п'ятниця, 16 березня, 2018, 5:20 Суспільство
Біологи виявили: одним підходить білий хліб, а іншим – чорний

Біологи виявили значні відмінності в реакції організму людини на вживання чорного та білого хліба.

Але однозначних свідоцтв користі того чи іншого хліба вчені не знайшли, – повідомляє Народна правда.

Вчений Еран Елінав з інституту Вейцмана в Реховоті (Ізраїль) з групою колег зібрали групу з двох десятків добровольців. Половина з добровольців погодилася харчуватися практично одним чорним хлібом заради науки протягом двох тижнів, а інша половина – білим хлібом. В обох випадках приблизно чверть калорій припадала на хліб, а іншу частину дієти складали звичайні продукти.

Через місяць групи мінялися місцями і починали їсти інший вид хліба, який для них спеціально пекли автори статті. У цей час вчені стежили за станом здоров’я добровольців, спостерігаючи за тим, як змінювалася концентрація глюкози, мікроелементів і білків в їх крові при переході на хлібну дієту та при повній відмові від хліба, а також за змінами в їх вазі, тиску та інших фізіологічних характеристиках.

Як розповів Елінав, ці спостереження привели до несподіваних результатів – перший аналіз зібраних даних показав, що і білий, і чорний хліб приблизно однаково впливали на роботу організму і майже не змінювали те, як працював обмін речовин в організмі добровольців.

Здивовані результатами експерименту ізраїльські біологи порівняли те, як організм різних добровольців реагував на білий і чорний хліб. Як виявилося, розкид в реакції організму на пшеничне і житнє борошно був дуже великим. Завдяки цьому для деяких добровольців корисним був білий хліб, а для інших – чорний.

Що цікаво, вживання ні того, ні іншого хліба не змінювало мікрофлору, що раніше пов’язували з позитивною дією чорного хліба на здоров’я людини. Чому так відбувається, вчені поки не знають, але вони припускають, що це пов’язано з відмінностями в роботі мікробів мікрофлори, які відповідають за переробку крохмалю, глюкози і інших вуглеводів.

Розкриття цих відмінностей, на думку Елінава і його колег, допоможе нам зрозуміти, який хліб слід їсти різним групам людей, і як особливості в роботі їх організму можуть впливати на успішність або невдачу тих чи інших дієт.