Новини » Львів 22 листопада, 2013, 19:59
У Карпатах почали будувати тунель вартістю майже 2,2 млрд грн

На межі Львівської та Закарпатської областей на перегоні Бескид-Скотарське розпочалося будівництво нового двоколійного залізничного Бескидського тунелю.

Урочиста церемонія з нагоди початку робіт відбулася сьогодні, 21 листопада, передає кореспондент ІА ZIK.

Начальник Львівської залізниці Богдан Піх, голова Львівської ОДА Олег Сало, голова Закарпатської ОДА Олександр Ледида, а також представники будівельних і підрядних організацій заклали капсулу, що ознаменувала початок будівництва.

Проектом передбачено завершення робіт до кінця 2016 року. Гарантійний термін служби нового тунелю – сто років.

«Загальна вартість будівництва тунелю становить 2 млрд 193 млн грн. Із цієї суми десь 550 млн – це кошти Львівської залізниці. Це підготовчі роботи і потім, при завершені, будівництво колії, електрифікація та інші технічні засоби. Частину грошей уже виділив Європейський банк реконструкції і розвитку. Також підготовлена угода на 55 млн євро, яка повинна розглядатися на Вільнюському саміті. Ці гроші має виділити Європейський інвестиційний банк», – повідомив начальник дирекції з будівництва Бескидського тунелю Володимир Харлан.

Він розповів, що нині діючий одноколійний тунель збудований ще за часів Австро-Угорської імперії – в 1886 році, і на сьогодні це єдине «вузьке місце» у транспортному коридорі між Італією та Україною. Окрім того, цей тунель уже вичерпав свій експлуатаційний ресурс і є аварійним.

Новий тунель пройде на відстані 30 метрів зліва від діючого. Він матиме довжину 1764,5 м і пролягатиме на 182-метровій глибині від поверхні Бескидського хребта. Його обладнають сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляції, відеонагляду, контрольними датчиками визначення рівня шкідливих газів, а також постійного моніторингу внутрішнього стану тунелю, засобами сигналізації та зв’язку, пожежної безпеки і системою антикорозійного захисту. Проектом передбачено спорудження 49 ніш і 12 камер, розташованих відповідно через 60 м та 300 м у шаховому порядку з кожної сторони по усій довжині тунелю. Для проходу обслуговуючого персоналу та можливої евакуації людей, між старим та новим тунелями передбачено спорудження трьох евакуаційних переходів.

Очікується, що після будівництва нового двоколійного тунелю пропускна спроможність цієї ділянки збільшиться з 47 до 100 пар поїздів на добу, а швидкість проходження тунелю зросте з 40 до 60 км/год.

На сьогодні на об’єкті завершено підготовчі роботи на суму 122 млн 436 тис. грн, з них за власні кошти залізниці – на 71млн 531 тис. грн, за кошти ЄБРР – на 50 млн 905 тис. грн.

Нагадаємо, у 2004 році Укрзалізниця уклала кредитну угоду з Європейським банком реконструкції і розвитку (ЄБРР), а в період 2008-2011 рр. провела міжнародний тендер з вибору підрядника для проектування та будівництва Бескидського тунелю. Переможцем визначено ПрАТ «Будівельна асоціація «Інтербудмонтаж», з яким укладено договір на проектування та будівництво тунелю.

 

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
Top
2021-01-27 18:54 :43