понеділок, 16 квітня, 2018, 10:23 Світ
Виразка Бурулі швидко поширюється Австралією
Фото: Pixabay/Ілюстративне фото

Виразка Бурулі, що рідко зустрічалася в Австралії, швидко поширюється країною. Зараз вона досягла епідеміологічних масштабів у штаті Вікторія, що спонукало фахівців з інфекційних захворювань закликати до невідкладних досліджень джерела її виникнення та шляхів поширення.

У статті, опублікованій у Medical Journal of Australia (MJA) у понеділок, 16 квітня, дослідники на чолі з доцентом Даніелем О’Бріеном з Barwon Health заявили, що випадки виразкової хвороби Бурулі стрімко зростають, й висловили глибоке занепокоєння тим, чому найбільше постраждала Вікторія. Жодного випадку захворювання не було зареєстровано у Новому Південному Уельсі, Південній Австралії чи Тасманії, – інформує видання The Guardian.

У 2016 році у Вікторії було виявлено 182 нових випадків виразки, повідомив О’Бріен. Станом на 11 листопада 2017 року, їх кількість зросла на 51% у порівнянні з тим же періодом у 2016 році: з 156 випадків до 236 випадків.

Першою ознакою інфекції є, зазвичай, безболісне ущільнення на шкірі, яке часто сприймається за укус комахи. Далі інфекція проникає у жирову тканину, де осідає та швидко поширюється організмом, руйнуючи тканини, перш ніж у кінцевому підсумку з’явитися на шкірі у вигляді виразки. Люди, які заразилися цією інфекцією, часто не знають, що інфіковані. Проте, коли вже виразка з’являється на тілі, біль може бути нестерпний.

Загалом інфекція піддається 8-тижневому курсу лікування антибіотиками, проте в окремих випадках необхідна операція з видалення шкіри або навіть ампутація.

Професор Пол Джонсон, всесвітньо відомий експерт з виразкової хвороби Бурулі, досліджує інфекцію, починаючи з 1993 року. Він керував розробкою високоточного діагностичного тесту на наявність бактерій, що викликають захворювання, і нині знаходиться у Austin Health у штаті Вікторія, де працює над тим, щоб зрозуміти, чому інфекція найчастіше зустрічається на прибережних півостровах Белларін і Морнінгтон.

Це найбільше і збентежило дослідників, оскільки хвороба частіше зустрічається у болотистих районах тропічних країн, а найбільше її випадків зареєстровано у Африці.

Джонсон вважає, що, швидше за все, бактерії, що викликають виразку, Mycobacterium ulcerans, поширюються комарами та опосумами. Його науково-дослідна команда виловила велику кількість комарів у постраждалих районах та виявила, що лише невелика їх частина є переносниками бактерії.

Потім вони знайшли, що кускуси східні, що мешкають у постраждалих районах, виділяють бактерії у фекаліях.

«Наша гіпотеза полягає у тому, що це захворювання опосумів», – пояснив вчений. «Воно потрапляє через їхні екскременти назовні та заражає місцеве середовище, включаючи комарів. Люди інфікуються переважно через укуси заражених комах та, можливо, безпосередньо від хворих тварин».

Хоча можуть бути і інші способи передачі захворювання, повідомив він та додав, що дослідники не знають, як опосуми підчепили цю хворобу.

Переклад з англійської Оксани Вергелес, для ІА ZIK