Як чиновники борються з коронавірусом, або Чому кількість хворих не залежить від карантинних заходів

Андрій Головачов
Андрій Головачов

Економічний експерт, аналітик

Спікер українського парламенту Дмитро Разумков (ліворуч), прем'єр-міністр Денис Шмигаль (посередині), а також п'ятий президент Петро Порошенко (праворуч) у захисних масках і рукавичках через коронавірус COVID - 19 на зборах лідерів фракцій парламенту в Києві EPA-EFE

Через пандемію коронавірусної інфекції COVID-19 українська влада вживає обмежувальні заходи, щоб протидіяти її поширенню. Та чи це ефективно?

Про це пише Андрій Головачов на своїй сторінці в Facebook.

Давайте розглянемо ситуацію.

Координаційний комітет по боротьбі з коронавірусом під керівництвом президента прийняв рішення про обмеження кількості пасажирів у громадському транспорті: "Не більше 10 осіб".

Чому 10? Чому не 11? Чи 9? чи 13? Стоячих місць або сидячих?

Яка логіка рухала тими, хто приймав рішення саме про 10 пасажирів?

Відповідь:

1. По-перше, треба ж щось робити? Треба ж якось обмежувати контакти людей.

2. Найкраще запам'ятовується і найлегше контролюється число 10. Тому нехай буде 10, незалежно від розміру транспорту, сидячих і стоячих місць.

Чому так жорстко?

Відповідь: Каші масло не шкодить. Тут краще перепильнувати, ніж "недобдєть".

Перед нами приклад звичайного авторитарного рішення, яке не має під собою жодної раціональної основи, крім внутрішнього імперативу "Адже треба щось робити!" і бажання мати просте число. Прораховувати наслідки подібних рішень ніхто і ніколи не буде, тому що це рішення не раціональне, а примітивно-емоційне.

Новини за темою: Правителі в різних країнах використовують COVID-19 як можливість захопити більше влади

Йдемо далі.
Вольове, але дурне рішення президента викликало транспортний колапс. Пішли крики з місць. Треба щось робити.

І роблять. Кабінет міністрів проголосував, що в громадському транспорті можна заповнювати 50% місць.

Чому 50%? А чому не 60% Або 37% А чому не можна стояти, а треба тільки сидіти?

Яка логіка покладена в основу колективного рішення Кабміну про 50%? Чим керувався кожен міністр, коли голосував?

Відповідь:

1. Треба було пом'якшити жорсткий указ президента, який призвів до транспортного колапсу.

2. Цифра заповнюваності транспорту повинна бути зрозумілою і такою, що легко перевіряється. Найлегше перевіряються місця.

До речі, а що змінилося за ті 7 днів з моменту указу президента в нашому розумінні коронавірусу, що дозволило "лібералізувати" режим транспортування пасажирів?

Відповідь: Нічого!

Але чому міністри вирішили, що можна полегшити заходи?
Відповідь: Просто взяли і вирішили.

А можна допустити, що міністри дозволять заповнювати всі 100% місць?
Відповідь: Можна

А міністри можуть дозволити стоячі місця? Можуть!

А що вплине на їхнє рішення?

Відповідь: ХЗЩ. Просто так вирішать і все.

Тут є раціональна логіка боротьби з коронавірусом?

Немає. Є тільки внутрішній імператив, що треба все обмежувати і обмежувальні заходи повинні легко перевірятися.

Ось приблизно таким чином влада бореться з коронавірусом не тільки в Україні, але і в будь-якій країні світу. Логіка дії бюрократів в усьому світі однакова: забороняти і не пустити. І з цієї причини кількість хворих практично не залежить від карантинних заходів. У США, наприклад, найбільш драконівські заходи, а вони стали лідерами за кількістю хворих. Цікавий факт, чи не правда?

Андрій Головачов

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...