Новини » Суспільство 8 лютого, 2018, 11:29
Вчені визначили, що впливає на поширення раку молочної залози
Фото: forbes.com

Одна молекула може впливати на здатність раку молочної залози поширюватися на інші частини тіла, виявили британські вчені.

Більшість пацієнтів із раком молочної залози вмирають не від первинної пухлини, а від вторинних злоякісних пухлин (метастазів). Як виявилося, аспарагін, молекула, названа на честь спаржі, де вперше була виявлена у великих кількостях, є основним чинником, що сприяє поширенню ракових клітин на інші органи, – інформує видання The Independent.

Дослідники з Кембриджського університету, Великобританія, продемонстрували, що обмеження або стримання утворення організмом цієї амінокислоти значно знижує здатність раку молочної залози до поширення.

Результати ще не були перевірені на людях, проте після тестів, проведених на мишах, вчені заявили, що у майбутньому дієта, що забезпечує утворення аспарагіну, може призначатися пацієнтам, що перенесли операцію з видалення первинної пухлини.

Так само це відіграватиме роль на поширення інших пухлин.

Аспарагін також зустрічається у соєвих продуктах, домашній птиці та молюсках, проте Британський центр дослідження раку, який частково фінансував дослідження, попереджає, що обмеження вживання продуктів з високим вмістом аспарагіну не вплинув на пацієнтів з онкологічними захворюваннями.

У дослідженні, опублікованому у журналі Nature, команда вчених показала, що препарат від лейкемії під назвою L-аспарагіназа та дієта з низьким вмістом аспарагіну, значно зменшувала поширення раку у мишей.

Вчені використали методи генетичної модифікації, щоб «подавити» ген, який синтезує аспарагін у мишей. Люди також мають цей ген, який дозволяє їм виробляти аспарагін.

Група дослідників виявила, що ця генетична зміна зменшувала поширення раку та метастази, а у деяких випадках навіть впливала на розмір первинної пухлини.

Команда також проаналізувала дані пацієнтів з раком молочної залози та виявила, що у тих, у кого були більш активні гени, що виробляють аспарагін, рак частіше поширювався на інші органи. Це саме спостерігалося й у випадку інших видів раку, які вони розглядали.

Переклад з англійської Оксани Вергелес, для ІА ZIK