live
Новини » Події

Росія причетна до катастрофи МН17 над Торезом, – повний звіт Bellingcat

Уламки малазійського літака Boeing-777, збитого на Донеччині. Фото: ZIK/EPA/ANASTASIA VLASOVA/Архівне фото

У своєму новому звіті команда Bellingcat встановила ще більше подробиць про «Бук», з якого був збитий у липні 2014 над Торезом рейс 17 Малайзійських авіаліній.

Про це повідомляє Еспресо.tv.

У листопаді 2014 роки команда Bellingcat опублікувала звіт, в якому встановила, що самохідна вогнева установка (СВУ) «Бук», що збила рейс 17 Малайзійських авіаліній, – це «Бук 3х2» з російської 53-ї зенітно-ракетної бригади, що базується в Курській області. Ми назвали його «Бук 3х2», оскільки на момент публікації звіту нам не вдалося встановити другу цифру бортового номера, яка не читалася.

Номер «Бука», який збив літак MH17. Фото: bellingcat.com
Номер «Бука», який збив літак MH17. Фото: bellingcat.com

У нашому новому звіті ми однозначно встановили другу цифру номера «Бук 3х2» шляхом аналізу семи його відмінних рис, у тому числі характерної вм’ятини на пластині в передній частині лівого борту, білих відміток на шасі і комбінації підключення кабелів до лафет пускового пристрою.

Ця середня цифра – 3. Таким чином, до того, як середня цифра була стерта, «Бук», який збив MH17, мав номер 332. У ході підготовки цього розслідування члени команди Bellingcat виявили та проаналізували десятки фотографій різних СВУ «Бук», опублікованих військовослужбовцями 53-ї зенітно-ракетної бригади з 2010 року.

У повній версії звіту докладно описано, як ми «звузили коло підозрюваних» до трьох СВУ. В результаті порівняння семи унікальних особливостей ми встановили, що «Бук 332» – єдина СВУ, яка має спільні риси з «Бук 3х2», що потрапили на відео і фото в Росії в червні 2014 року і на сході України 17 і 18 липня 2014 року. Ми вивчили наступні сім особливостей: форму ушкоджень бічних щитків гусениць, комбінації різних типів котків (порожніх і зі спицями), вм’ятину в лівій бічній панелі, підключення кабельних з’єднань до лафет пускового пристрою, білі позначки на бічних щитках гусениць, шрифт і прогалини між цифрами, а також форму і розмір плям масла / кіптяви біля вихлопного отвору.

Повний текст звіту, доступний за посиланням, містить докладний аналіз кожної з цих характерних особливостей. У цій короткій версії наведено порівняння найбільш переконливих особливостей.

На фотографії «Бук 3х2» у високій роздільній здатності, що знята у місті Олексіївка Бєлгородської області, видно вм’ятину характерної форми на пластині в передній частині лівого борту.

Є чіткі фотографії таких самих пластин у «Бук 312», «Бук 322» і «Бук 332». Порівняння форми пластин,  демонструє, що така ж сама вм’ятина є тільки у «Бук 332».

Інша відмінна риса – підключення кабелів на частині СВУ, що обертається, до лафет пускового пристрою (частини, що хитається). По чотири кабелі зліва і справа ведуть до лафет пускового пристрою, що дозволяє порівнювати комбінації восьми кабелів.

У ході вивчення різних «Буків» ми встановили, що взаєморозташування і довжина кабелів відрізняються.

Як відомо, тільки для «Бук 332» підключення кабелів справа відповідає такому для «Бук 3х2». Кабель 4 (позначений синім) підключений до правого верхнього роз’єму на деталі, що обертається, пускового пристрою. Підключення кабелів у «Бук 312» і «Бук 322» відрізняється: кабель 4 підключений до правого нижнього гнізда. Крім того, взаєморозташування кабелів на «Бук 312», «Бук 322» і «Бук 332» відрізняється. Тільки у «Бук 332» взаєморозташування кабелів відповідає такому для «Бук 3х2».

Порівняння підключення кабелів з лівого борту вдалося виконати лише частково. Роз’єми на лафеті пускового пристрою не видно. Однак кабелі на «Бук 332» характерним чином розведені в сторони попарно. Таке ж саме взаємне розташування кабелів видно і на «Бук 3х2». При цьому схожість розташування кабелів з таким для «Бук 312» і «Бук 322» не спостерігається.

Поокремо жодна з семи відмінних рис не дозволяє однозначно встановити «особу» СВУ. Однак при розгляді всієї сукупності особливостей очевидно, що «Бук 332» – це «Бук 3х2».

Крім того, при порівнянні особливостей «Бук 3х2» і «Бук 332» на фото і відео з Росії з наявними відео та фотографіями «Бука» на сході України (що нижче називатиметься «Бук сепаратистів») видно, що ці три «Бука» – насправді одна й та ж машина.

Багато із зазначених вище особливостей, наприклад катки зі спицями, відмітка «Н-2200» та інші, або відсутні в українських «Буків», або зустрічаються у них дуже рідко. Зокрема, СВУ «Бук» українського 156-го зенітно-ракетного полку, що базувався в 2014 році в районі Луганська, Донецька і Маріуполя, не мають ніякої подібності з фото і відео «Бук 3х2» ні в Росії, ні в Україні. Таким чином, можна з упевненістю сказати, що 17 і 18 липня 2014 року на сході України було знято на фото і відео самохідну вогневу установку «Бук» під номером 332 російської 53-ї зенітно-ракетної бригади, що базується в районі міста Курськ. На одному з відео цей «Бук», який ми раніше позначали як «Бук 3х2», рухається в напрямку центру району, звідки, за оцінкою Ради по безпеці з Нідерландів, була запущена ракета, що збила MH17.

Нарешті, слід зазначити внесок різних російськомовних онлайн-спільнот у пошуки деяких матеріалів і знаходження важливих зачіпок. Зокрема, команда Bellingcat висловлює подяку співтовариствам flight-mh17.livejournal.com і forum.smolensk.ws за уважність і ретельність при вивченні матеріалів, зокрема, за виявлення вм’ятини на пластині в передній частині лівого борту «Бука 332» і особливостей опорних котків різних СВУ «Бук».

 



Loading...
Loading...
Loading...