Новини » Суспільство 23 вересня, 2016, 11:57
«Генезис»: Любомира Медведя на ювілейній виставці допитав слідчий
Вистава «Слідство» художника Любомира Медведя. Фото Миколи Тиса/ZIK
Вистава «Слідство» художника Любомира Медведя. Фото Миколи Тиса/ZIK

Вчора, 22 вересня, у Львівському палаці мистецтв відомий український митець, лауреат Національної премії ім. Т. Шевченка, народний художник України, академік, професор Любомир Медвідь незвично відкрив свою нову виставку «Генезис». Замість урочистого представлення картин митець показав публіці спектакль «Слідство».

Про це повідомляє кореспондент ІА ZIK.

Виставку «Генезис» Любомир Медвідь приурочив до власного ювілею. 10 липня він відсвяткував 75-річчя. Експозиція в одному просторі та в один час об’єднує три етапи великого концептуального проекту художника: «Ремінісценції» (2008-2011 рр.), «Парад парабол» (2014 р.) і власне «Генезис» (2015-2016 рр.). Усі ці етапи пов’язує одна тематика, навіяна митцеві Євангельською притчею про блудного сина.

Вистава «Слідство» художника Любомира Медведя. Фото Миколи Тиса/ZIK
Вистава «Слідство» художника Любомира Медведя. Фото Миколи Тиса/ZIK

На відкриття виставки Любомира Медведя прийшло дуже багато людей: і друзі, і колеги, і родичі, і поціновувачі його творчості, і представники влади. Урочистості відбувалися у конференц-залі Палацу мистецтв. Там художник представив публіці свою виставу «Слідство», у якій зіграв одну з ролей. Це історія про самого Любомира Медведя, його творчість, яку він розповідає під час допиту. Слідчий показував роботи художника різного періоду і вимагав, аби той пояснив, що хотів ними донести до людей. Таким чином публіка змогла побачити живопис 1967, 1968, 1987, 1991 років і простежити, як змінювався стиль Любомира Медведя протягом життя.

Вистава «Слідство» художника Любомира Медведя. Фото Миколи Тиса/ZIK
Вистава «Слідство» художника Любомира Медведя. Фото Миколи Тиса/ZIK

Виставу автор завершив історією із Книги Буття про Лотову дружину, яка обернулася і перетворилася на соляний стовп, втікаючи із Содому.

«Я люблю людину, здатну озирнутися, незважаючи на загрозу стати соляним стовпом, не з причин простої цікавості, лише з відчайдушного бажання закам’яніти перед Господом, догодивши Йому за ласку врятуватися», – заявив Любомир Медвідь.

Публіка бурхливими оваціями і квітами зустріла театральне творіння народного художника України. Любомир Медвідь отримав вітання від представників Львівської ОДА, колег з Львівської національної академії мистецтв, де він очолює кафедру монументального живопису, друзів, які приїхали з різних куточків України, а також із США від відомої меценатки і шанувальниці Христини Чорпіти.

«Широке державотворче мислення, невтомна жертовна праця для української громади, особлива вимогливість до себе, до студентів, глибоке розуміння сучасних академічних проблем, орієнтація на пошук індивідуальної формотворчої концепції, підпорядкованої глибокому образу і, разом з тим, особлива харизма, відкрита, щедра душа, – все це характерні риси нашого академіка, художника, педагога Любомира Медведя, вчителя, який виховав цілу плеяду видатних митців, професора, який користується винятковим авторитетом в нашому академічному середовищі. Пан Любомир належить до тих постатей, які називають речі своїми іменами, руйнуючи стереотипи і заспокоєність, пробуджуючи до активної думки і переосмислення тих чи інших мистецьких, суспільно-етичних і моральних явищ», – заявив ректор академії мистецтв Володимир Одрехівський і побажав Л. Медведю характерного для нього молодіжного неспокою душі і постійного бажання удосконалювати і переробляти себе і цілий світ довкола.

Ректор академії мистецтв Володимир Одрехівський. Фото Миколи Тиса/ZIK
Ректор академії мистецтв Володимир Одрехівський. Фото Миколи Тиса/ZIK

Вітаючи художника, поет і прозаїк Ігор Калинець зізнався, що планував просто подарувати йому кілька своїх книг після урочистостей, однак, коли побачив під час вистави деякі роботи, то вирішив виступити. Звертаючись до Любомира Медведя, він сказав: «В моїй книжці, яку я написав у тюрмі 1972 року, є дуже багато згадок під іншим іменем про тебе. Я у другій половині 60-х рр. жив твоїми творами. Щось визначальне було у твоєму малярстві. Пригадую твої сюрреалістичні речі з птахами, а потім трагічна тема – «Евакуація». Так сталося, що на тому твоя творчість не обмежувалась. Ти написав десяток віршів. Тому деякі теми я переробив і створив кілька віршів як послання до Любомира Медведя».

Поет і прозаїк Ігор Калинець. Фото Миколи Тиса/ZIK
Поет і прозаїк Ігор Калинець. Фото Миколи Тиса/ZIK

І.Калинець згадав, коли повернувся до Львова після заслання, то побачив іншого Л. Медведя з великими полотнами, портретами.

«Це був вже трохи інший Медвідь. Коли ми вже зараз під час його виставок зустрічаємося із темою блудного сина, то це ніби повернення до ранньої творчості, до «Евакуації», але з глибшим філософським змістом. Я трохи був невдоволений, що ти втратив ті кольори, які пробивалися з-під лаку, і став скупим на колір. Але, з іншого боку, ти став ще глибшим на ту трагічну думку про того блудного сина, який не може знайти пристановище і відчути каяття, що описане у Новому Завіті», – зазначив І. Калинець.

Виставка «Генезис» Любомира Медвідя. Фото Миколи Тиса/ZIK
Виставка «Генезис» Любомира Медведя. Фото Миколи Тиса/ZIK
 
Виставка «Генезис» Любомира Медвідя. Фото Миколи Тиса/ZIK
Виставка «Генезис» Любомира Медведя. Фото Миколи Тиса/ZIK
 
Виставка «Генезис» Любомира Медвідя. Фото Миколи Тиса/ZIK
Виставка «Генезис» Любомира Медведя. Фото Миколи Тиса/ZIK
 
Виставка «Генезис» Любомира Медвідя. Фото Миколи Тиса/ZIK
Виставка «Генезис» Любомира Медведя. Фото Миколи Тиса/ZIK

Надія Сапіга,
IA ZIK

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-03-26 08:23 :30