Прорив у розробці винищувачів: Як Росії вдалося оснастити Су-57 технологіями шостого покоління

Sohu
Sohu

Китайська інтернет-компанія, що об'єднує в собі медіа-портал, пошуковик, а також найбільший інформаційний бренд в китайському інтернет-просторі

Багатофункціональний винищувач п'ятого покоління Су-57 під час демонстраційного польоту на авіасалоні МАКС-2011 wikipedia.org

Поки США один за одним втрачають військові літаки, Росія зробила ще один прорив в розробці винищувачів п'ятого покоління. Їй вдалося оснастити Су-57 технологіями шостого покоління.

Про це пише Sohu.

Останнім часом американські військові сили втрачають один літак за одним. Коли сталося падіння винищувача F-22, від головного ворога США, навпаки, надійшли хороші новини: він знову здійснив прорив у розробці винищувачів п'ятого покоління. Йдеться про те, що на російських Су-57 вперше був випробуваний безпілотний режим польоту. Росії вдалося впровадити технології винищувачів шостого покоління в систему винищувачів п'ятого покоління. Таким чином, Су-57 став першою бойовою машиною п'ятого покоління з можливостями винищувачів шостого покоління. Російські військові наказали негайно розпочати виробництво. Щодо цього деякі експерти заявляють, що тестовий політ російських літаків у безпілотному режимі також наводить на думку про можливості модернізації китайського винищувача Chengdu J-20.

У порівнянні з винищувачем четвертого покоління, винищувачі п'ятого покоління відрізняються високим рівнем непомітності. Згаданий вище F-22 можна вважати зразковим у цьому відношенні. Багато експертів вважають, що найважливішими характеристиками бойових літаків наступного шостого покоління буде можливість експлуатації в безпілотному режимі і боєздатність штучного інтелекту. Насправді, сучасні авіаційні технології дозволяють зробити винищувачі більш мобільними і володіють більш високими рівнями перевантаження, але межа перевантаження, яку може витримати пілот, обмежує мобільність літака. В результаті всі винищувачі, існуючі на даний момент у світі, можуть здійснювати маневри з перевантаженням до 9G, в іншому випадку пілот може втратити свідомість і втратить боєздатність.

Новини за темою: Російський Су-57 проти американського F-35: Чиї винищувачі п'ятого покоління кращі?

Очевидно, що рівень перевантаження, яке може витримати комп'ютер, буде набагато вищим, ніж той, який здатно витримати людське тіло. Якщо майбутні винищувачі зможуть діяти в безпілотному режимі і самостійно застосовувати озброєння, це дозволить підвищити існуючу межу мобільності. Таким чином, маневреність бойового літака буде значно покращено. Безпілотні літальні апарати зможуть володіти непорівнянними перевагами перед традиційними пілотованими винищувачами. Тому, на думку багатьох світових експертів, при розробці літаків наступних поколінь обов'язково будуть застосовані безпілотні технології.

Хоча багато країн вкладають велику кількість ресурсів в дослідження і розробку винищувачів з такими характеристиками, це поки не принесло значних результатів. На даний момент штучний інтелект може перевершити кращих супротивників в таких видах діяльності, як шахи, але це відбувається тому, що в цих видах діяльності є чіткі правила, і для того, щоб перемогти, штучному інтелекту потрібно тільки слідувати цим правилам. Проте обстановка повітряного бою швидко змінюється, тут взагалі немає жодних ефективних правил, тому існуючий штучний інтелект не зможе впоратися із завданнями ведення бою. Для вирішення цієї проблеми необхідно подолати безліч труднощів навіть таким країнам, як США.

Насправді, так званий безпілотний режим, який випробовується на російських Су-57, може дозволити виконати тільки базові повітряні маневри, такі як зліт, посадка і простий політ. Максимум — безпілотна система може допомогти льотчикам якоюсь мірою знизити льотне навантаження, але вона абсолютно не здатна замінити пілота в процесі прийняття рішень в бою. Крім того, під час відпрацювання безпілотного режиму пілот перебував у кабіні літака і міг втрутитися при необхідності. Ось чому Сполучені Штати не дуже стурбовані з приводу цих випробувань.

Однак дії Росії все ж нагадали іншим країнам: незважаючи на те, що штучний інтелект не може повністю замінити пілота, його більш ніж достатньо, щоб замінити льотчика при виконанні таких завдань, як зліт і посадка, а також дозаправка у повітрі. Крім того, використання штучного інтелекту при пілотуванні бойових літаків вже стало історичною тенденцією. Китаю також необхідно докласти зусиль щодо розвитку цих технологій, щоб впровадити їх у винищувачі Chengdu J-20, знизити навантаження пілотів і тим самим зайняти свою нішу в галузі подальших розробок бойових літаків зі штучним інтелектом.

За матеріалами: ІноЗМІ

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...