Новини » Газета ZIK 10 травня, 2012, 13:31
Попроси собі маршрутку

Міські чиновники знову змінюють маршрутну мережу міста. Тепер – на прохання керівництва аеропорту і через засилля приміських маршруток

Управління транс­порту та зв’язку Львівської міської ради нарешті визначилося, що саме стоїть на перешкоді ефективній роботі нової маршрутної мережі. Це не брак автобусів чи недотримання графіка водіями! Виявляється, останнім заслоном перед комфортним перевезенням львів’ян є приміські маршрутки, що курсують через місто. 

У всьому винні селяни!

Саме маршрутки, які довозять мешканців ближніх сіл, на думку міських транспортників, «гальмують реформу». Мовляв, зараз у Львові функціонує громадська транспортна автобусна мережа, яку розробили з урахуванням ефективної взаємодії міських і приміських маршрутів. Однак внаслідок тотального дублювання міських маршрутів приміськими зупинки та вулиці перевантажені громадським транспортом, а управління отримує числення скарги від пасажирів.

– Ми звернулися до ЛОДА з проханням відкоригувати приміські маршрути та затвердити для них нові кінцеві зупинки. Однак досі не отримали позитивної відповіді, – зазначив Микола Жук, начальник управління транспорту та зв’язку Львівської міської ради. 

У мерії пропонують не лише змінити кінцеві зупинки, а й відкоригувати 17 приміських маршрутів. Наприклад, №117 Винники – Лисиничі, №111 Дубляни – Львів, №114 Сороки Львівські – Львів. А от №184 Рудно – Львів просто скасувати. 

В управлінні розвитку інфраструктури Львівської облдержадміністрації запевняють: для зміни приміських маршрутів підстав немає. Перевізники працюють згідно з чинними договорами і будь-яке одностороннє корегування маршрутів викличе зливу судових позовів від підприємців.

– Ми не можемо змінити маршрути в односторонньому порядку, – дивується Віктор Чайко, заступник начальника управління розвит­ку інфраструктури ЛОДА, – оскільки відразу отримаємо позови від перевізників, які їх обслуговують. Такі зміни можливі лише після завершення терміну договорів. Найближчий час закінчення деяких із них – травень 2014 року.

Чайко каже, що самі перевізники не погоджуються вносити зміни, а змусити їх управління, згідно з законодавством, не може. 

– Врешті, під час впровадження нової маршрутної мережі у Львові саме приміські маршрутки стали рятівним колом для багатьох львів’ян, – нагадує Чайко.

За його словами, лише інформація про те, що приміські маршрути хочуть змінювати, викликала шквал обурених листів і звернень від громадян. Що буде, якщо ці плани реалізують, він боїться навіть думати. 

Проблеми індіанців шерифа не цікавлять

Позиція міських транс­портників зрозуміла – скорочення приміських маршрутів збільшить пасажиропотоки для міських перевізників. Водночас це значно посилить навантаження на гаманці жителів ближніх до Львова сіл, тобто людей, які 80% свого часу проводять у Львові – працюють, вчаться, користають із послуг міської інфраструктури. 

Щодо позовів, яких бояться у ЛОДА, то в Ратуші переконані: вони безпідставні. Тут наполягають, що з огляду на введення в дію нової маршрутної мережі з 1 січня 2012 року, всі попередні домовленості для приміських маршрутів громадського транспорту фактично втратили силу. Крім того, наявність міських автобусів великої пасажиромісткості дозволяє ефективно і якісно обслуговувати людей, у тому числі й пасажирів приміських маршрутів.

При цьому не приховують, що частка великих автобусів (місткістю понад 100 пасажирів) становить 25%. Це вважають добрим показником. Але забувають сказати, що поступово ці автобуси «сходять із маршрутів». Наприклад, на час ремонту вул. Чернівецької, що поруч із залізничним вокзалом, на маршруті №2А курсують машини малої та середньої місткості, хоча мали б бути великі. 

