Новини » Суспільство

У складі однієї із зірок сузір’я Оріона виявили спирт

Фото: theatlantic.com

Астрономи вивчили хімічний склад зародка зірки НН-212 в сузір’ї Оріона та вказали на наявність в ньому спирту й інших органічних молекул.

Про це повідомив Astrophysical Journal, передає УНН.

«Ми були дуже раді тому, що нам вдалося знайти складну органіку в диску акреції у новонародженої зірки. У минулому подібні молекули знаходили у вже майже сформованої зірки, і ми довго намагалися зрозуміти, чи виникли вони до народження світила, чи вже після нього. Використовуючи ALMA, нам вдалося не тільки їх знайти в сформованому диску акреції, але і зрозуміти, де вони знаходяться», – розповів Чин-Фей Лі з Інституту астрономії і астрофізики Тайваню.

Чин-Фей Лі і його колеги вели спостереження за HH-212 за допомогою телескопа ALMA, найпотужнішого мікрохвильового телескопа світу, здатного «бачити» навіть найхолодніші частинки пилу і молекули різних газів і те, як вони рухаються.

Ці спостереження дозволяють вченим зрозуміти, як новонароджені зірки «з’їдають» газ протопланетного диску і при цьому викидають частину його у вигляді вузьких пучків-джетів, розігрітих до дуже високих температур.

Вивчаючи ці потоки газу, китайські астрономи зробили несподіване відкриття – їм вдалося виявити велику кількість молекул спирту, зокрема метанолу.

Ці молекули, як вважають вчені, утворилися на поверхні зерен льоду в диску акреції і потрапили у відкритий космос після того, як зерна були розтоплені світлом і теплом.

Присутність складної органіки в протопланетному диску на самих ранніх етапах його розвитку свідчить про те, що умови для зародження життя можуть бути присутніми практично у кожної зірки.