Новини » Економіка

Автори альтернативної податкової реформи просять Раду не голосувати за «компромісний» варіант

Авторський колектив законопроекту №3357 – так званої ліберальної податкової реформи – закликав Верховну Раду не голосувати за «компромісний» проект податкової реформи від Мінфіну.

Відповідну заяву авторського колективу на своїй сторінці у Facebook опублікував голова бюджетного комітету Громадської ради при Мінфіні Тарас Козак.

Автори альтернативного проекту податкової реформи наполягають на рішучих змінах і неприпустимості напівкроків у реформах. Так званий «компромісний» варіант податкової реформи, на їхню думку, не поверне до життя кволу економіку та не призведе до реальної трансформації відносин у суспільстві.

Як зазначається в заяві, принципово неприйнятними є такі складові урядового законопроекту та їх наслідки:

  • оподаткування дивідендів за ставкою 18% у поєднанні з оподаткуванням прибутку за ставкою 18% залишають країну інвестиційно непривабливою;
  • оподаткування фонду оплати праці за ставками – 18% податку на доходи фізичних осіб + 20% єдиного соціального внеску + 1,5% військового збору – не створює тих умов, за яких відбудеться суттєва детінізація заробітних плат;
  • оподаткування прибутку за формулою чинного законодавства зберігатиме податок на прибуток в якості корупційного, подовжуватиме функціонування схем виведення капіталу та збір податку за принципами так званого «податкового навантаження» через адміністративний тиск ДФС;
  • ускладнюється і обмежується використання спрощеної системи оподаткування малим бізнесом;
  • вихолощення ідеї створення електронного кабінету платника податків – законопроект лише встановлює обов’язок КМУ розробити та затвердити підзаконний акт, що регламентує його роботу, а це могло б бути зроблено і без прийняття законопроекту;
  • збереження дискреційних норм, що дозволяють знімати податковий кредит за формальними підставами: наявність помилок у податковій накладній та порушення вимог підзаконних актів при її реєстрації; надання ДФС можливості впливати на черговість виконання заявок на відшкодування ПДВ;
  • зміни не прийнято заздалегідь, не роз’яснено ані платникам, ані працівникам ДФС, що вже саме по собі формує джерело конфлікту.

«Механізми усунення всіх наведених недоліків враховано в проекті 3357, який прагне зробити українську податкову систему однією із взірцевих в регіоні, зробити потужний ривок в рейтингах легкості ведення бізнесу і податкового навантаження. На жаль, політичне гальмування його розгляду не дозволяє прогресивним нормам законопроекту вступити в дію вже з початку 2016 року – через брак часу», – наголошується в заяві.

Так званий компромісний проект Податкової реформи, що просуває уряд, пропонує суспільству відмовитись від:

  • ліквідації податкової міліції (лише зміна назви) – а отже, податковий терор бізнесу буде продовжено;
  • адміністративної реформи фіскальної служби – ДФС зберігає можливість трактувати законодавство як завгодно та самостійно встановлювати собі правила та процедури, а тому безлад та знущання над бізнесом залишаються;
  • «демілітарізації» податкового контролю – податкові інспекції і далі зможуть замість лише сервісних функцій проводити тотальні перевірки платників податків.

Авторський колектив закликає народних депутатів України прийняти виважене рішення стосовно роботи української економіки в 2016 році, а саме:

  1. Терміново прийняти законопроект №3357 в першому читанні. Вдосконалення податкового законодавства в подальшому проводити на базі цього проекту.
  2. Відмовитися від запровадження в останній момент податкових змін, які допускають різночитання, не підготовлені заздалегідь у вигляді сервісів для платників податків.
  3. Доручити уряду на базі прийнятого за основу законопроекту в широкому діалозі з експертами, бізнесом, вимогами міжнародних фінансових організацій провести його доопрацювання і прийняття в 1 кварталі 2016 року як результат суспільного договору і консенсусу.
  4. Сформувати бюджет 2016 року на базі чинного податкового законодавства з урахуванням зниження єдиного соціального внеску на 40% (коефіцієнт 0,6) і відміни додаткового імпортного збору, витримавши затверджений меморандумом з МВФ показник граничного дефіциту бюджету.
  5. Подовжити мораторій на перевірки малого бізнесу на 2016 рік.
  6. Погодити з малим бізнесом такий формат функціонування спрощеної системи оподаткування, який заохочує підприємницьку ініціативу і зайнятість, одночасно запобігаючи її неправомірному використанню великим бізнесом.

Лише після виконання вказаних пунктів прогресивні за своїми намірами зміни будуть позитивно сприйняті суспільством, що є головною запорукою успішності реформ, стверджують автори законопроекту.

Нагадаємо, 9 грудня Міністерство фінансів представило компромісний варіант Податкової реформи.

Loading...