Новини » Суспільство

Українська школо, оновлюйся! І пиши підручники живою мовою

Мова навчальних підручників часом така сукняна і шорстка, що не піддається усвідомленню та осмисленню. Але чим цікавіше напишуть тексти науковці – тим більше ними зацікавляться школярі.

Іван Франко писав:

«...Витвори наукового, розумового думання, звичайно, не обходяться без праці чуття та фантазії, і, навпаки, витвори фантазії неможливі без праці розуму. Знаємо, що в найдавніших літературах навіть не видно виразної різниці між умовою і фантазійною творчістю: твори строгого ума, високої філософії, ба навіть закони граматики та лікарські рецепти бували писані поетичною формою... Старинні історики всі, можна сказати, на добру половину белетристи, вони пишуть колоритно і драматично, підчеркують ефектовні ситуації, видумують промови і розмови історичних осіб і дуже пильно дбають ПРО ЯСНІСТЬ СТИЛЮ (виокремлення моє), симетрію і заокруглення композиції, не раз далеко пильніше, ніж про критичну перевірку та зв’язок фактів».

Хочеться, аби всі творці підручників чи посібників для школярів скористалися засадами Івана Франка щодо, умовно кажучи, навчальної мови. Вона часом така сукняна і шорстка, що не піддається усвідомленню, осмисленню. Чим цікавіше напишуть тексти науковці – тим більше ними зацікавляться школярі. От, наприклад, Леонід Ушкалов чи не першим олюднив тексти про українських письменників у виданні «Що таке українська література». Але ж так можна написати і підручник з історії! З хімії! З математики!

Українська школо, оновлюйся задля майбутнього! Починаєш з програм – не забувай про підручники...



Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...