Новини » Економіка 30 квітня, 2012, 9:00
Львівський аеропорт обслуговуватиме одна таксівка

Дирекція летовища обрала переможцем конкурсу з визначення оператора таксі фірму, яка не мала на це права

Навколо української фірми з латвійським капіталом, яка збурила львівський ринок таксоперевезень, черговий скандал. Фактично «Т@ksi.uа» виграв конкурс на обслуговування львівського аеропорту, маючи ліцензію на перевезення лише одним позашляховиком!

Львівські таксисти таки «пролетіли»

Як і прогнозував ZIK у статті «Львівські таксисти пролетіли» у попередньому номері газети, конкурс на визначення оператора таксі, який матиме привілейоване право на обслуговування нового терміналу аеропорту, відбувся лише з одним учасником. 20 квітня 2012 року ДП «Міжнародний аеропорт «Львів» ім. Данила Галицького» оголосив переможця. Ним стало українське підприємство з латвійським капіталом, яке під час відкриття нового аеропорту презентувало шість нових авто «Тойота» із символікою «T@ksi.ua». Жодна із львівських фірм таксі участі в конкурсі брала.

– Ми просто відмовилися подавати документи, бо за такий короткий час їх неможливо зібрати. Із тих фірм таксі, котрі я знаю і хто зареєстрований не менше року у Львові, ніхто не подавався, – коментує Леонід Бойко, голова правління ВГО «Українське таксі», голова ГО «Асоціація львівське таксі». – Те, що це конкурс під одну фірму, стало відомо після того, як машини з маркуванням «T@ksi.ua» показали президенту.

Власне, латвійська фірма не викидала б гроші на вітер просто так, брендуючи і везучи «за тридев’ять земель» стільки авто. Вони наперед знали, що переможуть. І дирекція аеропорту їм у цьому дуже посприяла.

Нагадаємо: конкурс оголосили 13 квітня, а кінцевий термін подачі документів визначили 18 квітня – тобто на подання документів надали три неповні робочі дні. Окрім цього, аеропорт виставив умови, яким не відповідала жодна із львівських фірм, – 30 однакових брендованих машин не старше п’яти років класу «С» і «М», 4 – класу «Е» та 4 мікроавтобуси. Усі транспортні засоби повинні були мати лічильники, систему GPS-контролю, до якої повинна мати доступ адміністрація аеропорту, пост-термінали для розрахунку електронними платіжними картками. Авто мають бути обладнані кондиціонерами чи клімат-контролем.

Ще одним фактором, який вплинув на рішення львівських перевізників, було те, що за кожен автомобіль оператор мав сплачувати аеропорту 800 грн щомісяця «за користування інфраструктурою ДП». Серед інших вимог, прописаних у конкурсі: наявність власної диспетчерської служби, єдина форма для водіїв і стаж водіння авто відповідного класу не менше трьох років, а також наявність ліцензій відповідно до українського законодавства.

На думку адміністрації аеропорту, такі високі вимоги мали гарантувати клієнтам справжній європейський комфорт. Мовляв, якби львівські підприємці могли забезпечити такий рівень обслуговування, то обов’язково подалися б на конкурс. Галина Винарчик, менеджер комерційного відділу ДМ «Міжнародний аеропорт «Львів» ім. Данила Галицького», запевняє, що особисто повідомила керівників львівських таксомоторних фірм про його проведення. Зокрема, про конкурс нібито повідомили «Оптимальне таксі», «Навігатор», «Софію-таксі», «Комфорт-таксі». Натомість Степан Досяк, голова львівського осередку ВГО «Українська таксомоторна асоціація», гендиректор фірми-таксі «Софія», спростовує цю інформацію: «Нам ніхто не телефонував і нічого не повідомляв. Про конкурс дізналися від ЗМІ!»

