понеділок, 11 грудня, 2017, 20:03 Економіка
Кучеренко пояснив, як спілкуватись із комунальниками та стати ефективним власником свого будинку

Громадяни, які хочуть стати ефективними власниками своїх багатоповерхівок, мають навчитися створювати хоча б базові запити до комунальників та отримати договір на надання послуг з утримання будинку та прибудинкових територій. Слід нарешті забути про вербальну комунікацію із цими структурами і почати спілкуватися мовою документів.

Таку думку в ефірі проекту «Злий дім» (щосуботи о 11:00 на телеканалі ZIK) висловив ведучий програми, колишній міністр ЖКГ Олексій Кучеренко.

Якщо громадяни справді хочуть стати ефективними власниками своїх будинків, вони повинні нарешті забути про вербальне спілкування із комунальними структурами. Адже необхідно проводити саме письмову комунікацію.

«Переставайте туди телефонувати і скаржитись в нікуди, місяцями очікуючи відповіді. Ваше листування має бути необхідним. Я розумію, що сьогодні далеко не всі можуть написати базовий, елементарний та юридично адекватний запит чи лист до комунальників. Однак, якщо він не буде таким, цей документ можуть вам повернути за формальними підставами», – наголосив Кучеренко.

Тож, він радить знайти серед жителів свого будинку юридично підковану молоду людину, яка б змогла давати відповідні поради «хоча б на старті».

«Звичайно, такі настанови вам мали б надавати місцеві органи влади, та вони свідомо не хочуть цього робити – не тому, що на це немає коштів, а через те, що вони просто зацікавлені у комунальній монополії. Адже, не будемо гріха таїти, вони із цього годуються», – зазначив Кучеренко.

Тож експерт підкреслив: потрібно шукати юристів та звертатись із запитами у комунальні установи.

«Ви повинні мати договір на надання послуг з утримання будинку та прибудинкових територій. Додатками ж до цього документа мають бути: технічний паспорт вашого будинку, всі правові документи на прибудинкову територію, калькуляції і розрахунки ваших тарифів – до того ж повні, а не лише їх складові. Також мають бути і зразки документів, так званих актів-претензій, щоб ви мали можливість актуватися у разі ненадання вам послуги, або неякісного її виконання», – розповів Кучеренко.

Саме це є базовим комплектом документів, без якого просто неможливо рухатись у правильному напрямку. Тож Кучеренко продемонстрував зразки базових запитів на надання такого договору та інших документів (дивись внизу).

«Вам залишається тільки одне: написати їх та спрямувати до своєї комунальної дирекції чи ЖЕКу», – зазначив екс-міністр.

Окрім того, він наголосив: такі листи є дуже важливими, адже люди все рівно мають розібратись, кому і за які послуги платять.

«Це буде неважко, якщо ви знатимете, скільки осіб проживає у вашому будинку, скільки там житлових квадратних метрів, на які розкидаються усі платежі, побачите калькуляцію цих послуг та як вони нормуються. Повірте, навіть студент-першокурсник вам допоможе розрахувати та подивитися, чи дійсно вам надаються ці послуги та чи не забагато ви за них сплачуєте. Однак, для цього потрібно мати первинні документи», – підкреслив Олексій Кучеренко.

АКТ-ПРЕТЕНЗІЯ про перерву в наданні послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, їх ненадання або надання не в повному обсязі

Заява про укладення договору на надання житлово-комунальних послуг

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
2018-01-23 08:16:24