вівторок, 13 лютого, 2018, 14:27 Львів
Володимир Гірняк: Кожен громадянин має знати, як і на що ми тратимо його гроші
Заступник голови Львівської облради Володимир Гірняк. Фото: Львівська обласна рада
Заступник голови Львівської облради Володимир Гірняк. Фото: Львівська обласна рада

Про те, як депутати Львівщини розподілили 174 млн грн бюджету розвитку, коли візьмуться за сферу маршрутних перевезень області та як мешканці можуть вирішити проблеми, не вдаючись до блокування доріг – у розмові із заступником голови Львівської облради Володимиром Гірняком.

«Завжди людям кажу: «Дивіться, кого обираєте»

Львівська облрада затвердила бюджет розвитку 2018 року у сумі 174 млн грн. Назвіть ключові обєкти, на які підуть кошти?

– Цьогоріч маємо рекордний бюджет розвитку Львівщини. Новела у тому, що 64 млн грн становитимуть надходження від приватизації, а 110 млн грн – надходження, зекономлені унаслідок покращення роботи обласних комунальних закладів. Була створена робоча група, яка працювала чотири місяці. У підсумку ми побачили, що ресурси в обласних комунальних закладах використовуються не завжди так ефективно, як би хотілося. Тому розпочали прозорий публічний процес змін. Кожен громадянин має знати, як і на що ми тратимо його гроші.

– За рахунок чого вдалося зекономити?

– На непродуктивних витратах – «мертвих душах» у штатних розписах, завищених видатках на харчування. Разом із тим ми слідкуємо, аби якість надання послуг не погіршилась, а навпаки.

Куди піде 174 млн грн?! По-перше, на перинатальний центр, близько 25 млн грн, на завершення пологового відділення обласної клінічної лікарні, на «ОХМАДИТ», на геріатричний пансіонат - 4,85 млн грн, на «Будинок воїна» на вул. Короленка – 6, 4 млн грн. На геріатричний пансіонат такі гроші не виділялися роками. Потрібно знайти ще кошти. Резерви для цього є. Кошти, зекономлені на непродуктивних витратах у галузі освіти, повертаються у цю ж галузь. Наболіле питання центру творчості та туризму, де нас звинувачували у всіх смертних гріхах. Сім років недобудовувався будинок на вул. І.Франка, 156. Зараз виділено 8 млн грн на його завершення. Так само певна сума коштів піде на школу із басейном у Сокальському районі.

Чи є проблемні обєкти серед тих, які фінансувалися у 2017 році?

– Це питання швидше до правоохоронних органів, органів контролю.

Хочу сказати, за перинатальний центр взялися спільно – депутати Верховної Ради, ЛОДА, обласна рада. Торік область виділила певну суму, частину – Київ. Цього року теж закладені кошти в обласному бюджеті. Прем’єр-міністр пообіцяв кошти з державного бюджету. Першу чергу буде здано у березні. Другу чергу будівництва планується завершити цього року.

Коли діляться бюджетні гроші, кожен депутат намагається відстояти свій округ і перетягнути гроші на певні обєкти. Чи при розподілі бюджету розвитку цього року були такі моменти? Який обєкт відстояли ви як депутат?

– Мені у цьому плані пощаслило. Я був перший у списку «Громадянської позиції» до Львівської облради. Відповідно мій округ – вся Львівська область.

Ви поставили дуже правильне питання – я на цю тему неодноразово дебатую з колегами з депутатського корпусу. Якщо є здоровий лобізм – активний депутат, який обраний від певного району чи міста Львова, відстоює свій округ – у цьому немає нічого поганого. Здоровий лобізм є у всіх країнах.

Я завжди людям кажу: дивіться, кого обираєте. Обирайте людину, яка буде відстоювати ваші інтереси. Є можливість залучати кошти не тільки бюджету розвитку, а й з інших програм, Державного фонду регіонального розвитку, екологічного фонду. Але для цього треба переконати колег-депутатів на комісії, керівників в ОДА. Це нормальний процес.

Яка доля ініціативи щодо передачі стадіону «Арена Львів» у комунальну власність Львівської облради? Навіщо цей величезний, незавершений обєкт обласній раді?