Андрій Білоус, заступник начальника управління транс­порту та зв’язку ЛМР, пояснив, що таке рішення прийняли через різке зменшення пасажиропотоків і складність руху великогабаритних автобусів зміненим на час ремонту маршрутом. Те саме відбулося з маршрутом №47А на час ремонту перехрестя вул. Личаківської – Пасічної.

Цікаво, якщо в одному місці пасажиропотік зменшився, то в іншому, напевно, збільшився. Але додаткові великі автобуси на інших маршрутах не з’явилися.

Дозвіл. Тимчасово. Своїм

Окрім зміни типу автобусів, які обслуговують маршрути, управління транспорту та зв’язку продовжує вносити зміни в маршрутну мережу. При цьому про схему, яку фахівці спеціально розробляли для Львова, видається, вже всі забули. Зокрема, автобуси почали пускати через центр міста, хоча ще в січні в управлінні транспорту клялися цього не робити: мовляв, просп. Свободи – лише для радіальних маршрутів. Що більш, у нас знову з’явилися маршрути, які пролягають через усе місто.

Ідеться про маршрут №54, який курсує із вулиці Б. Хмельницького до проспекту Червоної Калини і проїжджає через усю центральну частину міста. 

– Він їде проспектом Свободи, бо вулиця Підвальна дуже перевантажена, – пояснив Микола Жук. – Цей маршрут ми запровадили на численні звернення мешканців. 

Тимчасовий договір на його обслуговування укладено із ВАТ «ЛАТП-14630». Варто зазначити, що на офіційному сайті мерії повідомлення про новий маршрут викликало цікаву реакцію – жодного позитивного коментаря. А от подяк від «численних мешканців» там немає. Понад те, люди дивуються, навіщо знову пускати автобуси вулицею Липинського, де і так достатньо транспорту. І чому не реагують на справді численні звернення жителів вулиці Мазепи, які після реформи залишилися фактично без транспортного сполучення.

«Маршрут №54 повторює 1А, а міг би і по Мазепи їздити, щоби хоч трохи розгрузити забитий №46, – пише львів’янин Slava. – А в другий бік від центру їде так, як 4А – чому не по Стрийській і Хуторівці? Він же не радіальний!»

Ще один маршрут №48, який також курсує тепер через проспект Свободи, запровадили вже «на прохання аеропорту», щоби сполучити центр міста з новим терміналом. 

– Це тимчасовий маршрут, – каже Микола Жук. – Про його запровадження попросило керівництво аеропорту.

Варто зазначити, що цей маршрут обслуговує ТзОВ «Успіх БМ», якому «тимчасово» дали сім (!) додаткових маршрутів поза офіційним конкурсом на перевезення у Львові. І, як виглядає, продовжують надавати преференції, адже ще місяць тому маршрут №48 виглядав значно менш привабливим і прибутковим. Він курсував так: Аеропорт – вул. Любінська – вул. Окружна – вул. Антоновича – вул. Степана Бандери – вул. Городоцька – пл. Різні – просп. Чорновола – вул. Під Дубом.

Для порівняння, тепер: Аеропорт – вул. Виговського – вул. Володимира Великого – вул. Кн. Ольги – вул. Сахарова – вул. Коперника – вул. Дорошенка – просп. Свободи – пл. Галицька – вул. І.Франка – вул. Вітовського – вул. Сахарова – вул. Кн. Ольги – вул. Володимира Великого – вул. Виговського – Аеропорт.

До слова, управлінню транспорту та зв’язку суд заборонив проводити будь-які конкурси на обслуговування маршрутів, поки не буде підтверджено законність попередніх конкурсів. Як зазначив Микола Жук, «доводиться видавати тимчасові дозволи». А як відомо, немає нічого постійнішого, ніж тимчасове.

Ірина Залецька
газета ZIK №18 (10 травня 2012р.)

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-02-18 22:07 :57