Мита на ДП і ЗВГ призведуть до надприбутку власників НПЗ

Куюн Сергій
Куюн Сергій

Експерт паливного ринку

Фото з відкритих джерел

Метою групи "Приват" і НАК "Нафтогаз України", які вимагають від уряду введення мит на імпорт дизельного палива і скрапленого газу, є отримання надприбутку за рахунок споживачів і держави. Таку думку у колонці для видання "Обозреватель" висловив директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.

"Свого виробника треба захищати — це нормально. Але в нашому випадку ніяких загроз немає. Зусилля спрямовані на отримання надприбутків тими, кому і так непогано живеться. І хто не хоче йти тернистим шляхом технологічної досконалості, будівництва нових установок, а вибирає більш простий і швидкий шлях — нарощування своєї частки ринку і прибутку за рахунок держави і споживачів", — пише експерт.

Для цього лобісти групи "Приват" і орієнтовані на Ігоря Коломойського народні депутати вдаються до відвертого перекручування фактів, маніпуляцій і політичних гасел.

Зокрема, вони тиражують міфи про залежність українського ринку від поставок дизпалива з Росії і можливості Росії дестабілізувати ситуацію в Україні за аналогією з Білоруссю.

Директор "Консалтингової групи А-95" зазначає, що, на відміну від сусідньої Білорусі, в Україні вже давно збудований диверсифікований механізм нафтопродуктозабезпечення, що чудово функціонує.

"Росія, Білорусь, українські НПЗ, Литва, морські поставки — це вже працює. І головне, устрій і диверсифікацію нашого ринку прекрасно розуміють росіяни. Толку в блокуванні поставок немає, на відміну від білорусів нам є чим і як оперативно замістити, притому приблизно за тими ж цінами", — відзначає автор.

На сьогодні в Україні і так одні з найвищих цін на паливо на континенті, і будь-яка квота або мито зробить так і максимальні закупівельні ціни ще більш високими.

"Якщо будуть будь-які обмеження, мита або квоти, це дасть новий імпульс цінам. Думаю, вже сьогодні ми платимо одну з найвищих цін на континенті, а в разі введення обмежень будемо претендувати на досить сумне лідерство. Одна із найбідніших країн Європи буде платити найбільші ціни", — пояснює директор "А-95".

"У підсумку я хочу порекомендувати чиновникам: не поспішайте з висновками, враховуйте всі точки зору. Не все так однозначно. А іноді і зовсім не так, як пишуть і говорять респектабельні молоді люди в дорогих костюмах", — резюмував експерт.

Нагадаємо, в лютому 2020 р. "Укртатнафта" спільно з "Нафтогазом" подали скаргу в Міжвідомчу комісію з питань міжнародної торгівлі (МКМТ), вимагаючи ввести мита на імпорт ДП і ЗВГ з Росії на рівні 8,46% з щорічним підвищенням до 25,4% до 2024 р. Під тиском депутатів, орієнтованих на групу "Приват", рішення про відмову у введенні обмежень на імпорт російського палива відкладено на червень.

За оцінками Нафтогазової асоціації України, у разі введення мит економіка України буде щорічно втрачати близько 11 млрд грн.

Сергій Куюн

Оригінал на сайті enkorr.

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...