четвер, 29 березня, 2012, 11:54 Львів
У Львові водіїв автомобілів змусять пересісти на маршрутки

«Перехоплюючі парковки» у периферійних районах Львова і пересадку на громадський транспорт пропонує для водіїв французька компанія Louis Berger, яка розробила ще й стратегію паркування.

У центрі Львова менше тисячі місць для паркування

З паркуванням у центрі Львова – справжній хаос: вузенькими вуличками по обидва боки, заїжджаючи на тротуар, водії залишають свої авто, через великогабаритний транспорт постійно блокується рух, розриваються транспортні потоки. Безладно залишений транспорт спотворює зовнішній вигляд міста. А все через те, що у нас практично немає майданчиків для паркування за межами вулиць. Плату за паркування на вулиці, як з’ясувала компанія Louis Berger, збирають «хаотично, некоординовано та неефективно». Окрім цього, немає примусових заходів щодо порушників.

Виною цьому недосконале законодавство у сфері паркування, яке не вирішує всіх проблем.

Львівські водії мають справу лише з діяльністю паркувальників, які збирають плату у спеціально призначених для цього майданчиках та місцях. Ліцензії на ці майданчики видаються Управлянням транспорту та зв’язку Львівської міської ради. За оцінками, зараз на території Львова діють близько 100 ліцензій, хоча деталі та умови цих ліцензій навіть фахівцю у цій сфері, компанії Louis Berger, було важко з’ясувати у Львівській міській раді.

Хоча влада заборонила паркування на тротуарах і пішохідних доріжках, проте у багатьох місцях немає запобіжників, які б примушували водіїв дотримуватися правил. Більше того, в деяких місцях є дорожні знаки, які вказують на дозвіл паркування із частковим заїздом (одним колесом) на тротуар. За оцінкою експертів, використання тротуарів та пішохідних доріжок для паркування створює величезну кількість проблем, бо розриває потоки пішоходів і створює підвищену небезпеку для них, не кажучи вже про те, що неповносправні люди в інвалідному візку чи мами з дитячими візочками практично позбавлені можливості без перешкод пересуватися центром Львова.


У нас немає заходів, які б стримували водіїв від паркування у центральній частині міста, адже заплативши паркувальникові кілька гривень, водій може залишити машину на будь-який час, хоч на весь робочий день. Ніхто не виписує штрафні талони за незаконне паркування, водії не бояться евакуатора. Автомобіль може зайняти будь-яке вільне місце на дорозі або на тротуарі, без будь-яких наслідків, незважаючи на те, що заважає, а то й блокує рух інших машин чи трамваїв.

Louis Berger провів інвентаризацію, дані якої свідчать, що кількість місць для паркування у центральній частині Львова є меншою за 1000.

За оцінкою консультанта, на даний момент кількість власників автомобілів у Львові є відносно низькою. Це вважається перевагою, оскільки зараз набагато простіше ввести у місті обмежувальну політику паркування, ніж робити це пізніше, коли кількість авто збільшиться. Водіям дадуть зрозуміти, що їм буде нелегко знайти вільне місце для паркування, і вони, ймовірно, будуть користуватися громадським транспортом. Значним стримуючим чинником буде та психологічна обставина, що водій не зможе швидко знайти вільне місце для паркування, витратить багато часу та буде змушений сплатити суттєвий збір за паркування, а у разі, якщо час паркування буде перевищений, його автомобіль буде заблокований або евакуйований. Особливо це стосується тих водіїв, хто наразі користується громадським транспортом – тим паче, Louis Berger розраховувала на поліпшення ситуації з громадським транспортом – підвищення якості послуг, комфорту та зменшення інтервалів руху транспорту.



Мерія хоче поради, але грошей на впровадження змін не дає

Louis Berger провів ряд зустрічей на місцях, деякі з них відбулися за участі науковців з «Львівської політехніки». Було зроблено кілька пропозицій, які наразі перебувають на різних стадіях розгляду міською радою Львова. Статус цих пропозицій на час подання звіту, червень 2011 року, не був зрозумілим. Окрім цього, виявилося, що кошти для впровадження будь-яких змін, які радить впровадити консультант, не були виділені. Проте Louis Berger таки надав свої поради і наголосив, що їх треба взяти до уваги при розгляді загального плану майбутнього розвитку.

Отож, було визначені чотири можливих місця для розташування позавуличних парковок:

  • площа Петрушевича (підземна парковка);
  • ріг вулиць Коперника та Словацького (підземна парковка);
  • перехрестя вулиць Гнатюка та Наливайка (наземна парковка);
  • вулиця Вороного (наземна парковка, близько 30 місць).

Будівництво підземних парковок та інших конструкцій гальмується наявністю підземних потоків та розвиненої каналізаційної та водної мережі. Консультант зазначає, що в результаті цього, реалізація таких проектів потребує високих капітальних затрат та є небезпечною для прилеглих історичних будівель.

Пропозиції Louis Berger також передбачають створення об’їзних доріг з одностороннім рухом, введення часткової дорожньої ієрархії (наприклад, визначення деяких доріг як головних або транзитних маршрутів), перебудова деяких перехресть для зменшення варіантів здійснення маневру розвороту.

