Новини » Світ 3 червня, 2016, 10:37
Всесвіт розширюється до 9% швидше, ніж ми думали, – НАСА
Всесвіт. Фото: theguardian.com/NASA

Вимірювання, проведені за допомогою космічного телескопа Габбл, відрізняються від вимірювання випромінювання, що залишилося від Великого вибуху, тим самим посилюючи теорію «темної енергії» і таємних частинок.

Всесвіт розширюється швидше, ніж вважалося раніше – відкриття, яке частково може поставити під сумнів теорію відносності Альберта Ейнштейна, яка є однією з основ космології і щодо якої вже протягом століть ведуться палкі дискусії.

НАСА і Європейське космічне агентство оголосили, що Всесвіт розширюється від 5% до 9% швидше, ніж прогнозувалося раніше. Цей висновок був зроблений після того, як вчені використали космічний телескоп Габбл, щоб виміряти відстань до зірок у 19 галактиках за межами Чумацького Шляху, – інформує видання The Guardian.

Швидкість розширення не збігається з передбаченнями, заснованими на вимірах радіації, що залишилася від Великого вибуху, який призвів 13,8 млрд років тому до виникнення Всесвіту.

Фізик і провідний автор дослідження Адам Рісс сказав: «Ви розпочинаєте з двох кінців і ви очікуєте зустрітися на середині, якщо всі ваші малюнки і вимірювання вірні. Але тепер кінці не зовсім зустрічаються на середині і ви хочете знати, чому».

Відкриття також породжує гіпотези про те, що заповнює 95% космосу, який не випромінює ані світла, ані радіації, повідомили вчені у четвер.

Одним з можливих варіантів розбіжності є те, що Всесвіт має невідомі субатомні частинки, аналогічні нейтрино, які рухаються майже так само швидко, як і швидкість світла, близько 300,000 км у секунду.

Інша ідея полягає у тому, що так звана «темна енергія», містична, антигравітаційна сила, відкрита у 1998 році, може відштовхувати галактики одна від одної сильніше, ніж спочатку передбачалося.

«Це може бути важливим ключем до розуміння тих частин Всесвіту, які становлять 95% від нього і які не випромінюють світло, такі як темна енергія, темна матерія і темна радіація», – заявив Рісс спільно з Науковим інститутом дослідження космосу за допомогою космічного телескопа в Балтіморі, штат Меріленд.

Рісс у 2011 році отримав Нобелівську премію з фізики за відкриття того, що розширення Всесвіту відбувається швидше, ніж прийнято вважати.

Швидший розвиток Всесвіту також підвищує ймовірність того, що загальна теорія відносності Ейнштейна, яка служить як базова, трохи невірна, – сказала НАСА.

Рісс та його колеги зробили відкриття, побудувавши краще мірило для розрахунку космічних відстаней. Вони використовували космічний телескоп Габбл, щоб виміряти особливий тип зірок, відомий як цефеїди (змінні зорі, зорі у який спостерігається зміна блиску), у 19 галактиках за межами нашої.

Наскільки швидко ці зірки дають імпульс, безпосередньо пов’язано з тим, наскільки вони яскраві і це, у свою чергу, може бути використане для розрахунку їх відстаней.

Дослідження буде опубліковане у наступному виданні Astrophysical Journal.

Переклад з англійської Оксани Вергелес, для ІА ZIK