п'ятниця, 4 вересня, 2015, 10:00 Львів
Виробники «дешевої» олії насправді обдурюють споживачів, – розслідування

Деякі українські виробники олії вдаються до махінацій із недоливом продукту у пляшки та вказують неправдиву інформацію на етикетках. Часто споживачі, намагаючись зекономити та купуючи дешевшу олію, насправді виявляються ошуканими – у пляшці немає стільки олії, скільки написано на етикетці.

Журналісти ZIK провели експеримент та з’ясували, до яких хитрощів вдаються фасувальники, аби обдурити своїх споживачів.

Журналісти закупили соняшникову олію кількох виробників, які приваблюють клієнтів низькою ціною, і перевірили, чи стільки олії насправді, скільки написано на етикетці.

У «Львівстандартметрології» спершу зважили олію «Сонячна роса». Маса брутто, тобто із тарою – 4 кілограми, 354 грамів. 110 грам важить сама тара. Отже, маса нетто: (4354 -110=) 4244. Хоч виробник обіцяв 4,500 кілограма. Насправді не додав понад 250 грамів.

Представник фірми, яка розливає продукцію в пляшки відхрещується, мовляв, що таку марку вже не реалізовують.

«В продажі немає такої олії «Сонячна роса», – заявили у виробника.

Інший приклад – на пляшці олії «Почаївська рудня» вказано масу нетто – 1700 грам. Маса брутто – 1710 грам. Вага тари 40 грам. 1670 – реальна маса нетто. Недолили обіцяних 30 грамів.

Реалізатор цієї торгової марки все заперечує і вигадує оригінальне пояснення. «Я не знаю, можливо, хтось дорогою краде, зливає. В нас все співпадає», – запевняє представник.

Та на цьому винахідливість виробників не закінчується. До прикладу, на етикетці олії «Почаївська рудня» чітко і яскраво вказано цифру 5, але не позначено, про що йдеться. Споживач звісно сприймає таку інформацію, як об’єм у 5 літрів. Насправді ж на звороті дрібними буквами написано, що в пляшці майже 4 літри. Хоча і ця інформація не відповідає дійсності. Виходить подвійний обман. І ми замість того, щоб заощадити, витрачаємо набагато більше.

Згідно з встановленими нормами ДСТУ відхилення від вказаної ваги може бути не більше 10 г на літр. Виходить, що перелічені торгові марки соняшникової олії попри низьку ціну обманюють своїх споживачів та свідомо недоливають продукт.

До того ж такі махінації є порушеннями принципів добросовісної конкуренції.

Згідно із ст.15 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» інформацією, яка вводить в оману є – відомості, які містять неповні, неточні або неправдиві дані про походження товару, виробника, кількість та інше.

Голова Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Андрій Басараба переконаний: якщо йдеться про великі партії продукції, то це крадіжка.

«Це можна трактувати і як кримінал, і як недобросовісну конкуренцію», – каже А. Басараба й радить споживачам звертатись у ДП «Львівстандартметрологія». Там олію переважать й результати офіційно задокументують. І вже з цими доказами варто йти у територіальне відділення Антимонопольного комітету. Там справу обіцяють довести до кінця.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-01-19 04:18 :26