Новини » Львів 17 листопада, 2016, 14:21
На Львівщині тільки 347 водіїв мають ліцензії таксистів

Експерти стверджують, що майже 6 тисяч львів’ян як водії таксі щодня сідають за кермо із метою заробітку. Утім, в області легально працюють лише 347 водіїв – саме стільки суб’єктів господарювання на Львівщині мають ліцензії на здійснення зазначеного виду пасажирських перевезень.

Про це розповідають журналісти програми розслідувань «Брат за брата»  (щосереди о 22.00) на телеканалі ZIK.

У Львові ж нині працює 15 диспетчерських фірм, які є посередниками між клієнтом та таксистами. Цікаво, що відправляючи машину до місця замовлення, диспетчер і гадки не має, хто він, той водій.

«Люди йдуть до них на роботу, але вони, фактично, тих людей в очі не бачать, не знають, в якому стані їхні автомобілі. Водії дуже часто не мають ніяких документів»,– стверджує Андрій Корчинський, голова Асоціації вільних профспілок автотранспортників України.

У такий спосіб створюються передумови для того, щоб містяни щодня сумнівалися, чи доїдуть цілими та неушкодженими, зі збереженими нервами та грошима до місця призначення. Львівські ж таксисти не поспішають узаконювати свою діяльність.

«Щоб отримати ліцензії, треба відправляти документи на Київ. Процедура її видачі затягується до трьох-чотирьох місяців», – каже Андрій Корчинський.

Утім, правники переконані: це надумані перешкоди.

«У нас чітко передбачена процедура отримання ліцензії. Вона не є складною. Для того, щоб отримати таку ліцензію, особа має подати техпаспорт про те, що вона є власником зазначеного автомобіля. спеціальну книжку про те, що автомобіль перебуває на сервісі і проходить систематичні обстеження. Ще – медичну довідку про здатність здійснювати такі перевезення», – зазначає юрист Ірина Бабій.

Окрім цього, водій має зареєструватися як приватний підприємець. Утім, де немає контролю, там простіше працювати і зловживати. Тим паче, що диспетчерські служби за безпеку перевезень відповідальності не несуть. Ось які обов’язки прописані у документах служби: «Надання інформаційних послуг». Там взагалі немає згадки про контроль за якістю послуги таксиста.

«Люди не хочуть реєструвати статус приватного підприємця, бо бояться іншої відповідальності», – каже експерт галузі таксо-перевезень Сергій Партика.

Були б у таксистів ліцензії – був би острах їх позбутися, а відповідно втратити  заробіток, каже експерт. Водночас, чиновники Укртрансінспекції запевняють: покарати водія можна і без наявності цього документу.

«Пасажирам я раджу записати номер автомобіля і при нагоді – взяти данні на водія. Можна прийти до нас, написати заяву або звернення в письмовій формі по електронній пошті. Потім ми проводимо перевірки на підставі звернень. Щотижня декілька протоколів складаємо. Грошова штрафна санкція, передбачена законодавством, починається від 17 тисяч гривень», – розповідає  начальник управління Укртрансінспекції у Львівській області Сергій Небесний.

Нині уряд вирішив дати шанс водіям, аби ті стали законослухняними. І зареєстрував новий законопроект, який передбачає зменшення вартості ліцензій для таксі від 2 500 до 150 гривень.  Однак, такий жест навряд чи спонукає таксистів до цивілізованих стосунків із пасажирами, кажуть самі перевізники.

«Не треба ніяких законопроектів. Просто треба внести зміни до чинного закону, він не є поганий. Внести, зокрема, такі позиції: контроль за дорогою, спрощення отримання ліцензії, контроль за фірмами, які надають послуги таксі. Їх треба поділити на інформаційні і ті, які працюють з таксі, щоб вони працювали з ліцензованими перевізниками. Цих кроків на першому етапі було би достатньо», – каже  Андрій Корчинський, голова асоціації вільних профспілок автотранспортників України.

А поки ринок перевезень не контрольований, просто будьте уважні, сідаючи у машину із «шашкою».

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-09-22 13:04 :41