Електросамокати, гіроскутери і сигвеї стануть повноправними учасниками дорожнього руху?

Могильницький Максим
Могильницький Максим

Адвокат з кримінальних справ

В Україні планують ввести категорію користувачів персонального легкового електротранспорту Фото з відкритих джерел

Народні обранці 4 вересня прийняли в першому читанні законопроєкт, яким власникам електросамокатів, гіроскутерів, сигвеїв та подібних засобів пересування надається статус учасників дорожнього руху.

Про це пише Максим Могильницький на своїй сторінці в Facebook.

Ще два роки тому ми з колегами підняли питання про необхідність правового врегулювання пересування нових учасників дорожнього руху. Йдеться про користувачів гіроскутерів, моноколіс, електросамокатів та інших коліс на батарейках. А четвертого вересня Верховна Рада прийняла в першому читанні відповідний законопроєкт під номером 3023.

Прогрес невблаганний. У свідомості обивателя гіроскутер вже не є чимось недоступним і футуристичним. Звичайна справа для великих українських міст. Не виключено, що і ти, дорогий передплатник, незабаром обзаведешся чимось компактним і екологічним, плюнувши на задушливий громадський транспорт. Ось і вирішив я подивитися, що там наш законодавець вигадав.

Отже, якщо законопроєкт проголосують і в другому читанні, то вся ця електрична техніка отримає офіційний статус учасників дорожнього руху. Власників персонального легкого електротранспорту, по суті справи, прирівняють до велосипедистів.

Права й обов'язки абсолютно ті ж. Доведеться їм їздити по велосипедних доріжках, а також по краю проїжджої частини або узбіччі, якщо ці самі доріжки відсутні. Рухатися будуть не аби як, але попутно транспортному потоку. А в темний час доби потрібно буде користуватися ліхтарем (фарою) і світловідбивачами.

Як і велосипедист, користувач легкого електротранспорту буде вважатися пішоходом лише в тому випадку, якщо веде свій транспортний засіб, а не їде на ньому. Нестися по пішохідному переходу на повному ходу, сподіваючись, що інші учасники руху зупиняться та пропустять, більше не вийде. Хочеш стати пішоходом - злазь і кати свій мудрований пристрій.

Цим же законом для велосипедистів і користувачів легкого електротранспорту вводиться заборона на використання телефонів під час руху. А також на рух у нетверезому стані.

Тут, правда, з правовим врегулюванням у нас прямо біда. Цього разу навіть окрему міру відповідальності за їзду в стані сп'яніння ввести не намагалися. Обмежилися внесенням користувача електротранспорту до переліку "пільговиків", яким 127-а стаття КУпАП наказує мінімальні штрафи. А заради них, як відомо, правоохоронці навіть протоколи складати лінуються.

Хто ж заради 170-ти гривень (і це в гіршому випадку) напружуватися стане? Конфіскація велосипедів або електротранспорту за серйозні порушення у нас не передбачена. Права на управління подібним транспортом теж не позбавляють. Оскільки ніхто його офіційно не надає. Навіть виїзд на проїжджу частину неповнолітнім учасникам руху заборонити не потрудилися. А варто було б.

Тобто роботу законодавець вже почав, але явно боявся перетрудитися. Сьогодні, по-моєму, навіть дитині очевидно, що безпека руху – це, в першу чергу, дотримання правил усіма його учасниками. Тому і штрафувати всіх слід однаково строго. У нас же пішохід або підліток на гіроскутері можуть творити на проїжджій частині будь-які дурниці та відбутися легким переляком. Яка вже тут безпека?

Максим Могильницький

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...