середа, 21 лютого, 2018, 14:55 Львів
Перевізника, на якого скаржаться люди, в ЛОДА навіть пальцем не посварили
Фото: Микола Тис/ZIK
Фото: Микола Тис/ZIK

У Львівській ОДА провели нараду із перевізником ТзОВ «Фіакр Львів», на якого скаржиться сільська громада щодо завищених тарифів на проїзд, недотримання графіків руху та відсутності вечірніх рейсів. Після оприлюднення у ЗМІ листа сільської ради про те, що в разі відсутності реакції влади, люди готові перекривати трасу Львів-Шегині, перевізника таки покликали «на килим» в ЛОДА. Але навіть пальцем не покивали.

На зустрічі побувала кореспондентка IA ZIK.

Нарада відбулася під керівництвом начальника обласного управління транспорту Тараса Оприска, у присутності в.о. начальника відділу організації автомобільних пасажирських перевезень Романа Жука, керівників ТзОВ «Фіакр Львів» – директора Степана Коцана та ще одного представника, який говорив дуже багато і емоційно, але при цьому категорично відмовився назвати себе. Мотивував тим, що не хоче, щоб про нього десь писали у пресі. Посадовці ЛОДА також не вважали за потрібне його представити.

Нагадаємо, мешканці Бартатова скаржаться на несправедливі, на їхню думку, тарифи та незадовільне обслуговування маршруту №140 «Львів-Городок» перевізником ТОВ «Фіакр Львів». З цього приводу було звернення сільської ради до обласної та районної влади, нардепа від округу. Але на нараду в ЛОДА сільського голову не покликали. Розмова посадовців із перевізником відбулася в лояльних як для порушника тонах. Посадовці буквально просили (не вимагали!) у перевізника виконувати графіки (начебто, він і не зобов’язаний це робити відповідно до договору) та дещо зменшити тариф, щоб не збурювати людей. Адже якщо зневірені люди вийдуть на дорогу – то це вже буде проблема влади. Розглянули основні претензії.

Недотримання графіків, відсутність вечірніх рейсів (після 19.00)

Дивно, але на нараду щодо недотримання графіків руху представники перевізника прийшли без самих графіків. Тож чиновникам довелося вірити їм на слово. І, так виглядає, вірили. Представник «Фіакр Львів», який не назвався, заявив: маршрутки курсують кожні 10 хвилин, увечері – рідше. На запитання: «Коли остання?» випалив: «Десь 21.20». Добре, що цього не чули мешканці Городоцького району, які після 19.00 вже й не сподіваються на маршрутку №140...

В.о. начальника відділу організації автомобільних пасажирських перевезень Роман Жук повідомив: наступного тижня представники ЛОДА спільно з Укртрансбезпекою Львівщини проведуть перевірку щодо того, чи дотримується графіків руху перевізник «Фіакр Львів». Навіть пообіцяв залучити голову сільської ради, представників громади та журналістів – якщо у них буде таке бажання. «За результатами перевірки будемо думати, які заходи застосовувати до перевізника, якщо будуть виявлені факти порушень», – зазначив посадовець.

Аби максимально передати атмосферу наради, подаємо уривки діалогу посадовців влади, яка є замовником послуг, із недобросовісним перевізником, на якого скаржаться люди.

Тарас Оприск (прохально): Дотримуйтесь графіку. Якщо після 19.00 ви не їздите, то вже недобре.

«Ф»: Ми дотримуємося графіку.

Тарас Оприск: Коли автобус останній має їхати?

«Ф»: Там плаваючий графік.

Тарас Оприск: Треба було з собою взяти графік… Від сьогоднішнього дня ви їздите (за графіком, – ZIK), а ми до кінця тижня виїдемо і перевіримо, яка ситуація. Домовилися?!... 21.20 (останній рейс зі Львова, – ZIK) як їздили, так і підходить?

«Ф»: Підходить.

Отже, про перевірку перевізник попереджений. Тиждень пасажири можуть бути спокійні – маршрутки курсуватимуть за графіком. А далі?...

