середа, 25 квітня, 2018, 16:17 Суспільство
Бабусі та інтернет – це ефективні засоби агітації, – Кирило Сазонов
ZIK
ZIK

Часто для агітації не потрібно створювати потужні інформаційні компанії через медіа. Є два дешевші та ефективніші засоби для розповсюдження повідомлень – бабусі та інтернет.

Таку думку в ефірі інформаційно-аналітичного проекту «Перші про головне. Коментарі» висловив політолог Кирило Сазонов.

«Після президентських виборів 2005 року я вивчав політологію. Пам’ятаю, що перипетії між Ющенком і Януковичем були дуже серйозними. Тоді викладачі нам говорили, що відбувається дуель, де з однієї сторони ЗМІ та влада, а з іншої – інтернет та опозиція. Ми знаємо, що десять років тому інтернет був зовсім іншим – тіснішим», – каже політолог.

Кирило Сазонов пригадує, що у 2005 році опозиції доводилося завойовувати публіку креативністю.

«Грошей Януковича, впливу медіа не було й близько. Тому опозиція ширила вірусні ролики. І так один мультик перебивав десяток новинних сюжетів про перспективного Віктора Януковича. Люди дивилися все це, сміялися і голосувати за нього не хотіли», – розповідає Кирило Сазонов.

До того ж, політолог поділився фрагментом із історії роботи його колег у передвиборчий час.

«Вони найняли бабусь. Детально їх проінструктували. Вранці старенькі заходили у автобус і вигукували: «Ох, що ж коїться! Приїхали регіонали і будуть на місці клубу будувати бордель!». На наступній зупинці бабуся виходила і сідала в інший транспорт, цитуючи те саме. Люди, які це все чули починали обговорювати ці речі з друзями – сарафанне радіо. Мій колега каже, що двадцять бабусь за два дні покривають обласний центр так, як це не зробить тисяча листівок і плакатів. Минуло тринадцять років. Бабусі далі актуальні, але тепер їх трохи заміняє фейсбук і портали, де можна коментувати», – пояснює Кирило Сазонов.

Також політолог пояснив психологічні моменти сприйняття інформації.

«Якщо повідомлення донесе одна людина – ти сприйматимеш інформацію критично. Двоє чи троє протягом короткого часу – майже не сумніваєшся. Коли це підтверджує хтось, кого ти знаєш – все! Тебе не переконати у протилежному. Хто перший сказав – той правий. Чим цікавіша історія, тим простіше у неї повірити. Це набагато дешевше, аніж телевізійні пропагандистські програми. Приміром, агітація за вакцинацію. Влада намагається пояснити, що потрібно. Але нікому не цікаво слухати міністерства. Водночас ця інформація краще поцілила через картинку їжака у тумані з надписом «Не вакцинуйте всіх своїх дітей, вакцинуйте тільки тих, кого хочете вберегти». Це працює дуже добре! Таких людей треба просити долучитися до боротьби проти російської пропаганди», – додає Кирило Сазонов.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-11-16 00:49 :12