понеділок, 22 січня, 2018, 17:48 Суспільство
Тетяна Терен: Діяльність Українського Інституту книги не зупиниться
Тетяна Терен. Фото: day.kyiv.ua
Тетяна Терен. Фото: day.kyiv.ua

Тетяна Терен, яка пішла з посади директора Українського інституту книги, сказала, що команда інституту отримала багато підтримки і багато запитань, на які вони будуть поступово відповідати. Зокрема, вона підкреслила, що розпочаті командою проекти будуть продовжені й діяльність Інституту не зупиниться.

Про це Тетяна Терен написала на своїй сторінці у Фейсбуці.

«По-перше, скажу, що ні, я не мала наміру просто піти, гримнути дверима і «після мене хоч потоп». Український інститут книги занадто дорогий і важливий для мене проект, щоби я так до цього підходила. Настає момент, коли ви маєте зробити дуже рішучий крок, щоб показати, що не можна будувати нову установу за старими правилами. Так, навіть за старими правилами «можна щось зробити», кошти можна перерозподілити, але такий сценарій принесе незначні й малопомітні зміни, а не вирішення головних проблем», – зазначила Тетяна Терен.

Вона наголосила, що всі розпочаті командою проекти будуть продовжені й діяльність Інституту не зупиниться.

«Нині розпочалася дуже важлива дискусія щодо проблем нових культурних установ і ситуації на книжковому ринку, і наше головне завдання – цю дискусію підтримати, тож, як ми і планували, найближчим часом продовжиться робота над Стратегією розвитку Українського інституту книги – на цьому етапі із залученням широкого кола експертів і партнерів, які допоможуть цей процес модерувати, зробити максимально відкритим, а також перевести у формат конкретних документів і переліку необхідних змін, зокрема законодавчих.

По-друге, працівники Інституту не планують звільнятися і продовжать усі важливі розпочаті проекти. Усі справи, до обрання нового директора, я передаю заступнику Анастасії Левковій. Вона насамперед зосередиться на координації роботи експертів, які працюватимуть над Стратегією Інституту, та розробці Міжнародної програми підтримки перекладів – головному напрямку, який має реалізовувати Інститут книги, адже на цьому полі за роки Незалежності не зроблено майже нічого, – а також продовжить комунікацію щодо відкриття перекладацької резиденції в Луцьку та заснування премії для кримськотатарських авторів (із залученням небюджетних коштів).

Анастасія Герасимова завершить роботу над англомовним каталогом з роботами найкращих українських ілюстраторів і продовжить перемовини з партнерами про спільні проекти, спрямовані на промоцію читання в Україні. Оля Вишня працюватиме над освітнім проектом для бібліотек та запуском книжкового проекту на радіо. Ярина Цимбал зосередиться на розробці положення Премії для перекладачів з української мови, яка за будь-яких умов буде рано чи пізно реалізована. Альона Кухар і далі координуватиме підготовку Українського стенду на Празькому ярмарку та блоку професійних зустрічей на бізнес-майданчику «Книжкового Арсеналу» за участі закордонних видавців, культурних менеджерів та представників книжкових інституцій, а також готуватиме грантову заявку на організацію двомовного перекладацького семінару. Юлія Білоус розвиватиме соціальні мережі Інституту й наповнюватиме рубрики майбутнього сайту, на який оголошено новий тендер; Оля Мартинюк, окрім щоденного листування й комунікації з відвідувачами, працюватиме над базами контактів Інституту книги; Андрій Іздрик завершить усі технічні налаштування в офісі Інституту, а Олена Земляна й далі відповідатиме за юридичні питання.

І все це щоденна кропітка робота, яка вже запущена і буде далі виконуватися за будь-яких обставин.

Тож, по-четверте, Український інститут книги не припиняє своєї діяльності, й найближчим часом від нього ще буде багато важливих повідомлень. І, як правильно зазначив Тарас Лютий, «без партнерства всіх учасників видавничої справи війни з дракончиками не закінчити». Дискусія навколо майбутнього Українського інституту книги ще тільки розпочалася, ще дуже багато важливих питань будуть озвучені й проговорені (і вони вийдуть далеко за межі проблем Інституту книги), але я точно впевнена, що за його майбутнім зараз усі стежитимуть максимально пильно, а головне – конструктивно і з думками про спільну справу, а не власний заробіток», – написала Тетяна Терен.

Нагадаємо, директор Українського інституту книги Тетяна Терен 19 січня написала заяву на звільнення. Вона докладно аргументувала такий свій крок, описала абсурд бюрократичної системи, порівнявши все, через що довелося пройти упродовж останніх півроку, з пасткою – безкінечні реєстраційні процедури й підготовка всієї внутрішньої кадрової, юридичної і бухгалтерської документації, вибивання і ремонт приміщення, пошук працівників на мінімальні оклади й ще більш мінімальні умови праці тощо. Найбільший абсурд системи, за її словами, полягає в тому, що, аби щось зробити, треба обходити або порушувати її правила. Тетяна Терен вважає, що Інституту книги зараз необхідні глобальні зміни, він не має бути лише розподільником державних коштів для книговидавців.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
2018-05-26 22:21 :29