Тарифи

Мешканців Бартатова турбують несправедливі, на їхню думку, тарифи. До села, яке за 10 км від Львова, перевізник встановив тариф 13 грн, а до райцентру – Городка (понад 25 км) – 15 грн. При цьому інші перевізники так званого далекого сполучення («Зелений гай», «Княгиничі» тощо), які їдуть у цьому напрямку, беруть 13 грн зі Львова до Городка, однак вони у Бартатові не зупиняються. А у перевізників, що обслуговують сільські маршрути у сусідні з Бартатовом Суховолю та Мшану, тариф до цих населених пунктів суттєво нижчий – 8 та 11 грн відповідно.

Т.в.о. начальника відділу транспорту Роман Жук нагадав: є постанова Кабміну від 2015 року, відповідно до якої право органів виконавчої влади впливати на тарифну політику перевізників скасовано. «В окремих випадках, коли ми бачимо, що гранична межа перевізника зашкалює – будемо звертатися в АМКУ. Це в його компетенції. Висновок – справедливий тариф чи несправедливий – може надати лише Антимонопольний комітет», – зазначив Р.Жук.

Представник «Фіакру» заявив: до Бартатова тариф справедливий, а от до Городка – свідомо занижений.

«Ф»: Ми до Городка могли поставити 19 чи 20 грн – це так… Водії беруть до Бартатова і 10, і 12 грн. Ми поставили 13 грн, але 13 грн ніхто не дає.

Тарас Оприск (прохально): Я би вам рекомендував трошки зменшити (тариф, – ZIK). Як би не було, воно кидається в очі. До 11-12 грн точно можете зменшити.

«Ф»: Водії так беруть.

Тарас Оприск: Якщо водії так беруть, то для чого ви ставите 13 грн?... Щоб збурити людей?...

Журналіст: Поясніть, чому така різниця в ціні? Понад 25 км – 15 грн, а 10 км – 13 грн.

Тарас Оприск: Я вам поясню. Тому що до Городка вони занизили ціну. Це їх право. Бартатів можна трошки зменшити. А Городок вони занизили на 5 грн. Така ситуація.

Роман Жук: Таким чином перевізник бореться за пасажира до Городка.

«Ф»: Ми не можемо до Городка поставити 20 грн, бо там купа проїзних автобусів їде.

Тарас Оприск: До Бартатова можете опустити на 1 грн – ніц ся вам не стане. А до Городка вони занизили ціну на 5 грн. Це право перевізника. Це бізнесмени.
 

У ЛОДА не чули про монополію на маршруті Львів-Городок

Мешканці Бартатова скаржаться, що маршрути так званого далекого сполучення не зупиняються у цьому приміському до Львова селі. «Першочергова причина, чому не зупиняються і не хочуть брати людей інші перевізники, це те, що підприємство, яке обслуговує 140-ий маршрут (Львів-Городок), створило так звану монополію на даному маршруті», – пояснює сільський голова у листі до влади.

Представники перевізника реагують на слово «монополія» сміхом, а в ЛОДА вдають, що здивовані. Заявляють: вперше про таке чують, що автобуси далекого сполучення не зупиняють у приміських селах. «Ми не забороняємо нікому зупинятися там, де є облаштована зупинка», – заявив Т.Оприск.

Роман Жук: Скеруємо листи перевізникам, які працюють в цьому напрямку, з проханням здійснювати зупинку в селі Бартатів.

Схоже, після того, як було скасовано державне регулювання тарифів, органи влади на місцях втратили важелі впливу на перевізників, але не усі. Адже саме ОДА регулює сферу пасажирських перевезень – проводить конкурси на маршрути та укладає угоди, відповідно, має вимагати їх виконання. Чому ж влада відмежовується від проблем і у прохально-благальному тоні, аби часом не образити, спілкується з порушниками? Чому правила гри диктують «маршрутники-приватники», а пасажир повністю безправний? У соцмережах люди нарікають на змову влади з перевізниками. А хто може це довести і проконтролювати? Чи це вже аксіома? Запитань більше, ніж відповідей.

Наталія Шутка,
IA ZIK

Редакція не завжди поділяє позицію авторів публікацій.
* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-06-20 06:38 :41