Новини » Львів 12 червня, 2013, 20:13
Львів’яни сказали НІ підвищенню тарифів. Перевізники пішли з…картоплею

У Львівській міській раді відбулися майже тригодинні громадські слухання щодо якості послуг, культури перевезення та можливості перегляду діючого тарифу на перевезення пасажирів в громадському автотранспорті міста. Слухання були дуже емоційними. Перевізники все нарікали на збитковість, з їхніх слів, ну не можна платити 2 грн й отримувати послуги європейського рівня. Люди ж казали, що і зараз ні про яку якість не йдеться. Зрештою, громада виступила категорично проти будь-якого підвищення ціни на проїзд у маршрутках.

Про це повідомив кореспондент IA ZIK.

Зазначимо, на громадські слухання прийшло понад дві сотні людей. Велика сесійна зала ЛМР була повністю заповнена. Спершу позицію перевізників – ініціаторів слухань представив голова ЛОО «Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників» Іван Велійка. Він зазначив, що вони не обіцяють золотих гір пасажирам і визнав, що сьогодні, хоч і проводиться робота з покращення якості перевезень, цього зроблено недостатньо, відтак, ще є над чим працювати. Іван Велійка зізнався: у автобусному транспорті Львова є проблеми. Однак він переконував: підняття тарифів необхідне для оновлення автопарків, покращення технічного обслуговування, підвищення зарплати водіям, забезпечення GPS-навігації, впровадження електронного квитка, організації навчання водіїв тощо.

Тому, наголосив Велійка, треба визначитись: чи рухаємось уперед і підвищуємо тариф, чи стаємо на шлях регресу і повертаємось до рівня обслуговування 90-х років.

Він також підкреслив, що до 2008 року транспортний бізнес у Львові отримував прибутки, але після того, сьогодні, це – «важка соціальна робота», яку потрібно виконувати.

Крім того, голова ЛОО «Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників» розповів про ціни на пальне, як вони виросли з 2000-х років, показав відповідні графіки і яких збитків доводиться зазнавати перевізникам. Також згадав про пільговиків, про те, що за їх перевезення автотранспортні підприємства не отримують компенсацію.

Відтак, резюмував Велійка, тариф на проїзд у маршрутках Львова має бути 3 грн.

Після цього виступу у чергу до мікрофона для запитань вишикувались кількадесят львів’ян. Іванові Велійці сказали: його аргументи – непереконливі, не можна свої проблеми перекидати на простих людей, розрахунки перевізників викривлені, бо у них не врахована кількість перевезених пасажирів. Городяни розповідали про так звану «якість» перевезень, брудні маршрутки, про те, що після 20.00 автобуси масово з’їжджають з рейсів, про хамство водіїв, неповагу до пільговиків, необліковану готівку тощо.

Крім того мешканці одноголосно заявляли: обіцянки про покращення тривають роками, а коли тариф таки збільшують, всі про це забувають. Чому вже зараз, до прикладу, не можна попрацювати над покращенням санітарного стану маршруток, над тим, що не потребує значних коштів. Як так сталось, що перевізники стільки років займаються, з їхніх же слів, збитковим бізнесом, – дивувались львів’яни.

Також мова йшла про повернення до трансферного, та впровадження електронного квитка. Іван Велійка сказав, що перевізники підтримують е-квиток. Мешканці запитали його, що вони роблять для того, аби цей квиток таки запрацював у Львові. Голова ЛОО «Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників» сказав, що є група фахівців, яка вивчає це питання. Однак сам конкретно на питання не відповів. Відтак, Велійці подарували величезний макет електронного квитка, аби знав, що це таке.

Крім того, громадські активісти подарували голові ЛОО «Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників» сумку з картоплею. Як пояснив представник громадської ініціативи «Дайте пройти» Левко Стек, у маршрутках людей возять як картоплю – така якість послуг, тому вони вирішили зробити представнику перевізників такий символічний дарунок.

До дискусії про доцільність перегляду тарифів на проїзд долучився і голова постійної депутатської  комісії інженерного господарства, транспорту та зв’язку ЛМР Іван Гринда. Він заявив: депкомісія також вважає недоцільним переглядати тариф. Зі слів Гринди, він рекомендував представникам перевізників провести громадські слухання у кожному районі Львова, зібрати людей, вислухати їх думки про стан перевезень, дослухатись, а вже тоді говорити про підвищення ціни. Однак цього не було зроблено. Депутат додав, що, за даними гарячої лінії міста, тих скарг, які надходять у профільну комісію, можна зробити висновок: сьогодні ситуація з громадським транспортом у Львові лише погіршується. ЛК АТП№1, зауважив Гринда, є лідером за кількістю порушень.

Депутат-свободівець Любомир Мельничук, своєю чергою, наголосив, що у Львові справді катастрофа з транспортом. Тому сьогодні так багато прийшло людей на слухання. «Але чому ж немає мера?», – дивувався депутат і нагадав про нещодавній скандал із придбанням пального ЛК АТП№1.

Він підкреслив: якщо виконком мерії таки прийме рішення про підвищення тарифу на проїзд у маршрутках, а міський голова його підпише, то тоді відреагують депутати ЛМР і скасують його.

Також під час слухань виступив і заступник начальника управління транспорту із зв’язку ЛМР Олег Вілюра. Він визнав: справді є чимало нарікань на роботу громадського транспорту у Львові. «Я погоджуюсь з людьми, які не розуміють, чому повинні платити  більше, а перевізники лише обіцяють, що потім щось зроблять. Я категорично проти цього. Ви спочатку зробіть», – звернувся до перевізників Вілюра.

Натомість присутні депутати закинули чиновнику, що управління транспорту не реагує на порушення перевізниками умов договорів, не розриває їх, відтак, виконавча влада безвідповідальна і бездіяльна. Натомість мешканці закинули депутатам, що коли востаннє піднімали тариф на проїзд у маршрутках, саме свободівці заявляли, що погоджуються на це лише за умови покращення якості. Якість не покращилась, а депутати, виходить, не проконтролювали.

Зрештою, коли депутати і чиновники з’ясовували, хто в чому винен, у сесійній залі з’явився міський голова Львова Андрій Садовий. Він заявив, що як і раніше виступає проти підвищення тарифу, допоки перевізники не виконають трьох умов: дотримання графіку, чистоти в автобусах і культури водіїв.

«Коли всі ці показники будуть позитивні і мешканці підтвердять це, тоді можемо перейти на інший рівень дискусії. Я завжди стаю на сторону слабших», – резюмував мер.

Відтак висновок слухань такий: Наразі, без покращення якості перевезень та обліку готівки у маршрутках, не може йтися про підвищення тарифів на проїзд.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-06-25 13:16 :41