неділя, 25 червня, 2017, 11:40 Економіка
InformNapalm викрив судноплавні компанії Польщі та Туреччини в порушенні блокади Криму

В результаті чергового розслідування учасники міжнародного розвідувального співтовариства InformNapalm встановили незаконні заходи в морські порти окупованого Росією Криму судна, що належить держкомпанії Польщі, а також міжнародну блокаду півострова порушили судна, які ходить під турецьким і українським прапорами.

Про це повідомляє sprotyv.info.

Порушення міжнародних правил морського судноплавства завжди відбувається за участю багатьох суб’єктів: агенти і службовці капітанії порту, митники та прикордонники, бізнесмени, менеджери. Наявність сірої зони, якою зусиллями окупантів став Крим, перетворює складний і налагоджений механізм морських перевезень в абсурдну систему, яка не працює, а всі її учасники заплямовані.

Схему перевантаження українського ільменіту через турецький порт Самсун, що тривала майже рік, викрили і вона заглохла. Ми писали про це в статтях:

Ільменітові схеми: хто приносить контрабандну сировину в Крим?

Ільменітові схеми: поставки відновилося

Отже, у контрабандистів, які вибудовують свій бізнес на порушення законів України і загальноприйнятих у світовій спільноті правил міжнародного морського судноплавства, з’явилися проблеми, які вони спробували вирішити. Але в логістиці важко придумати щось екстраординарне. Це сувора наука.

У травні 2017 ми спостерігали спробу замінити частину українського ільменіту, а точніше – 10 200 тонн, на норвезький. Судно «нафторудовози-2» здійснювало трансшипмент ільменіту з рейдового перевантаження порту Кавказ (рейдова стоянка номер 2) в Керченський порт, термінал «Генінвест» (компанія під номером 212 в списку санкцій в Україні) в Камиш-Бурун, 4 перевантаження в загальному 10200 тонн. Ільменіт був доставлений від причалу норвезького комбінату Joessingfjord судном HC EVA MARIE (imo: 9369071). Судно прийняв і оформив порт Кавказ-РФ на якірній стоянці – ділянка №2. Потім відбулося чотири послідовних перевантаження, і концентрат ільменіту був розвантажений на причал «Генінвест» в Камиш Бурун-Україна за допомогою судна «нафторудовози-2» (imo: 8986884).

Перше перевантаження відбувалося 6-7 травня 2017, ми бачимо на скріншоті на рейді порту «Кавказ» судна «нафторудовози-2» і «EVA MARIA».

На цьому скріншоті причал «Генінвест» в Камиш-Бурун, куди «нафторудовози-2» доставив ільменіт для розвантаження.

Операція по другому перевантаженні проходила 8-9 травня 2017.

Третє перевантаження було 10-11 травня 2017.

Четверте перевантаження сталося 12-13 травня 2017.

На деякий час менеджмент заводу «Кримський титан» забезпечив підприємство сировиною, а в червні прийшла нова партія ільменіту, але на цей раз бразильського – 16000 тонн. Однак український ільменіт і далі затребуваний для кримського заводу «Титан» як за ціною, так і за своїми фізико-хімічними властивостями. І зараз в Керч-Єнікальському каналі є відразу 2 судна з ільменітовим концентратом різного походження. Подивимося на свіжий скріншот рейдової перевалки порту «Кавказ», зроблений 21 червня.

У нижньому лівому кутку стоїть балкер SAN (imo: 9521851) під ліберійським прапором, який привіз концентрат ільменіту з Бразилії. Зараз судно залагоджує формальності і готується до розвантаження.

У правому верхньому кутку стоїть балкерок-десятитисячник NAZLICAN (imo: 7531357) під турецьким прапором і до його борту притискається «Волзький-8» (imo: 8883238) під прапором РФ (країна-агресор), який перевозить концентрат ільменіту на причал №1 терміналу «Генінвест» в Камиш-Бурун Керченського порту. Це вже другий підхід до турецького судна за черговою порцією ільменіту.

Про те, що український ільменіт з борта судна «NAZLICAN» за допомогою судна «Волзький-8» доставляють в закритий порт Керч, красномовно свідчить наступний скріншот з Марінтрафіка.

Звідки ж турецький балкерок «NAZLICAN» привіз концентрат ільменіту на рейдову перевалку порту Кавказ? Заглянемо в історію записів системи автоматичної ідентифікації цього судна. І що ми бачимо?

Порт завантаження – «Південний» (Україна). Дата завантаження 10-12 червня 2017 року. Порт призначення вантажу вказаний Бургас, Болгарія. Але в болгарський Бургас судно не пішло, а доставило український концентрат ільменіту на рейдову перевалку в Керч-Єнікальській протоці, де і розвантажується за допомогою судна «Волзький-8».

Друге судно, притягнуте до ільменітовим схемам SAN (imo: 9521851), належить польській державній компанії Polsteam Shipping Agency Sp. z o.o. Воно доставило 16000 тонн ільменіту з Бразилії, зараз планується його розвантаження за допомогою судна «Колгуєв» (imo: 7111420).

На сайті польської компанії Polsteam Shipping Agency сказано (архів), що судно SAN входить до складу флоту цієї компанії.

Інформація про керівників та контакти цієї великої морехідної компанії Польщі є на сайті порту Гданськ, хоч вони і застаріли – президентом Polsteam Shipping Agency тут вказана Elzbieta Peta, вона померла в березні 2017. Члени правління компанії: Grzegorz Krus, Grzegorz Wloch. Головний офіс розташований в Щецині, є представництва в Гданську, Гдині та Свіноуйсьце.

Про Волго-Балтійську транспортну компанію, яка оперує судном Колгуєв, писали журналісти Центру «Миротворець» в статті:

Визнання: транспортна компанія з СПб викладає докази своїх злочинів

Комерційний директор Волго-Балтійської транспортної компанії Чирков за організацію контрабандних переміщень вантажів через кордон України вписаний в «Чистилище» Центру «Миротворець».

Зараз судно «Колгуєв» стоїть біля причалу в Керченській торговому порту.

Що ж виходить?

Європейські компанії не гребують брати участь в контрабандних схемах окупантів, чим завдають шкоди інтересам України. Вони, звичайно, роблять вигляд, що ніяких правил не порушують – їх судна межі України не порушують, залишаються в російських територіальних водах. Дійсно, безпосередніми виконавцями злочинів є судна «Волзький-8» і «Колгуєв». Однак чи могли реалізуватися їх злочинні дії з перевезення ільменіту в закритий України порт Керч без участі судна, яке доставило сировину в Керч-Єнікальський канал? Звичайно, ні. Припускаємо, що 19 турецьких, 19 польських моряків і менеджмент їх компаній будуть стверджувати, що поняття не мали про намір виконавців вчинити злочин. Однак не знати можна тільки один раз, а таких перевезень ми бачимо по кілька з кожного судна. Класичне посібництво у вчиненні злочину, детально розписано в теорії і практиці Кримінального права.

Та й не секрет, що ільменіт в цей регіон доставляють виключно для потреб заводу «Кримський титан», який розташований на окупованій території, покупець ільменітової руди – московська компанія (або афільована з нею) ТОВ «Титанові інвестиції», яке знаходиться під санкціями України (№247 в списку юридичних осіб). А в умовах, коли США висловили твердий намір підтримати санкції проти країни-агресора, яка окупувала Крим, ситуація дуже цікава.

Раніше група ІС повідомляла, як Ахметов продає вугілля з ОРДЛО в Росію.

 

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-09-26 10:11 :23