live
Новини » Львів

У львівському Національному музеї святкують повернення краденої ікони

Сьогодні, 14 липня, у львівському Національному музеї ім. Митрополита Андрея Шептицького відбулося представлення викраденої 27 років тому ікони «Покрова Богородиці», яку датують 1560 р і оцінюють на суму 350 тис. євро.

Як вже повідомляв ЗІК, ікону повернув російський колекціонер і меценат Ігор Возняков. Він за власні кошти викупив сакральний артефакт і віддав його законним власникам.

З нагоди повернення безцінної пам’ятки у музеї було справжнє свято, участь у якому взяли представники Генерального консульства Російської Федерації у Львові, Львівської обласної адміністрації, Львівської міської ради, широкої наукової та культурної громадськості.

Дирекція музею не тямить себе з радості. А Ігор Возняков, що, звісно, теж взяв участь у представленні віднайденої пам’ятки, не може натішитися Національним музеєм у Львові ім. Андрея Шептицького. Кореспонденту ЗІКу він розповів, що Шептицький ще у той час подумав про багато речей, необхідність яких лише потроху починають усвідомлювати сучасники. І, йдеться, зокрема, про те, що для зберігання, експонування і реставрації ікон потрібне відповідне місце і професійні реставратори.

Щодо самої пам’ятки, то це одна із 23 ікон, викрадених у 1984 році з Вірменського собору, де було музейне фондосховище. Викрадачів швидко піймали, але більшу половину злочинно присвоєного вже було втрачено – ікони розійшлися по закордонних колекціях. В крадіїв вилучили 9 пам’яток сакрального живопису, а пізніше ще деякі спливали на іноземних аукціонах чи в приватних колекціях і теж повертались.

«Покрова Богородиці» належить пензлю маляра ікон Димитрію, чия спадщина на сьогодні налічує 10 творів. Образ сам по собі є ексклюзивом, оскільки належить до робіт зі специфічною українською іконографією цього сюжету, не притаманною іншим народам візантійської сфери впливу. Про це розповіла завідувач відділом давнього українського мистецтва Національного музею у Львові Марія Гелитович.

До 2010 року місцезнаходження пам’ятки було невідоме, а на її повернення працівники музею вже втратили надію сподіватися.

Возяков каже, що ікони – це в першу чергу артефакт, який непересічну роль відіграє для народу, тому вони повинні повертатися, якщо були втрачені. А в музеї зазначають, що далеко не дешевий дар російського мецената мав би стати добрим прикладом для наслідування.

 



Loading...
Loading...
Loading...