live
Новини » Суспільство

Google оголосив про реструктуризацію: які наслідки для користувачів?

Фото: Google

10 серпня ввечері Google оголосив про реструктуризацію. Коли процес буде повністю завершено, пошуковий сервер стане дочірнім компанії Alphabet Inc, нової холдингової компанії, яку очолюють Ларрі Пейдж, Сергій Брюн і Ерік Шмідт, колишні керівники Google.

Про це повідомляє The Guardian.

Які зміни чекають на користувачів Google

Не лякайтесь, якщо Ви не чули про Alphabet: більшість людей у світі донедавна також. У понеділок ввечері Google оголосив про реструктуризацію. Коли процес буде повністю завершено, пошуковий сервер стане дочірнім компанії Alphabet Inc, нової холдингової компанії, яку очолюють Ларрі Пейдж, Сергій Брюн і Ерік Шмідт, колишні керівники Google.

Може видатися, що це лише зміна назви, але насправді усе набагато складніше. Ще цього року Google створить Alphabet як повністю свою дочірню компанію. Тоді Alphabet створить свою власну дочірню компанію, яка зіллється з Google, зробивши Google повністю залежним від Alphabet. Збентежені? Не Ви одні.

То що таке Alphabet?

Ларрі Пейдж, колишній виконавчий директор Google, який зараз перебуває на такій же посаді у Alphabet, сказав наступне: «Alphabet – це в основному сукупність компаній».

Це щось на кшталт холдингової компанії, середнє між приватною інвестиційною компанією Berkshire Hathaway Уоррена Баффета і таким конгломератом як General Electric. На відміну від першого, Alphabet не матиме споживача, що виступатиме в цій ролі, а існуватиме майже як антибренд, розроблений для того, щоб дати своїм дочірнім компаніям простір для розвитку своєї власної ідентичності.

Але як General Electric, Alphabet переважно володіє компаніями, що створені і керуються зсередини. З основних дочірніх компаній Google, таких як Google X, його експериментального підрозділу і дослідницької фірми Calico, тільки одна, компанія Nest, приєдналася до Google у результаті її придбання.

Що станеться з Google?

Старий Google нікуди не зникне. У той час, коли Пейдж описує його як такий, що «скине вагу», майже кожен аспект Google, з яким переважно взаємодіють користувачі, стане частиною нового, простішого Google 2.0. Це включає YouTube, Android, Maps і Gmail, а також функцію пошуку і рекламу. Відокремляться такі компанії, «які досить далекі від основних Інтернет-продуктів», такі як Calico і Life Sciences.

Також будуть відокремлені від Google фінансові гілки компанії, які найближчим часом будуть відомі просто як Capital (Капітал) і Ventures (Компанії). Вони мають досвід принесення Google багато грошей, шляхом інвестування в стартапи та інші цінні папери, наприклад Uber, яких компанія купила 6,8% у 2013 році. Тепер їх вартість $ 3,4 млрд.

Іншими словами, навіть після реорганізації, новий Google буде, як і раніше, один з найбільших компаній у світі. Просто Alphabet буде ще більшим.

Чи щось зміниться для нас як для користувачів?

Коротка відповідь: ні. Більшість користувачів Google використовують лише сервіси, які залишаться під брендом Google. YouTube, Gmail, загальний пошук, карти, Android, фотографії та інші сервіси функціонуватимуть без змін.

Деякі з користувацьких брендів Google перемістяться. Найбільший з них – Nest, започаткований Тоні Фаделлом. Ця компанія була незалежною до 2014 року поки її не придбав Google, тепер вона потрапить під зміни і стане прямою дочірньою компанією Alphabet.

Якщо Ви живете в населеному пункті, що обслуговується ультра-швидкісним інтернет-провайдером від Google, Google Fiber, він також піддасться перебрендуванню наступного року. Але не очікуйте, що він стане Alphabet Fiber.

Хто очолить новий Google?

Після того, як Пейдж, Шмідт і Брюн перейшли до Alphabet, Google отримав нового виконавчого директора: Сундара Пічаї, що раніше очолював Android, а потім був директором відділу контролю компанії Google з жовтня 2014. Настільки важливим є Пічаї для Google, що деякі вважають, що утримання його в компанії є стимулом усієї перебудови. Ходять чутки, що у Пічаї була спокуса очолити Twitter і що лише посада виконавчого директора могла його втримати. Детальніше про Сундара Пічаї можна прочитати на сайті видання Forbs.

Чи дійсно компанія пішла б на усі зміни задля однієї людини?

Можливо, ні. І не зрозуміло, чому Пічаї хотів би перейти на Twitter, компанію, яка настільки мала, що Google може її купити лише за $ 20 млрд.

Замість цього, усі зміни, швидше за все, мотивовані за словами Пейджа наступним: дозволити Google зосередитися на тому, що він робить краще за все, без ризику, що світ зміниться навколо нього і компанія перетвориться на динозавра з іншої епохи (IBM, Nokia або Microsoft яскраві приклади того, що може статися, якщо лідер ринку перестає слідкувати за процесами). Тим часом, інші компанії під керівництвом Alphabet можуть робити ставки на те, що принесе лідерство у нових галузях.

Як зміниться Google?


Чому ще Google пішов на цей крок?

Аналітики намагаються оцінити приховані переваги реструктуризації для Google. З одного боку, абсурдна складність реструктуризації дає змогу припустити, що є щось більше, ніж здається на перший погляд. Чому б просто не змінити назву компанії, наприклад?

Зміни можуть також трохи ізолювати компанію від нормативних питань, зокрема, у ЄС. Сам по собі Google, як і раніше, масивна компанія, якій доведеться обережно долати правові моменти. Таким фірмам, як Nest, Calico і Fiber легше це зробити, будучи окремими суб’єктами, об’єднаними одним власником. І, якщо з Google станеться найгірше, їм легше було б відокремитись.

Чому саме Alphabet?

Поєднання жартів, великих амбіцій і простої банальності. Каламбур виходить з того, що «alpha» (альфа) – фінансовий термін, що означає повернення інвестицій вище початкового критерію, що робить Alphabet хорошим Alpha-bet (інвестиційною ставкою); амбіції у тому, що Alphabet (Алфавіт) є одним з найважливіших винаходів людства, а також у тому, що адреса компанії (abc.xyz) охоплює усі літери латинського алфавіту від А до Я; і банальність у тому, що алфавіт є, мабуть, найбільш загальною назвою, яку можна собі уявити, яка уособлює одночасно усе і ніщо.

А для тих, хто думає, що Alphabet звучить? як зловісний лиходій з фільму про Джеймса Бонда, ми змушені Вас розчарувати: «не будь злим» – це девіз лише Google. Алфавіт не має слогану.

Алекс Херн,
The Guardian

Переклад з англійської мови Оксани Вергелес, для IA ZIK

 


Loading...
Loading...

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...