Новини » Світ 1 червня, 2017, 10:41
Люди спричиняють шосте масове вимирання життя на Землі, – вчені

Люди призводять до шостого масового вимирання життя на Землі, вважають вчені, які пишуть про це у спецвипуску провідного журналу Nature.

Ссавці, птахи та земноводні у даний час вимирають так само, як і при попередніх п’яти масових вимираннях, коли «катастрофічні сили» такі, як масові удари метеоритів і вибухи супервулканів знищили більшу частину життя, у тому числі динозаврів, – інформує видання The Independent.

Зростання населення, яке збільшилося на 130% протягом останніх 50 років і має зрости до більш ніж 10 млрд до 2060 року, а ще зростаючий попит на ресурси чинять тиск на навколишній світ.

Десятки тисяч видів, у тому числі 25% усіх ссавців і 13% птахів, зараз перебувають під загрозою зникнення через надмірне полювання, браконьєрство, забруднення довкілля, втрату природних місць існування, появу інвазивних видів, а також інші проблеми, створені людиною.

Але дослідники сказали, що цей процес не є «неминучим». Ще існує час для людей, щоб змінити ситуацію.

В одній із серії статей у Nature, група міжнародних вчених написала: «Зростаючий і безпрецедентний вплив людської діяльності на суші і в океані протягом останніх декількох століть різко знижує глобальне біорізноманіття».

«Існує безліч доказів того, що втрата середовища проживання і фрагментація, надмірна експлуатація біологічних ресурсів, забруднення довкілля, інвазійні види та зміни клімату призвели до збільшення кількості глобальних вимирань видів до рівнів, які значно вищі, ніж ті, що зафіксовані у палеонтологічному літописі».

Ця втрата біорізноманіття може «істотно зменшити вигоди, які люди отримують від природи», – попереджають вчені.

Інший документ змальовує похмуру картину довгої історії знищення людиною тварин.

«Вплив людини на вимирання почалося, коли сучасні люди вийшли з Африки», – йдеться у ньому.

«Послідовні хвилі вимирань в Австралії (50000 років тому), Північній і Південній Америці (10,000-11,000 років назад) і у Європі (3,000-12,000 років тому) були спричинені в основному поєднанням полювання й природною зміною клімату.

«До 3000 років тому Земля втратила половину всіх наземних видів ссавців (з масою більше 44 кг) і 15% всіх видів птахів».

Дослідники відзначають, що людське знищення дикої природи почало прискорюватися у 1500 н.е.

«Темпи вимирання птахів, ссавців і земноводних зараз подібне до тих п’яти глобальних масових вимирань, що сталися за останні 500 млн років», – написали дослідники.

У статті йдеться про те, що слід «терміново» вжити заходів, щоб забезпечити «достатню кількість місць проживання для збереження життєздатності видів у довгостроковій перспективі».

«Всі види отримали б вигоду від активізації поточної політики збереження, а також від політики, спрямованої на зменшення основної антропогенної загрози», – пише стаття.

«Розробка і прийняття такої політики, проте, зажадає безпрецедентного ступеня взаємодії між зацікавленими сторонами, політиками, натуралістів і суспільствознавців».

«Земля здатна забезпечити здоровий раціон харчування для 10 млрд осіб у 2060 року і зберегти місця проживання для переважної більшості інших її видів», – наголошує стаття.

Переклад з англійської Оксани Вергелес, для ІА ZIK