п'ятниця, 1 вересня, 2017, 10:01 Львів
Вересневий стрес для мешканців Львівщини – чергове «переселення» маршруток
АС «Західна» у Львові. Фото: galinfo.com.ua
АС «Західна» у Львові. Фото: galinfo.com.ua

Із початком навчального року, завершенням літніх відпусток, коли традиційно зростає наплив пасажирів у приміському та міжміському транспорті, що курсує до Львова, мешканцям області підготували черговий транспортний сюрприз.

Днями у маршрутках Городоцького та Мостиського напрямків з’явилися оголошення: з 2 вересня змінюються кінцеві зупинки автобусів у Львові. Вони курсуватимуть не до району Привокзальної, АС-8 (Головний залізничний вокзал), як раніше, а в інші точки: мостиські – до АС «Західна», городоцькі – до АС-3 на вул. Петлюри.

Спроба номер два

За виселення приміських маршруток львівська влада береться вже не вперше. Як відомо, ще у лютому 2016 року на вул. Городоцькій, 359 навпроти «Метро» за рішенням Львівської міськради облаштували тимчасову автостанцію «Західна», з якої, за початковим задумом, мали курсувати автобуси Городоцького, Мостиського, Самбірського, Старосамбірського та Турківського напрямків. Такі наміри влади викликали збурення людей та перевізників. Про непристосованість цієї АС заявляли обласні депутати, представники громадськості. Про це йшлося і в матеріалі IA ZIK.

Згодом плани дещо скоригували. У підсумку на тимчасову АС вигнали лише автобуси з Самбірського та Турківського напрямків. Городоцькі автобуси восени 2016 року ненадовго перекинули на АС-3 на вул. Петлюри, мостиські ж продовжували їздити, як раніше – до АС-8. Згодом і городоцькі маршрутки повернулися до старої схеми руху.

Обласні чиновники заявляли, що виселення можливе лише за умови облаштування АС та налагодження транспортного сполучення із ними – щоби люди добиралися далі у місто. На сесії 26 січня 2016 року Львівська облрада проголосувала проти виселення приміських маршруток зі Львова. Тоді депутати доручили Львівській ОДА спільно з профільною комісією облради, із залученням експертів у галузі автомобільних пасажирських перевезень, органів місцевого самоврядування всіх районів області, перевізників до 1 травня 2016 року розробити та винести на затвердження Концепцію розвитку пасажирських перевезень автомобільним транспортом загального користування у Львівській області на 2016-2020 роки. Концепція не затверджена досі…

Натомість чиновники вирішили вкотре повернутися до транспортного переселення і знайшли для цього «вдалий» час.
 

Голова Асоціації перевізників Львівщини:
Це ініціатива не перевізників
, а ЛОДА

Голова Асоціації перевізників Львівщини Іван Велійка з розумінням сприймає намір ЛОДА. Пояснює: у такий спосіб обласна влада намагається навести лад у приміських та міжміських перевезеннях.

«Усі приміські та міжміські маршрути проходили конкурс в ЛОДА. У договорах чітко визначені кінцеві зупинки автобусів – автостанції: АС-1, АС-2, АС «Західна», АС-3, АС-5. Фактично усі автобуси мають курсувати до автостанцій, – каже І.Велійка. – У даному випадку ОДА як замовник ініціює це питання, щоби навести лад, щоби усі автобуси працювали відповідно до договорів. Я розумію і перевізників, і пасажирів, бо кожна людина хотіла би доїхати до того місця, де їй потрібно. Але є певні правила і за ними треба грати. Є законодавчі норми, які говорять про те, де мають паркуватися приміські, міжміські автобуси. Проїзд по місту має бути погоджений з органом місцевого самоврядування».

І.Велійка нагадує: коли півтора року тому переносили самбірський напрямок теж було дуже багато нарікань. «Але на сьогодні автобуси курсують, зупиняються на «Західній», і всі мають можливість добратися, куди їм потрібно, – каже керівник Асоціації перевізників Львівщини. – Думаю, якщо додасться ще 50-60 відправлень мостиського напрямку – це не збільшить пасажиропотік настільки, що не можна буде доїхати. Попри АС «Західну» їде маса маршрутних автобусів. Місто має думати, яким чином забезпечити розвантаження автостанцій від пасажирів, які будуть прибувати. Це завдання міста». Але тут слід додати: на сесії Львівської облради періодично лунають заяви депутатів про те, що виборці невдоволенні транспортними змінами й вимагають повернення самбірських маршруток до району Привокзальної.

