Новини » Суспільство 17 вересня, 2012, 11:55
ДіБіСі П’єр: Що більше в житті людини безладу, то більше мистецтва в ній

У суботу, 15 вересня, у Львові у рамках 19 Форуму видавців відбувся майстер-клас з письменницької майстерності відомого англійського автора, володаря Букерівської премії ДіБіСі П’єра.

Модератором заходу був Тарас Малкович, повідомляє офіційний сайт ГО «Форум видавців».

Представляючи гостя, Тарас Малкович зазначив, що в дитячі роки П’єрові сусіди тримали бенгальського тигра як домашню тварину; хлопцеві нескладно було виявити творчі нахили у такому оточенні.

Всі місця у залі були зайняті, але натовпу не було – вхід на майстер-клас був за запрошеннями. Захід проходив у формі діалогу між Тарасом Малковичем і П’єром. Одне з перших питань стосувалося письменницьких звичок П’єра. Гість відповів, що писати ручкою йому незручно, тому переважно використовує лептоп, набираючи текст одним пальцем. Щодо екранізацій літературних творів П’єр сказав: «Фільм – це інші відчуття. Книга ж дає фантастичні відчуття, яких фільм не може дати».

Доволі багато П’єр розмірковував про внутрішній саботаж у роботі письменника. На його думку, жодне з занять не провокує внутрішніх демонів так, як письмо. Тому найкращі книжки ніколи не були написані, 99% таких книжок незавершені, 85% сягають не більше ніж 60 сторінок. Коли він писав свій роман «Вернон», то зіткнувся з проблемою прокрастинації: постійно відкладав письмо на потім, займаючись іншими дрібними речами. Після завершення роману П’єр узагалі мав відчуття, що його руки вже ніколи не торкнуться клавіатури.

На думку П’єра, письмо має дві складові: мистецтво і столярство. Це різні речі, які потребують різних вмінь, але для написання літературних творів обидві необхідні. Душа книжки – це мистецтво, комерційна книга, детектив – столярство. У літературі є багато небезпечних речей. Наприклад, П’єрові важко написати другу сторінку, якщо він не задоволений першою. Він дуже уважно перевіряє орфографію, граматику, пунктуацію…

П’єр виділив дві техніки письма: активну і рефлексійну, в ідеалі їх співвідношення становить 70/30. Їх потрібно розділяти, як вдих і видих. На початку розділу потрібно визначити мету героя, потім перешкоди, які він повинен подолати на шляху до неї, створити конфлікт.

ДіБіСі П’єр – харизматична і талановита особистість, тож його майстер-клас був насиченим та пізнавальним, хоча поради майстра кожен може сприймати по-своєму, як і його ідейний вислів: «Чим більше в житті людини безладу, тим більше мистецтва всередині неї».

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-04-24 22:47 :55