понеділок, 19 лютого, 2018, 14:47 Політика
Включення в президентські рейтинги зірок шоу-бізнесу – маніпуляція перед виборами, – експерт

Президентська виборча кампанія в Україні де-факто вже стартувала і вже зараз можна простежити технології, які політичні сили використовують на цих виборах.

Це обговорювали сьогодні у Львові під час засідання Громадського прес-центру «Вибори президента-2019» на тему «Які маніпулятивні технології вже використовують дійові особи президентських виборів 2019 року», передає кореспондент ІА ZIK.

Аналітик Громадянської мережі «Опора» Тарас Радь зазначив, що з правової точки зору маніпуляція не є злочином. Тут йдеться скоріше про інтерпретацію тих чи інших фактів, що загалом пов’язано з рівнем політичної культури.

«Українське суспільство, на жаль, не готове об’єктивно і на повсякдень відфільтровувати для себе і відсортовувати об’єктивні факти», – сказав він.

Також Тарас Радь виокремив три найпоширеніші, на його думку, зразки маніпуляцій – соціологія і рейтинги, дихотомія зрада/перемога в оцінці реформ, а також питання війни й АТО.

Окрім маніпулювання цифрами соціологічних досліджень, на думку експерта, ще одним способом впливу на громадську думку є включення в ці рейтинги зірок шоу-бізнесу. «Говорити про них як про потенційних кандидатів некоректно. Коли ми ставимо їх в порівняння з політиками, ми просто говоримо, що ці політики, які в нас є, погані. Але це зовсім не значить, що співаки чи музиканти будуть кращими політиками», – зазначив Радь.

Стосовно «зради/перемоги», то, за словами аналітика, це занадто спрощена схема, адже далеко не завжди всі події і явища можна подавати й оцінювати у форматі плюс чи мінус. І спроби так робити якраз є маніпуляцією.

Голова правління ГО «Центр соціальних інновацій» Оксана Кузенко додала, що одним зі способом маніпулювання громадською думкою є також постійні поїздки до Вашингтона лідерів політичних партій і те, як ці поїздки подаються. «Адже може бути незрозуміло, чи вони їдуть як представники держави, чи від своєї політичної сили», – зазначила вона.

Окрім того, за словами Оксани Кузенко, використанню маніпулятивних технологій сприяє суперечність у законодавстві щодо понять реклами та агітації. Як наслідок, до прикладу, важко буває розділити діяльність партії й однойменної громадської організації.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-09-24 08:18 :16