат.

У 2017 році, у звіті Державної аудиторської служби йшлося про те, що внаслідок неналежного виконання своїх обов’язків, власники «Укрзалізниці» втратили приблизно 80 мільйонів гривень.

«Збитки виникли з повітря. Все через невиконання обов’язків, звернення до суду тощо. Посадові особи «Укрзалізниці» не могли оплатити всі штрафи контрагентів. До слова, весь дизельний ринок окупувала компанія «Трейдкомодіті». Вона постачає неякісне пальне не тільки «Укрзалізниці», а й Міністерству оборони та іншим крупним підприємствам. Зухвало і те, що компанія не є виробником дизельного пального», – додає адвокат.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-06-19 13:03 :18