live

Вигодонабувачі від коронавірусу: Хто вони?

Владислав Рашкован
Владислав Рашкован

Заступник виконавчого директора МВФ

Повсякденне життя в Пекіні страждає від спалаху коронавіруса COVID-19, і лише деякі відвідують торговельні центри та магазини EPA-EFE

Очевидно, що світова економіка постраждає від впливу COVID-19, але для багатьох епідемія може принести й додаткові доходи. Хто може збільшити свої прибутки?

Про це пише Владислав Рашкован на своїй сторінці в Facebook.

Кому (короновірус і епідемія) - війна, а кому – мати рідна.

Однозначно світова економіка постраждає від впливу COVID-19 – наскільки ще не зрозуміло, але під ризиком як мінімум 5 великих блоків:

  • економіка Китаю – одна з найбільших економік світу може показати серйозне уповільнення у першому кварталі;
  • глобальні ланцюжки вартості перериваються через перебої в Китаї – відновлення може зайняти час;
  • глобальні корпоративні закупівельники припиняють закупівлі по всьому світу в очікуванні зниження попиту – також відновлення буде швидким;
  • brick and mortar retail – у багатьох країнах люди перестали ходити в магазини без потреби;
  • туризм – падіння практично катастрофічне – постраждають тур оператори, готелі, авіакомпанії, ж\д компанії та інший транспорт.

Однак, для багатьох епідемія може принести додаткові доходи (як мінімум короткострокові). Мій друг сказав, що медичні маски в Києві при собівартості в 20 копійок коштують 10 гривень, і їх немає – але тут паніка зрозуміла – виробництво не буде встигати за таким одноразовим масовим попитом.

Але давайте подумаємо, а хто ще може виграти, крім Фармакомпаній (чия вигода очевидна)?

1. По-перше, онлайн-рітейл та доставка (хоча доставка, звичайно, була б гарна дронами, щоб уникнути спілкування з людьми), але, думаю, що знайдуть якісь рішення – люди будуть більше і більше замовляти продукти і товари з дому – значить, компанії типу "Амазон", "Розетка", "Каста" повинні рости.

2. По-друге, телемедицина – в Україні не так розвинена ще, але в багатьох країнах люди швидше будуть звертатися до онлайн-лікаря, ніж йти в поліклініку, ризикуючи там все ж підхопити вірус.

3. По-третє, онлайн-навчання – коли люди вдома, вони можуть почати вчитися, значить Прометеус, Coursera або Khan Academy і Udacity повинні рости.

4. Потім – стримінгові сервіси – люди будуть вдома більше дивитися ТБ. Netflix, Disney+, Apple, Hulu, HBO мають радіти. А разом з ними – рекламщики на ТБ.

5. Гемблінг–ігри – думаю, що ігромани скористаються нагодою більше пограти. Аналогічно і залежні від онлайн-азартних ігор. Отже, доходи World of tanks, Minecraft або Pari Match будуть рости.

6. Соц. мережі будуть дуже раді, що їх користувачі зможуть більше часу провести в мережі. Facebook, TikTok, Instagram будуть підраховувати прибуток.

7. Аналогічно пошукові сервіси на зразок Google.

8. Не забуваємо, що людям треба буде продовжувати працювати – отже, будь-які сервіси колаборації типу Trello, Jira, Slack будуть вітати більше клієнтів.

9. Аналогічно різного роду комунікаційні інструменти типу Skype або Zoom. Але й звичайні месенджери теж збитків не зазнають.

10. Для роботи на дому багатьом людям знадобиться ще переферійна техніка (швидше за все коштом роботодавця) – значить зростуть доходи у виробників принтерів, ксероксів, роутерів.

11. Сподіваюся, ті, хто залишаться вдома, займатимуться спортом – значить будь-які пристрої спортивного інвентарю теж мають користуватися попитом.

12. Ну і останнє – в той час, коли транспортні компанії постраждають від епідемії – utilities компанії (електрика, газ), швидше за все виграють від більшого споживання домогосподарств.

Кого я ще пропустив?

Владислав Рашкован

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...