Новини » Львів 30 серпня, 2016, 16:14
Невловиме та неконтрольоване: чому у Львові хаос з таксі?
Таксі у Львові. Фото: Маріан Стрільців/ZIK
Таксі у Львові. Фото: Маріан Стрільців/ZIK

У наш час важко знайти людину, яка хоча б зрідка не користувалася послугами таксі, адже це – швидко, зручно і цілодобово. Проте останнім часом у соціальних мережах почастішали повідомлення про те, що у Львові буває непросто викликати таксі – то недійсні номери, то немає машин. Більше того: якщо замовлене авто запізнилося чи взагалі не приїхало, поскаржитися просто нікуди – жоден орган, як виявилося, на має права накласти санкції на служби таксі чи відшкодувати збитки клієнтові. Взагалі довести претензії буде майже неможливо.

Коли у Львові дощ, а ви без парасолі посеред міста, викликати таксі дуже складно – і це вже стало сумним правилом. Диспетчери відповідають, що немає вільних машин або пропонують дуже довго чекати – так довго, що не дочекаєшся… Львів’яни на своїх Facebook-сторінках скаржаться, що, буває, й зранку таксі може не приїхати, навіть коли замовлення було зроблено ще ввечері. Нарікають люди й на те, що через невчасну подачу автомобіля запізнювалися на поїзд і що о 5-6 годині ранку викликати таксі стало практично неможливо. Тим часом, біля залізничного вокзалу можна завжди зустріти таксистів, особливо у час, коли до Львова прибувають потяги. Натомість у інших частинах міста машини, трапляється, не дочекаєшся. Така парадоксальна ситуація спричиняє хаос, дивує і дратує львів’ян.

<nbsp;>
<nbsp;>
<nbsp;>
<nbsp;>
<nbsp;>
<nbsp;>
<nbsp;>

Журналісти IA ZIK, насамперед, звернулися до Львівської міської ради, щоб дізнатися, хто ж відповідає за роботу таксі. Проте у прес-службі міськради зазначили, що управління транспорту ЛМР не займається контролем над службами таксі, які діють у місті, і скерували до службовців Укртрансбезпеки Львівської області.

У цій структурі, в свою чергу, повідомили, що займаються видачею ліцензій службам таксі і слідкують за тим, щоб таксисти не працювали нелегально. Також чиновники Укртрансбезпеки зауважили, що питання відповідальності служб таксі досконально не врегульовано.

«Фактично служба таксі – це підприємство, яке надає інформаційні послуги. Диспетчера не цікавить, яка машина приїде. Водій може у них зареєструватися і брати собі замовлення. Наша служба не здійснює контроль над диспетчерськими пунктами. Вони працюють у неврегульованому законодавством полі», – повідомили в Укртрансбезпеці Львівщини.

Оскільки таксі – це послуга, яка надається споживачеві за оплату, IA ZIK звернулася також в управління прав споживачів. Проте і там ми не знайшли відповіді на питання про те, що робити, якщо замовлене таксі не приїжджає.

Керівник управління захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області Василь Ріпка зазначив: «Люди, звичайно, мають право звертатися в наше управління зі скаргою. Тоді мала би відбуватися перевірка фактів, які наведені у скарзі. Якщо вони аргументовані і містять документальне підтвердження, тоді виникнуть підстави застосувати до порушника певні стягнення.

Але якщо це буде без підтвердження – просто заява, то перевірити цей факт навряд чи можливо. Яким чином ми доведемо, що слова заявника відповідають дійсності? Хіба можна звертатися у суд, який затребує від мобільного оператора роздруківки телефонних розмов. Але наше управління не має права такого вимагати».

Журналісти IA ZIK також неодноразово намагалися зв’язатися з керівниками диспетчерських служб таксі, зокрема таксі «Оптимальне» та «Експрес-таксі», про які найчастіше згадували львів’яни. Проте отримати офіційний коментар від керівництва цих служб таксі так і не вдалося.

Тож, хто відповість за невчасну подачу таксі, щоб терміново доїхати, наприклад, у лікарню, аеропорт чи на вокзал? Хто компенсує збитки, коли пасажир запізнився на потяг чи літак? Адже таких прикрих випадків, на жаль, багато, та довести вину служб таксі практично нереально.

До того ж, у таксі ніхто ніколи не побачить куточок прав споживача з контактними телефонами, за якими можна звертатися у разі порушення прав клієнта. На візитках, які може видати водій, будуть лише номери телефонів диспетчерів, але не їхнього керівництва.

Куди звертатися у разі порушення прав? Ситуація виглядає так, ніби повноцінного контролю за діяльністю міських служб таксі жоден державний орган чи структура не здійснює. Хіба таке може бути у правовій державі?

Львівяни памятають гучний судовий процес 2004 року, коли місто сколихнула резонансна справа щодо таксиста-ґвалтівника. Тоді на його рахунку було багато жертв, яких він знаходив з-поміж пасажирок. Тож, викликаючи таксі, постійно наражаєшся на сумнів, якщо не на небезпеку: не знаєш, чи взагалі приїде машина, який її технічний стан і хто може бути за кермом. А усвідомлюючи, що в разі прикрих інцидентів ще й немає куди звертатися, ризик зростає. Роботу служб таксі у місті ніхто не контролює, отже і відповідальності, скоріш за все, ніхто і не понесе.

Ольга Іващук,
IA ZIK

Редакція не завжди поділяє позицію авторів публікацій.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-03-26 20:07 :43