Новини » Світ Читать эту новость на русском

Як американцям вдалося залучити японські інвестиції і врятувати свій ринок

 Павло Вернівський
Павло Вернівський

Експерт Інституту суспільних досліджень, економіст

Фото з відкритих джерел

Оригінал на сторінці Павла Вернівського в Facebook

Як американці залучали японські інвестиції?

У 1980 році Японія обігнала США з виробництва авто. Для порівняння, в США вироблялося 8 млн авто, а Японія вийшла на рівень 11 млн авто на рік.

У цьому ж році в США стався економічний спад і ринок продажів авто просів на 16%. Найбільше постраждали американські автовиробники, чиї продажі впали на 21%.

Провідні автовиробники США General Motors, Ford, Chrysler - "велика трійка" - зазнали значних збитків. Сильніше за всіх постраждав Chrysler, який виявився на межі банкрутства. І на порятунок цієї компанії державі довелося виділити 1,5 млрд дол.

З іншого боку, японці збільшили продажі на 9% до 1,9 млн авто, що означало частку на американському ринку - 21%.

Оскільки в американських компаніях почалися масові звільнення, то багато членів Конгресу говорили, що "Японія експортує не автомобілі. Японія експортує безробіття". Тому вимагали використовувати розділ 201 Закону про торгівлю 1974 року. За цим розділом президент може збільшувати мита і обмежувати імпорт, якщо є загроза внутрішньому виробнику.

Вже в 1981 американці змусили японців підписати добровільну угоду про обмеження експорту авто. Ну зрозуміло, що це було добровільно-примусовою угодою.

За цією угодою японці зобов'язалися знизити експорт до 1,68 млн авто. У 1984 дозволялося експортувати 1,85 млн авто (менше, ніж у 1980) і тільки в 1985 ліміт збільшувався до 2,3 млн авто. Саме обмеження з експорту діяло до 1994 року.

Безумовно подібні обсяги не влаштовували японських виробників. Тому вони почали шукати інші способи завоювання американського ринку.

Оскільки експорт був обмежений, то виходом було виробництво всередині країни.

Ось окремі приклади:

У 1981 був відкритий завод Nummi - спільне підприємство General Motors і Toyota.

У 1982 завод Honda Merysville Auto Plant.

У 1985 Daimond Star Motors - спільне підприємство Chrysler Motors і Mitsubishi.

Так само в 1985 завод Flat Rock Assembly Plant - спільне підприємство Ford і Mazda.

І таким чином в США опинилися всі ключові японські виробники авто.

Павло Вернівський

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...