Новини » Курйози 19 травня, 2018, 0:13
Науковці припускають, що восьминоги є прибульцями

Міжнародна група вчених під керівництвом австралійського імунолога Едварда Стіла (Edward Steele), що працює в Центрі астробіології на Шрі-Ланці, припустила, що еволюція на Землі відбувалася завдяки позаземним ретровірусам, а деякі головоногі молюски потрапили на планету з кометами.

Спірна гіпотеза опублікована в рецензованому журналі Progress in Biophysics and Molecular Biology, – повідомляє  newsyou.info.

Результат пошуку зображень за запитом "фото восьминогів"

У 1978 році Фред Хойл (Fred Hoyle) і Чандра Вікрамасінгх (Chandra Wickramasinghe), прихильники гіпотези панспермії, висунули тезу H-W про кометну біологію, яка передбачає, що живі організми потрапляють на Землю завдяки кометам. Дослідники також вважали, що космічні об’єкти несли з собою ретровіруси, які викликають хвороби й змінюючи таким чином хід еволюції. Інфекційні агенти могли стати причиною Кембрійського вибуху.

У новій роботі вчені запропонували сміливу гіпотезу, що восьминоги не могли з’явитися в результаті земної еволюції. Аргументи на користь цього припущення включають незвичайну генетичну і поведінкову різноманітність сучасних головоногих (кальмарів, каракатиць і восьминогів).

При цьому такі складні анатомічні особливості, як нервова система з великим мозком, камерні очі (що відрізняються від очей ссавців), зміна забарвлення, з’являються протягом відносно короткого періоду часу приблизно 275 мільйонів років тому.

Геном восьминогів містить 33 тисячі кодуючих білок генів, що більше, ніж у людини. Крім того, майже кожен ген володіє консервативним (відносно повністю збереженим протягом усього ходу еволюції) сайтом редагування матричної РНК, але цей механізм відсутній у більш примітивних головоногих (наутілусів). Вчені вважають, що такі генетичні особливості не могли виникнути в ході випадкових мутацій. Гени, таким чином, мають космічне походження. Дослідники допускають можливість, що в кометах, що потрапили на Землю, знаходилися заморожені яйця восьминогів.

Як пише видання Science Alert, робота, хоча і є цікавою, спекулятивна і не має великої наукової цінності. За словами редактора Дениса Ноубла (Denis Noble) стаття була опублікована для підтримки дискусії про зародження життя і еволюції, оскільки з’являється все більше доказів наявності органічних речовин на інших небесних тілах.