– Ми були запрошені на нараду, яку проводив держсекретар міністерства молоді та спорту Олег Немчинов. Були присутні представники міста. Дебатували питання, чи готова обласна рада прийняти цей об’єкт. Там є багато проблем: борги перед підрядниками на 709 млн грн, незавершені інфраструктурні речі – потрібно завершити розв’язку, облаштувати електропідстанцію. Мене як посадовця, львів’янина не задовольняє стан справ з «Ареною Львів». Це було би цікаве амбітне завдання для нинішньої обласної ради. Звичайно, з боргами ми цей об’єкт не візьмемо.

Чи є розуміння на рівні міністерства, що стадіон може бути передано обласній раді?

– Дискусія триває. Є політика держави – передавати активи на регіональний рівень або приватизовувати. Приватизувати «Арену Львів» – нереально, відповідно треба передати на регіональний рівень. На місцевому рівні краще відомо, що робити з тим чи іншим об’єктом.

Концепція пасажирських перевезеньзавдання номер один на 2018 рік

Скільки у бюджеті 2018 року заклали на ремонт доріг? Які основні напрямки будуть ремонтувати?

– Львівщина – на першому місці в Україні за обсягами ремонту доріг. Є обласна, державна програми, інвестиційні проекти, європейські кредити. Загалом цього року буде понад 3 млрд грн.

Комісія облради перелік доріг вже затвердила?

– Плануємо у найближчим часом затвердити напрямки.

Тут знову поле, як ви кажете, для «здорового лобізму». Чи не зводиться це до того, що депутат, який голосує з більшістю в обласній раді – отримує кошти на дороги в окрузі, а той, який в опозиції – не отримує нічого. Адже у результаті страждають люди?

– Такого немає. У будь-якому разі, тендери проводить Служба автомобільних доріг – депутати до цього не мають відношення. Кілометр дороги коштує близько 4-5 млн грн. Є якась логіка у будівництві доріг. Були зроблені магістральні, стратегічні дороги – Львів-Тернопіль, Львів-Івано-Франківськ, дорога на Чернівці, далі дороги Бориня-Мохнате, Львів-Самбір, Самбір-Старий Самбір – Турка. У планах – Східниця-Турка, Дрогобич-Самбір-Мостиська.

Мешканців не тільки Львова, а й області турбує тема автобусних пасажирських перевезеньавтостанції, кінцеві зупинки маршрутів, тарифи? Львівська облрада свого часу відклала розгляд концепції розвитку пасажирських перевезень в області? Коли депутати візьмуться, щоб навести лад у цій сфері?

– Це завдання номер один на 2018 рік. Питань у цій сфері дуже багато, бо не займалися нею роками. Я говорив нещодавно щодо цього з профільним заступником голови ЛОДА І.Гримак. Ця галузь відстає, порівняно з дорогами. Цим потрібно предметно зайнятися.

У середовищі депутатів Львівської облради є власники АТП. Вони гальмують чи навпаки пришвидшують розгляд концепції пасажирських перевезень області?

– Яке це має значення? Ці речі треба робити. Я дуже активно вникаю у це питання. Ми зараз займаємося реформуванням обласних комунальних закладів, мені кажуть: «Знаєте, так було завжди…». Так само і тут: так було, але так більше не буде. Будуть зміни.

Яка ситуація із компенсаціями за перевезення пільговиків в області, адже конфлікти між пасажирами і водіями тривають не лише у Львові, а й на приміських маршрутах. Як вирішити цю проблему?

– Складне питання. Стратегічно потрібно вийти на монетизацію пільг. Кожен пенсіонер чи інша людина, яка має право на безоплатний проїзд, має отримати фіксовану суму грошей, які зможе витратити на проїзд чи нащось інше. Але, у першу чергу, потрібно ввести облік готівки, яка ходить у громадському транспорті. Ніхто не знає обсяг ринку. У Львівській області на маршрутних перевезеннях працює понад 1 тис. транспортних засобів. Тільки чіткий квиток і чітка монетизація покажуть, скільки людей користується транспортом, яка собівартість квитка і скільки заробляє перевізник. Це дуже важливе питання. Буде задіяна велика кількість інтересів, буде багато політичної боротьби. Але це треба робити, бо багато людей відчувають недоліки цієї галузі.

Компенсації перевізникам з обласного бюджету виділяються?

