live

Повернення українців з-за кордону порушує чинне законодавство по боротьбі з епідеміями

Дмитро Снєгирьов
Дмитро Снєгирьов

Громадський активіст, співголова громадської ініціативи "Права справа"

Спеціальний потяг з Москви в Київ EPA-EFE

Кабінет міністрів пізно зупинив пасажирський рух через державний кордон, а схема повернення українців з-за кордону суперечить закону про епідемічне благополуччя населення.

Незрозуміло, чому відповідне рішення про закриття кордону не було ухвалене раніше і чому Кабмін лише наприкінці березня усвідомив, що головним шляхом проникнення і розповсюдження коронавірусу в Україну є потік громадян, які повертаються з-за кордону.

Останні випадки виявлення коронавірусу наочно засвідчили, що найбільше переносять цю смертельну інфекцію в Україну саме громадяни, які повернулися з-за кордону. Утім Закон "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" від 2002 року, забороняє подібне переміщення людей з однієї зони карантину, в іншу. То чому ж тоді наш уряд закликав громадян повертатися із зони зараження коронавірусом – країн Європи, в Україну, чудово розуміючи, що, по-перше, ці люди є потенційно інфікованими, і по-друге, що українська медицина, державні структури й економіка, не готові протистояти епідеміологічним захворюванням такого рівня?

Виникає питання щодо взагалі законності подібних рішень уряду, а також щодо того, чому засідання Кабміну і рішення про закриття кордону, ухвалили лише 25 березня, коли вже стало очевидним, що повернення українців з-за кордону, становить загрозу національній безпеці?

Звертаю увагу і на той факт, що держава не використовує практику примусового поміщення на карантин цих громадян, а МВС та спецслужби, не відслідковують переміщення цих людей, що загрожує поширенням інфекції. Викликає подив і той факт, що ініціатором повної зупинки пасажирського сполучення з 27 березня, був міністр внутрішніх справ Арсен Аваков, хоча насправді це виключна компетенція Міністерства інфраструктури та її керівника Владислава Криклія.

Оголошену в Україні надзвичайну ситуацію можна порівняти із "тушінням пожежі бензином". На мою думку, продовження карантину ще на місяць, без відповідної підтримки з боку уряду, серйозно загрожує економічній безпеці держави.

За даними Торгово-промислової палати, з-за карантину призупинили діяльність близько 600 000 - 700 000 підприємців та малих підприємств, які працюють в сфері послуг, які дають роботу 3,5-4 млн осіб. Це досить великий відсоток активного працевлаштованого населення. Натомість, уряд не запропонував програми економічної підтримки як людям, так і представникам малого та середнього бізнесу. Кабмін не впровадив податкові пільги, як це зробили, наприклад, у Данії. Уряд не припинив нарахування оплати за газ, воду й електрику, як це зробили у Франції. У Великобританії запропонували зниження податків і пільгові кредити.

Новини за темою: Чому від коронавірусної інфекції більше за інших постраждають розвинені країни Заходу

Отже, продовження карантину та оголошення надзвичайної ситуації ляже тягарем на плечі самих українців. Згідно із соцопитуваннями, у 45% українців фінансових заощаджень вистачить лише на два тижні. Тобто, через нестачу чи то грошей, чи то ліків, чи то продуктів харчування, більше половини країни невдовзі опиниться на межі фізичного вимирання.

Нагадаю, З 24 березня уряд заборонив українцям виїзд з країни з туристичною метою. А з 27 березня буде закрито будь-який пасажирський рух через державний кордон – перетнути його можна буде виключно пішки або легковим автомобілем.

Дмитро Снєгирьов

 

 

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...