Новини » Суспільство

Провидці ТОНІСу клонують глядачів та відповідають на підставні дзвінки, – Телекритика

Ведуча інтерактивної програми «Таємниці долі» на телеканалі ТОНІС пішла з проекту, коли довідалася про те, що, начебто, всі телефонні діалоги в програмі постановочні.

Про це пише «Телекритика». Як йдеться у статті, читачів видання навряд чи треба переконувати, що всі інтерактивні шоу, де треба підрахувати кількість трикутничків, скласти слово «ХЛІБ» із літер «ж», «п», «о», «а», або ж де в студії сидять ворожки й пророчать долю – не більше, ніж грубий обман. Грубий, але водночас і достатньо витончений для того, щоб організатори не загули до буцегарні за шахрайство. Та відтепер є всі підстави, щоб махінації й ошуканство відкрито назвати своїми іменами.

Щодоби опівночі в ефірі загальнонаціонального каналу ТОНІС починають правити бал ворожки, провидці, чаклуни й екстрасенси. Кого лишень серед них немає. А які в них регалії та послужні списки – очманіти можна. Валентина Нікітенко – представниця Московського універсального інституту інноваційних технологій, нащадок старовинного роду донських козаків «Берегиня», фіналістка другої російської «Битви екстрасенсів» і популярна телеведуча. Олена Стеценко – знахарка в шостому поколінні, походить із стародавнього івано-франківського роду, перші згадки про який датовано 1724 роком. Вона ж – майстер четвертого ступеня міжнародної школи енергетичного хілерства і кармічної корекції. Світлана Довгаль – ведунка в 13-му поколінні Фінського роду (?), фіналістка другої української «Битви екстрасенсів» та експерт програми «Паралельний світ».

Автор не йме віри, що серед читачів «Телекритики» є ті, хто свідомо готовий сплачувати сотні гривень за телефонні рахунки, щоб отримати рідкісну можливість поспілкуватися з унікальними телевізійними екстрасенсами. Ну, а більш довірливим українцям можна хіба поспівчувати, бо ж ніхто не змушує їх під дулом пістолета набирати платні «0-900...». Та, виявляється, «розвод» полягає не лише в некомпетентності експертів та дорогих телефонних дзвінках і есемес. Ми отримали свідчення того, що «Таємниці долі» – це комерційна оборудка, в якій реалізовано кілька різноманітних схем. Ці свідчення ще належить перевірити компетентним органам, а тим часом – судіть самі.

«Телекритика» отримала листа від Руслани Фадеєнко, котра з 2009-го працювала ведучою інтерактивної програми. Чи то пак, як каже сама Руслана, вона «рекламувала послугу вирішення будь-яких проблем, розповідаючи глядачам про експертів». Ведуча пішла з проекту, коли довідалася про те, що, начебто, всі телефонні діалоги в програмі постановочні! Частково процитуємо лист:

«Послухайте кількадесят хвилин поспіль – і ви почнете впізнавати голоси. Існує кілька голосів: жіночий молодий, жіночий віковий і 3-4 чоловічих. До того ж, дивно, що превалює чоловіча аудиторія, адже такими програмами, як правило, переймаються здебільшого жінки. Відповідь проста: колектив даного інтерактиву складається переважно з чоловіків. Зверніть увагу також на те, як підозріло точно експерти «вгадують» інформацію щодо тих, хто телефонує. Навіть за теорію вірогідності десь має бути помилка. Я не беруся щось запевняти стосовно здібностей самих екстрасенсів. Я – не фахівець в даній царині, бо вірю в здоровий глузд і кохання», – сказала вона.

Ось як цю історію описує Руслана Фадеєнко: «Там була така дуже активна Лілія Романова (екстрасенс. – ТК). Вона ще навіть креативила ці дзвінки, казала: «давайте якобы спросим об этом». І коли я її особисто запитала: «Лилия, вы обманываете людей, вам же звонят, за деньги и т. д.», вона сказала: «А мы давайте представим, что это реклама шоколада, таке малюсеньке звірятко робить лапками ось так». Тобто, в такому плані, що ми граємо в гру. Вона мені особисто це сказала. Якщо Лілія Романова буде розповідати, яка вона чемна, то насправді вона не дуже чемна, тому що вона сама ці дзвінки ще й придумувала».

Лілія Романова активно уникала контактів із «Телекритикою». Натомість розповідати про те, які чемні екстрасенси, взявся найвідоміший експерт програми «Таємниці долі» – переможець першої української «Битви екстрасенсів», володар гран-прі «Кришталева рука», учень школи Ракріома та нащадок великого Кобзаря- Анатолій Шевченко. «Знаете, я вам могу только одно сказать. Если кто-то что-то организовывал, то это, наверное, в качестве исключения. Потому что мне, например, не нужны фиктивные звонки. Я в открытом эфире работал. Люди, которые дозванивались мне в открытый эфир, потом приходили и на приём. Это факты, это задокументировано. Те же люди, которые звонили, приходили на приём потом, я с ними работал. Я никаких таких данных не имею, что какие-то фиктивные звонки были», – сказав він. Мало того, він запевнив, що працював не за гроші, а з ідеологічних міркувань.

Руслана Фадеєнко також розповіла, що: «Експерти вже не лишаються після ефіру для приватних телефонних консультацій, як обіцяють в програмі. Через блокування справжніх дзвінків люди не можуть поспілкуватися з фахівцем, що працює в кадрі, тому змушені говорити з тими, хто поза кадром. А відповіді на глядацькі есемес дають не дипломовані спеціалісти, а телефонні оператори. 20-річні хлопці та дівчата використовують для цього інтернет...

Якщо за цю справу візьмуться правоохоронці, довести чиюсь вину буде надзвичайно складно. У схемі, за якою юридично працюють «Таємниці долі», навіть дідько ногу зломить. Сам формат куплено в голландського медіагіганта – холдингу Endemol (відомого «Фабрикою зірок», «Граєш чи не граєш?» та іншими шоу світового рівня). Виробництво в Україні організував іноземець Лукас Ейнджелл, раніше відомий нічним шоу «Клуб Нічки» на НТН. Про його причетність до екстрасенсорного шоу редакція дізналась із власних джерел. Коли ж подзвонили йому по коментар, Ейнджелл перебував за кордоном і послався на роумінг. У відповідь на запитання електронною поштою Лукас здивував: «Я не маю жодного відношення до програми, яка виходить на ТОНІСі».

На самих початках проект знімали аж у Ялті, а на ТОНІСі й справді його лише транслювали. Та коли справи пішли вгору, офіс переїхав у столицю, на вулицю Глибочицьку. А в ефір екстрасенси почали виходити безпосередньо зі студії телеканалу. Цю інформацію із власних джерел «Телекритиці» підтвердив і програмний директор ТОНІСа Олексій Захарченко. «Я не знаю, постановочні дзвінки чи ні. Це проект окремий, а не телеканалу ТОНІС. Я ж не відстежував, хто їм дзвонить! Самі собі вони дзвонять чи хто...».

Після того, як ви дізналися від «Телекритики» про підставні дзвінки, чи будете ви на це якось реагувати?

«Ну, а по суті справи, яка різниця? Якщо вже так брати, то в будь-якому шоу є елементи постановки. Навіть на СТБ в шоу екстрасенсів («Битва екстрасенсів». – ТК) – те ж саме, сценарії пишуть заздалегідь. Там відсотків тридцять – теж неправда», – сказав Захаренко.

Уже два роки під сукном лежить законопроект Ксенії Ляпіної про заборону в Україні подібних інтерактивів. Повну версію статті можна прочитати на «Телекритиці».

Loading...