Переможець з однією машиною

Однак чи отримає львівський аеропорт обіцяний європейський рівень перевезень і високі прибутки від оренди, в надії на які так старанно прописували умови конкурсу, наразі під знаком питання. У відповідь на запит газети ZIK у Львівському територіальному управлінні Головдержінспекції на автомобільному транспорті зазначили, що ТзОВ «Таксі.юей» (офіційна назва фірми, яка перемогла в конкурсі) отримало лише одну ліцензію для позашляховика Hyundai Tucson 2008 року випуску (!). Про тридцять брендованих «тойот», шість із яких показували президентові, взагалі не йдеться. Не кажучи вже про наявність персоналу – водіїв зі трирічним стажем роботи та власної диспетчерської служби.

Згідно з витягом із ЄДРПОУ, ТОВ «Таксі.юей» заснували лише 1 березня цього року. Засновником є латвійське ТОВ «Таксі 4ю», яке внесло у статутний фонд підприємства більше 300 тисяч гривень.

На вул. Сахарова, 42, де є юридична адреса підприємства, охорона офісного центру про таку фірму чула вперше. Натомість адміністратор офісного центру зазначила, що ТОВ «Таксі.юей» справді вже два місяці винаймає два кабінети на п’ятому поверсі – №517 і №524. Щоправда, з її власних спостережень, орендарі там бувають дуже рідко. Переважно кімнати зачинені.

На дверях кабінетів не було вивісок ТОВ «Таксі.юей», які свідчили б, що там розміщена серйозна таксомоторна фірма європейського рівня. Двері були зачинені наглухо і працівників, попри робочий час, в офісі не було.

Газеті вдалося розшукати директора ТОВ «Таксі.юей» Ореста Бенедика. Однак він відмовився давати будь-які коментарі: «Я лише найманий працівник. Найближчим часом приїдуть засновники й організують прес-конференцію. Ми вас запросимо. Там ви зможете отримати всю необхідну інформацію».

До слова, автомобіль Hyundai Tucson, на який оформили ліцензійну картку, згідно з нашими джерелами, належить Бенедик Ірині Володимирівні, котра, найімовірніше, є дружиною директора ТОВ «Таксі.юей». Тож обслуговувати львівський аеропорт буде одне таксі родини керівника фірми.

Дзвінки й електронні листи до ризького «Тaksi.lv», яке адміністрація аеропорту назвала латвійським партнером «Таксі.юей», виявилися безрезультатними. Попри обіцянки електронною поштою про те, що з нами «обов’язково зв’яжеться представник», жодних коментарів фірма так і не дала.

Як зазначили газеті ZIK у комітеті з питань транспорту і зв’язку Ризької думи, ризьке «Taksi.lv», яке теж входить у латвійську групу ТОВ «Таксі 4ю», станом на 22 лютого 2012 року має ліцензію на перевезення лише для 16 машин, хоча на офіційному сайті підприємства зазначено 60 автомобілів. Натомість наші латвійські колеги повідомили, що, за даними Crediweb.lv, фірма «Taksi.lv» перебуває у процесі правового захисту, який у Латвії доволі часто переходить у процес неплатоспроможності. Власниками компанії є Ігор Гладишев і Всеволод Семенов. Нам вдалося зв’язатися з паном Гладишевим, однак він наші запитання проігнорував.

Конкурсний конвеєр

В аеропорту, ймовірно, вирішили, що оголошувати конкурс за два дні до його проведення – добра практика. І надалі відмовлятися від неї там не збираються. Тож 18 квітня оголосили конкурс серед рестораторів на розміщення кафе-кондитерської у новому терміналі аеропорту. Причому останній день подачі заявок і документів наступний – 19 квітня.

23 квітня аеропорт оголосив ще один конкурс – на розташування закладів швидкого харчування (кінцевий термін подання документів – 25 квітня), а 24 квітня – на визначення агента з організації підрозділу банку та банкомату (останній термін подачі документів – 26 квітня).