Перехоплюючі парковки

Львівській міськраді було запропоновано зменшити кількість місць для паркування в деяких районах міста, щоб заохотити людей до користування громадським транспортом. Це також має покращити довкілля у місті та підвищити безпеку пішоходів.

Консультант зауважує, що необмежене використання приватних автомобілів може звести нанівець усі зусилля з покращення роботи системи громадського транспорту. Контроль паркування хочуть використовувати, як інструмент управління попитом та засіб для зменшення використання приватних автомобілів. Особливо це стосується центральної частини міста, де, з огляду на високу щільність забудови та велику кількість пасажирів, громадський транспорт може стати життєздатною альтернативою приватним авто.

Зокрема, при розробці стратегії управління паркуванням, рекомендується прийняти ряд політичних рішень на ранній стадії щодо створення майданчиків для паркування за межами вулиць. Однак, вони не зможуть будуватися та працювати на стабільній фінансовій основі, якщо поблизу таких майданчиків вуличне паркування залишиться неконтрольованим та відносно дешевим.

Запропоновано міськраді і можливість створення перехоплюючих парковок, яка задекларована у Стратегії розвитку міського транспорту. Навіть були визначені можливі місця розташування таких перехоплюючих парковок: район Південної автобусної станції (автовокзал) та південна частина району Сихів, на вулиці Вернадського. Проте, малоймовірно, що в цих місцях люди пересідатимуть на громадський транспорт, якщо не відбудеться значних змін з паркуванням в центрі Львова або значного збільшення заторів, паралельно з покращенням роботи громадського транспорту.

Отож, відповідно до Стратегії управління паркуванням у Львові потрібно встановити Зону контрольованого паркування, обмежену вулицями Торгова / Гонти / Підвальна / Івана Франка / Герцена / Мартовича / Стефаника / Університетська / Менжинського / Городоцька; В межах цієї зони визначити спеціально призначені місця для паркування на кожній з вулиць. Вони мають бути позначені блакитними лініями, а жовтою розміткою – місця, де паркування заборонено.

Місця для паркування згрупують так, щоб біля кожної з «кишень» знаходився паркувальний автомат. Паркомат видаватиме квитанції, які водії залишатимуть під лобовим склом запаркованого автомобіля. Окрім цього, повинна працювати група паркувальників-контролерів, яка патрулюватиме територію і перевірятиме дотримання правил. Вони повинні мати портативні прилади, які використовуються для запису номерних знаків автомобілів та часу перевірки. За несплату збору за паркування або перевищення оплаченого часу видається штрафний талон. У «чутливих районах» у разі перевищення оплаченого часу паркування, а також у разі несплати збору може застосовуватися евакуація автомобіля на штрафмайданчик. І тоді, щоб отримати свій автомобіль, необхідно буде сплатити штрафний талон, вартість послуг з евакуації та зберігання автомобіля на штрафмайданчику. За несплату штрафного талону накладатиметься штраф. Несплата штрафного талону вважатиметься кримінальним злочином. У разі якщо автомобіль знову з’явиться в Зоні контрольованого паркування, його колеса буде заблоковано за несплату штрафного талону, виписаного раніше.

Паркувальники, які працюватимуть на вулицях міста, повинні пройти навчання та носити уніформу. Їм у роботі допомагатиме офісний персонал, який матиме доступ до баз даних номерних знаків автомобілів. Таким чином виявлятимуться власники автомобілів, що порушили правила паркування.

У межах Зони контрольованого паркування буде наданий спеціальний дозвіл на паркування автомобілів мешканцям прилеглих будинків. За межами цієї зони буде менш жорсткий контроль і евакуйовуватимуться лише ті автомобілі, що припаркуються на розі вулиць, на перехрестях, автобусних та трамвайних зупинках.

Для управління паркуванням потрібна нова структура

Французький консультант рекомендує призначити орган, відповідальний за управління паркуванням у Львові, який повністю підпорядковуватиметься Львівській міській раді. Створений Орган з управління паркуванням повинен бути операційно відокремленою допоміжною структурою в Львівській міській раді, і підпорядковуватися Департаменту житлового господарства та інфраструктури. Він може бути заснований як окрема компанія, повноваження якій надаватиме Львівська міськрада.

Через недостатній місцевий досвід управління паркуванням може виникнути потреба в дозволі на участь у тендері для укладання контракту досвідченим іноземним та міжнародним кампаніям, які займаються систематизацією паркування. На думку Louis Berger ця можливість є єдиною, яка може забезпечити успішну реалізацію проекту.

У понеділок, 26 березня, ЗІК звернувся до прес-служби Львівської міської ради з проханням організувати коментар управління транспорту та зв’язку, аби чиновники могли  прокоментувати стратегію паркування, яку розробила компанія Louis Berger і розповісти своє бачення ситуації. Проте досі ніякої відповіді ми не отримали.

Олена Івашків,
Західна інформаційна корпорація

Редакція не завжди поділяє позицію авторів публікацій.
* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
Top
2019-01-17 06:25 :13