– Виділяються певні суми кожного року, хоча вони недостатні. Я б хотів, щоб це було не для галочки. До 2020 року у місцеві органи влади не буде виборів, ще маємо час щось змінити. Інколи приходиться робити речі непопулярні, непопулістичні.

«Перекриття доріг – це має бути крайня точка»

Акції протесту, повязані із блокуванням доріг у Львівській області (не такі митні правила, не туди курсують маршрутки, за відставку сільського голови). Чому, на вашу думку, люди вдаються до таких крайніх заходів? Чи не від браку комунікації із владою?

– Спроба спекулювати на Майдані неприпустима. Радикальні способи протесту мають мати певне підґрунтя. Якщо справді є проблема – потрібно пройти усі способи для ї вирішення, щоб потім блокувати дороги. Є й таке, що у деяких питаннях не завжди правильно здійснюють свої повноваження представники державної влади – накручують ситуацію.

Якщо говорити про законні способи, як громадяни області можуть відстояти свої вимоги? Як це відбувається на рівні обласної ради?

– Завжди можна звернутися на прийом до мене, до депутатів обласної ради. Є питання компетенції обласної ради. Щодо перекриття доріг до кордон через митні правила – це не компетенція обласної ради. Їдьте в Київ. Це компетенція Верховної Ради, Кабміну. Люди так само мають розуміти. Є повноваження органів місцевої влади – села, селища, міста, обласної ради, мерії Львова, правоохоронних органів. Перекриття доріг – це має бути крайня точка.

Як часто проводите прийоми громадян?

– Прийоми громадян проводжу двічі на місяць. Але дуже часто, коли кудись їжджу – спілкуюся з людьми. Вважаю, наші топ-політики повинні робити те саме. Порадив би народним депутатам більше спілкуватися з людьми.

З якими проблемами звертаються до вас як представника Львівської облради?

– Різні проблеми – дороги, транспорт. Просять щось вирішити – десь дамба потрібна, десь освітлення, ФАП, амбулаторія, дитячий садочок. Люди звертаються і за матеріальною допомогою, яка передбачена на кожного депутата обласної ради. Інколи людина хоче, щоб з нею поспілкувалися, вислухали.

Яку частину із цих питань берете під свій особистий контроль, а яку намагаєтеся переадресувати в інші органи?

– Якщо це належить до моєї компетенції – займаюся. Щодо інших питань, окрім того, що пишу офіційний лист, намагаюсь хоча би передзвонити. Інколи три-чотири години триває прийом громадян – психологічно це непросто, адже люди приходять із своїми проблемами та болями.

«Питання щодо діяльності Московського патріархатудуже на часі»

Львівська облрада прийняла низку звернень щодо Московського патріархату. Чи на часі роздмухувати ситуацію і мобілізувати прихильників «русского мира», якщо немає готовності приймати рішення щодо московської церкви на рівні держави?

– Це не просто на часі, це дуже на часі. Представники УПЦ МП не присутні як капелани на сході України, не займаються волонтерством. Церква має відповідати інтересам пастви. Якщо цим не буде займатися влада на загальнодержавному, обласному рівнях – цим може зайнятися хтось інший, можуть бути якісь радикальні дії, підпали. Тому влада зобов’язана реагувати. У Львівській області 59 церков Московського патріархату. Ми повинні врегулювати це питання. Ніде не вказано, що це московська церква. Тому внесення змін до законодавства – на часі, створення комісії для опрацювання юридичних питань – теж. Ми повинні брати ініціативу, бо інакше може бути біда.

В останньому зверненні облради йшлося про перевірку законності будівництва конкретних церков Московського патріархату. Якщо підтвердиться їх незаконність, то

– Або ця громада буде працювати у межах чинного законодавства, або вона не повинна діяти. Є закон – оформляйте земельну ділянку, беріть дозвіл на будівництво, здавайте в експлуатацію. Якщо ви працюєте на землі, яка вам не належить – маєте забратись звідти.

Розмовляла Галина Горак


Реклама

Ламінат - це підлогове покриття, з великої кількості дощок, які з'єднуються між собою і утворюють підлогу. Ви можете знайти ламінат Львів прекрасної якості, який буде радувати вас не один рік.

Редакція не завжди поділяє позицію авторів публікацій.
* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
2018-05-27 22:38 :56