Великою і невирішеною проблемою є добирання від АС «Західна» в інші куточки Львова, зокрема, у «час пік». Експрес, який курсував від АС до Привокзальної чомусь не їздить, 2а – їздить з перебоями, а маршрутки з Лапаївки, Рудного, Зимної Води – й без того переповнені.

Як пояснює І.Велійка, обговорюється варіант, що автобус-експрес мав би курсувати з АС «Західної» до площі Митної – щоб люди могли добратися до Приміського вокзалу і до центральної частини міста. Однак, цей варіант ще не погодила Львівська міськрада.

Від АС-3 на вул. Петлюри теж немає прямого доїзду в деякі куточки Львова, зокрема, на вул. Личаківську. Якщо не говорити про маршрут №138, що їде з Лапаївки.

Чергові транспортні зміни, на думку І.Велійки, не спричинять проблем перевізникам мостиського і городоцького напрямків, якщо усі будуть курсувати чемно до автостанцій. «Головне, потрібно добитись того, щоби проблем не було у пасажирів», – зауважує він.

І.Велійка погоджується, що зараз не зовсім вдалий час для транспортних експериментів.

«Я не розумію, чому вибрано цей час. Це можна було зробити у літній період – з 1 липня, – зауважує він. – А зараз знову буде створено напругу. Прогнозую, що люди будуть незадоволені, будуть писати скарги. Але ОДА – замовник, який приймає рішення. Можу сказати, що асоціація і перевізники це питання не ініціювали».
 

Посадовець ЛОДА:
Договір і вимоги Львівської міськради потрібно виконувати

Керівник департаменту дорожнього господарства, транспорту та зв’язку ЛОДА Роман Кокотайло пояснює: таким чином перевізники курсуватимуть відповідно до договорів, які уклала із ними ЛОДА із врахуванням вимог Львівської міськради.

«Є договори, які були укладені за результатами проведених конкурсів з автотранспортними підприємствами на вимогу ухвали Львівської міськради та відповідних звернень та рішень виконавчого комітету Львівської міськради», – каже Р.Кокотайло. Водночас зазначає: «Ми розуміємо, з чим ми зараз зіткнемося – з недостатньою кількістю транспортних засобів на міських маршрутах Львова – так званий громадський транспорт Львова, та з неналежною інфраструктурою певних автостанцій, а в деяких випадках взагалі їх відсутність на території Львова».

При цьому ЛОДА йде на цей крок, навіть розуміючи, що мешканці області з вересня матимуть додаткові труднощі із добиранням.

«Є договір і вимоги Львівської міськради – їх потрібно виконувати. Або, звісно, міська рада може свої вимоги змінити. Орган місцевого самоврядування визначає кінцеві зупинки на своїй території. Відповідною ухвалою та рішенням виконавчого комітету Львівська міськрада визначила такі зупинки, – наполягає Р. Кокотайло. – Є сертифікована АС («Західна», – ZIK). Був випадок, коли Львівська міськрада подала в суд і його успішно виграла. Бо так пише закон». Посадовець зауважує: маршрутів у Львові багато, але транспортних засобів на них недостатньо. Їх потрібно збільшувати, але це вже проблема міста».

А чиновникам Львівської міськради байдуже. У Львові досі не оголошено конкурс для інвесторів з будівництва повноцінних АС для приміських маршруток. Ділянка на вул. Городоцькій-Збиральній та інші, визначені для цих потреб території, стоять пустирем. Проблеми із міськими маршрутками Львова ніхто не вирішує …

Наталія Шутка,
IA ZIK

Читайте також: Львівська міськрада – це банда садистів, бо прирекла львів’ян на гроби на колесах, - Винничук

Редакція не завжди поділяє позицію авторів публікацій.
* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-09-21 23:28 :40