Новини » Політика 21 березня, 2018, 11:23
Якість українського вугілля штучно занижується, – розслідування ZIKу
ZIK
ZIK

Місто Нововолинськ, Західна Україна, наші дні. Гірники шахти «Бужанська», як і зазвичай, ідуть на роботу видобувати вугілля. Та змарнілі обличчя шахтарів не приховують стурбованості – як завтра прогодувати сім’ю? Зарплати працівники копальні не бачать четвертий місяць поспіль. Саме через це вони вдалися до відчайдушної акції непокори. Гірники спустилися на 400 метрів під землю та провели там три доби.

Про це йдеться у викривальному спецпроекті «Вугільний сепаратизм» телеканалу ZIK.

«Уже дійшло до того, що у нас банально немає ресурсів, аби прогодувати свої сім'ї. У багатьох є діти, яких потрібно вдягнути, нагодувати, чимось потрібно платити за комунальні послуги», – каже електрослюсар шахти «Бужанська» Михайло Боруцький.

Та не лише невиплата зарплат хвилює гірників. Старе обладнання для видобутку вугілля, ненадійні кріплення, саморятівників бракує, а «спецівку» – так називають свій одяг гірники – доводиться часто  позичати товаришам, бо для всіх не вистачає. Зношується вона швидко, нової – не видають. Частину обладнання вони роблять власноруч з підручних матеріалів, яке згодом керівництво, буцімто, купує у приватних підприємців. Гірники вимагають повної перевірки господарської діяльності підприємства, бо кажуть: надто вже багато запитань.

«Чотири місяці підприємство, зокрема, наш підрозділ, працювало з чистим вугіллям. Ми почули, що на генеруючу компанію прийшло вугілля з показником зольності у 56%. Але в нас воно було без підрубки порід, чисте не більше 15%», – заявив голова профспілки шахти «Бужанська» Богдан Макарчук.

Зольність – це один із ключових показників якості вугілля. Що вища зольність – то гірша якість вугілля.

«Саме махінації з боку керівництва, які штучно занижують якість, а відтак і вартість вугілля, не дають нашому підприємству розвиватись», – переконаний директор «Бужанської» Руслан Шатковський.

«До цього призвів керівник, який півтора року тому був призначений Ігорем Насаликом. Його менеджмент призвів до того, що наше підприємство на фактично на межі закриття», – наголосив Богдан Макарчук.

Ігор Степанович Насалик – міністр енергетики та вугільної промисловості України в уряді Володимира Гройсмана. Саме Насалик призначає керівників держпідприємств, що керують шахтами. А ті звітують, що збільшити видобуток вугілля на заході країни неможливо. Тож перші особи держави заявляють, що постачатимуть його з-за кордону.

А тепер підсумуємо. На заході країни вугілля газової групи. Українським ТЕС і ТЕЦ потрібне вугілля антрацитне. Його видобували на шахтах Донбасу, які тимчасово окуповані. Та чи правда те, що вугілля з заходу країни не годиться для генерування електроенергії в Україні? Чи, може, справа в іншому? І саме першим особам держави фінансово вигідно тримати народ в напрузі і доводити, що купувати вугілля з-за кордону – необхідність? Та й чи справді вугілля, що використовують в Україні – африканське й американське?

«Наприклад, за останній рік 80%, а це майже 2 мільйони тонн вугілля, надійшло в Україну з Росії. Ну, і майже півмільйона тонн із ПАР. Хоча з самого початку планувалось, що пропорція має бути з точністю до навпаки», – зазначив економічний оглядач «Українського тижня» Олександр Крамар.

Саме у поставках вугілля з Росії криється величезна схема відмивання коштів та фінансування самопроголошених «республік».

«Вугілля з окупованих територій раніше завозилось напряму за частково сфальсифікованими документами. Зараз його везуть в Росію, і в одному з російських портів відвантажують на пороми, потім поромами або баржами завозиться в Україну вже з підробленими документами про походженням цього вугілля. На початковому етапі ця схема замикалась на людей Медведчука, в тому числі Тараса Козака – депутата від «Опозиційного Блоку», який насправді не є теж самостійною одиницею, а одним з «смотрящих» Медведчука», – заявив нардеп Сергій Лещенко.

Зазначену схему підтвердив наш інформатор з Адміністрації Президента. Водночас він додає: морський шлях не єдиний. Головні обсяги вугілля з ОРДЛО йдуть залізницею. Але прямі поставки унеможливила економічна блокада ОРДЛО. Тому так наполегливо намагалися завадити їй підрозділи міністра Авакова.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-03-23 16:22 :06