Серед особливих вимог до претендентів для кондитерської – присутність серед топ-100 найкращих ресторанів України, наявність високотехнологічного кондитерського цеху у структурі претендента, асортимент не менше 50 кондитерських виробів. Із львівських ресторацій, які представлені у топ-100, на конкурс встиг податися Марк Зархін, генеральний директор ТзОВ «Системи швидкого харчування» («Дарвін», Bianco Rosso Pasteria). Натомість Андрій Худо, співвласник Мережі концептуальних авторських ресторанів «!Фест» («Найдорожча ресторація Галичини», «Під золотою розою»), про конкурс узагалі не знав.

«Ми хотіли б узяти участь у конкурсі, оскільки аеропорт – дуже цікавий об’єкт, особливо для продажу продукції Майстерні шоколаду. Але про конкурс не чули й не знали. Аеропорт інформації не надсилав, – зазначає ресторатор. – Оголошувати про конкурс за день до його проведення – це дуже показово. Ми до того не надто співпрацювали з державними структурами – і тепер розуміємо чому».

Попри те, що на час здачі номера газети ZIK конкурс на розміщення кондитерської вже відбувся, Галина Винарчик, менеджер комерційного відділу аеропорту, надавати інформацію про учасників та переможця відмовилася.

Коментар

«Ми дали їм час до Євро-2012»

Як заявив директор із маркетингу львівського аеропорту Руслан Сабан журналістам проекту «Об’єкт-2012. Уся правда про Євро» телеканалу ZIK, в аеропорту знають про те, що фірма-переможець має ліцензійну картку лише на одне таксі. Однак, виявляється, тепер умови конкурсу для переможця з латвійськими коренями значно пом’якшили. «Згідно з вимогами конкурсу, вони мають термін, до якого повинні закупити всі ті автомобілі і повністю їх обладнати (згідно з вимогами конкурсу на офіційному сайті аеропорту такої поблажки раніше не було. – ZIK). Ну, то є нормальна практика».

На запитання, скільки їм дали часу, Руслан Сабан відповів, що до початку Євро-2012: «Ми хочемо, аби то було якнайшвидше, але це не від нас залежить, бо в нас є митниця, яка може затримати. Знайти всі ті автомобілі, думаю, для них не проблема».

Львівські таксисти аеропорт без бою не віддадуть

Галина Винарчик, менеджер комерційного відділу аеропорту, в одному з коментарів газеті ZIK обмовилася, що у Львові діятиме система, подібна до тієї, яка працює в Борисполі: «Переможець конкурсу матиме стоянку поруч з аеропортом, за користування якої сплачуватиме кошти. Машинам інших фірм таксі не обмежуватимуть доступу до терміналу, однак буде встановлено мінімальний безкоштовний час простою під ним. Тобто привозити й забирати пасажирів вони зможуть, однак зайвий час оплачуватимуть».

Львівські таксисти наголошують, що їх не витіснять повністю від обслуговування аеропорту. «Ми маємо угоди з кількома готелями про надання трансферних послуг. Зокрема з «Reikartz Медієваль», «Reikartz Двожец» та «Дністер». Вони нам телефонують, що потрібно зустріти клієнта, дають табличку з його іменем – і наш працівник чекає його в залі аеропорту, – розповідає Степан Досяк, директор «Софія-таксі».– Буває, що літак спізнюється – і доводиться чекати годину-дві. Якщо буде обмежено доступ до аеропорту чи за простій автомобіля доведеться платити, то готелі будуть змушені користуватися послугами авторизованого аеропортом таксі. І ми втратимо клієнтів».

Леонід Бойко, голова правління ВГО «Українське таксі», голова ГО «Асоціація львівське таксі», теж наголошує, що допускати «бориспільського сценарію» у Львові не можна, оскільки практика свідчить, що це вдвічі здорожчить вартість проїзду для пасажирів та позбавить можливості самостійно вибирати, чим їхати. «З умов конкурсу не видно заборони. Однак якщо керівництво аеропорту обмежить доїзд інших таксівок – поставить шлагбаум чи зробить в’їзд платним, ми будемо оспорювати це питання всіма можливими правовими методами», – резюмував Леонід Бойко.

Ірина Залецька,
Газета ZIK

 

Редакція не завжди поділяє позицію авторів публікацій.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-06-21 00:19 :54