субота, 21 січня, 2017, 9:07 блоги Суспільство
На добре здоров’я. (Не)безпечні вітаміни
Ольга Фарафонова
журналіст IA ZIK

Сьогодні полівітаміни стали однією з найбільш популярних харчових добавок. Багато хто «за інерцією» купує вітамінні комплекси восени та навесні, вирішуючи, що в нього авітаміноз. Однак чи дійсно аптечні вітаміни такі помічні?

Щодо цього питання думки завжди розділялися. Одні кажуть, що штучні вітаміни ніякої користі для організму людини не несуть і що краще правильно харчуватися та отримувати необхідні корисні речовини з натуральних продуктів. Інші вважають, що при сучасному темпі життя навряд чи вдасться зробити своє харчування збалансованим, тому аптечні вітаміни не зашкодять, а навпаки – додадуть людині сил та енергії. Та й аптеки з року в рік пропонують дедалі більше полівітамінних комплексів на будь-який смак і гаманець: для жінок, для чоловіків, для дітей, для вагітних, для тих, хто займається спортом тощо.

Однак варто пам’ятати, що не кожна людина потребує прийому полівітамінів. Зазвичай дефіцит поживних речовин може бути вирішений завдяки зміні харчування.

Як йдеться у статті лікаря алерголога-імунолога, доцента кафедри клінічної імунології, алергології та ендокринології Буковинського державного медичного університету Наталії Каспрук, вкрай рідко виникають ситуації, коли організм потребує введення додаткових кількостей вітамінів, не кажучи вже про мікроелементи, якими найчастіше доповнені полівітамінні препарати. Лікар застерігає, що будь-яка лікарська речовина, в тому числі і вітаміни, може стати також причиною появи алергічних реакцій.

Медик зауважує, що багато людей купують аскорбінову кислоту без рекомендацій лікаря для профілактики.

«Проте, при нормальному харчуванні необхідна доза вітаміну С і так надходить до організму. Однак, більше одного граму вітаміну С на день може викликати пронос, оскільки у деяких пацієнтів може подразнювати кишечник. Також існує припущення, що передозування вітаміном С може призвести до незапланованої вагітності через здатність підвищувати вміст етинілестрадіолу в крові. Окрім того значні дози аскорбінової кислоти сприяють утворенню каменів у нирках», – зазначає Наталія Каспрук.

Надмірні дози вітаміну D підвищують рівень кальцію в крові, що викликає слабкість, сонливість, нудоту, болі в животі, спрагу, запор, втрату апетиту, відкладення кальцію в різних тканинах і органах, ураження нирок і відкладення каменів у нирках. Про вітамін Е Американська медична асоціація говорить, що у деяких пацієнтів він викликає нудоту, м’язову слабкість, стомлюваність, головний біль і нечіткість зору.

А от великі дози жиророзчинного вітаміну А можуть спричинити втрату апетиту, свербіж, ураження шкіри, втрату ваги, збільшення печінки та селезінки, слабкість і хворобливу припухлість у ділянці суглобів. Дію цього вітаміну перевіряли на вагітних тваринах. Він викликав аномалії розвитку плода.

Отже, штучні вітаміни можуть як і принести користь, так і завдати шкоди, головне – не перестаратися з дозуванням і не приймати без потреби.

Фото: subject.com.ua
Фото: subject.com.ua

 

 

Фото: subject.com.ua
Фото: subject.com.ua

 

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA.
* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2018-09-22 17:35 :42