Смертельний рейс: Чому загинули цуценята на борту літака B767 компанії "МАУ"

Топ-новина
Топ-новина
Фото з відкритих джерел

Фахівці припускають, що перевезення великої кількості тварин може бути контрабандою

Україна втрапила в міжнародний скандал — на борту літака компанії "МАУ" загинуло майже 4 десятки собак породи бульдог. В компанії запевнили, що транспортування тварин відбувалося за міжнародними стандартами. Однак зоозахисники переконані, що перевозити велику кількість тварин одним літаком (їх було понад 600 особин) легально не можна, тож варто говорити про контрабанду.

А тим часом в і Канаді, куди прямували цуцики, і в Україні проводять розслідування загибелі тварин.

Розповідаємо детальніше все, що відомо про останній рейс для 38 цуценят.

Що сталося?

15 червня канадійка на ім'я Еббі Лорензен розповіла у Facebook про смерть тварин, які прибули літаком "МАУ" з Києва до Торонто 13 червня. Померло 38 цуценят породи бульдог.

Лорензен, яка зустрічала цей рейс, розповіла, що стала свідком жахливих сцен: зокрема, як мертвих тварин пакували в мішки для сміття.

Жінка обурювалася тим, що тварин подекуди перевозили по кілька особин в одній клітці, а на борту перебувала велика кількість тварин, що, за її словами, порушує міжнародні стандарти транспортування тварин.

Новини за темою: Розслідування трагедії "МАУ" в Ірані можна завершити і без чорних скриньок, - Єнін

Еббі також розповіла, що не вперше забирає тварин після рейсу з-за кордону в аеропорту Торонто, однак її вперше не пустили до зони, де вивантажують тварин та їх можна відразу забрати за наявності документів. За словами кінолога, митна служба аеропорту та ветеринари Канадського агентства з інспекції харчових продуктів (CFIA) були шоковані кількістю завантажених на борт тварин та тим станом, у якому вони прибули.

Пізніше інформація про інцидент потрапила у ЗМІ - спершу канадські, а згодом і міжнародні: від The Guardian і The Telegraph до Deutsche Welle.

Один зі співрозмовників журналістів з канадського боку розповів, що деякі контейнери з тваринами нібито було обмотані прозорою плівкою, що заважало тваринам дихати.

Канадські журналісти уточнили, що ще в Києві працівники аеропорту та очевидці звернули увагу на безпрецедентну кількість тварин та неприйнятні умови, у яких їх мали перевозити.

Так, CBC опублікувало зняте в Борисполі відео, на якому випадковий свідок коментує завантаження десятків пластикових контейнерів з тваринами.

Новини за темою: Іран готовий виплатити компенсації сім'ям загиблих у катастрофі "МАУ"

Що розповіли в "МАУ"

В компанії не стали заперечувати загибель тварин на борту літака, проте повідомили, що причину інциденту поки не встановлено. А підставою для її встановлення стане звіт канадської ветеринарної служби.

В компанії зазначили, що розпочали власне службове розслідування, на час якого відсторонено керівника Дирекції з вантажних перевезень та логістики. Також компанія з 19 червня припинила перевозити тварин повітряними суднами B767.

Також зазначили, що не отримували поки офіційних документів зі сторони уповноважених органів Канади. "Авіакомпанія "МАУ" регулярно проходить аудит IOSA щодо стандартів безпеки польотів та стандартів, які регулюють, у тому числі, перевезення тварин. Правила перевезення тварин регулюються Live AnimalsRegulations (настановою щодо правил перевезення тварин LAR) – документом IATA (Міжнародної асоціації повітряного транспорту)", - йдеться в повідомленні пресслужби компанії.

Новини за темою: Зеленський пригрозив Ірану міжнародними судами через катастрофу літака "МАУ"

Як перевозили тварин

Знову ж таки, в "МАУ" зазначили, що рейсом Київ-Торонто перевозили тварин комерційного значення. Лише одна тварина летіла з пасажиром.

Тварин відправляли вантажовідправниками як комерційний живий вантаж. Загальна кількість тварин на рейсі склала 559 собак та 89 котів, які були розміщені у 337 клітках. Це дозволяється, якщо тварини можуть вільно рухатися та переміщатися. Клітки для тварин мали вільну циркуляцію повітря. Такий стандарт кліток для транспортування відповідає вимогам LAR.

На рейсі перевозилися собаки середнього віку 4 місяці, а це найпопулярніший вік для комерційних тварин, оскільки експорт тварин до більшості країн дозволяється після щеплення від сказу, яке робиться у зазначеному віці.

Перевозити таку велику кількість тварин було можливо, адже рейс був евакуаційним. Кількість пасажирів на рейсі склала 92 за 272 доступних пасажирських крісел. Вантажний відсік літака B767 внаслідок малої кількості пасажирів мав вільні місткості.

"Вантажний салон літака повністю вентилюється та є температурно регульованими. Тому будь-які маніпуляції стосовно відсутності повітря або неробочих систем кондиціювання виключаються авіакомпанією. Стан тварин під час перельоту зумовлюється великою кількістю факторів, у тому числі умовами транспортування та зберігання тварин до передачі авіакомпанії від вантажовідправників", - заявили в компанії.

Новини за темою: Іранська сторона заявила про шестеро затриманих у справі збитого літака "МАУ"

Розслідування загибелі тварин

За справу щодо смерті цуценят взялися дві країни – у Канаді розслідуванням інциденту займатиметься Канадське агентство з інспекції продовольства (CFIA). В Україні 20 червня Нацполіція під процесуальним керівництвом прокуратури міста Бориспіль, відкрила кримінальне провадження за статтею 299 (Жорстоке поводження з тваринами) Кримінального кодексу України.

На своє виправдання в "МАУ" заявили, що перевезення деяких тварин - це завжди ризик, і фахівці це добре розуміють. Йдеться про брахіцефалів, до котрих належать, у тому числі французькі бульдоги (тварини дуже погано переносять високу температуру та відсутність достатньої кількості води). "Відправники свідомо йдуть на цей ризик, оскільки бізнес заводчиків породистих собак і котів - один з найбільш конкурентних і високо маржинальних", - розповіли в компанії й додали, що не отримали жодних претензій з боку ані відправників, ані одержувачів тварин.

До того ж, в компанії вже почали процедуру передачі усіх необхідних документів до Нацполіції для проведення слідства.

Новини за темою: У Міноборони Ірану назвали винного в авіакатастрофі літака "МАУ"

Погляд спеціалістів на інцидент

На переконання зоозахисників, такі випадки час від часу трапляються, адже бізнес на тваринах дуже прибутковий.

Фахівець SPCA International (міжнародна організація захисту тварин) Лукас Гіксон, який зараз працює в українському Славутичі для благодійної організації Dogs of Chernobyl (Собаки Чорнобиля) розповів, що такими операціями (перепродаж тварин з-за кордону) керують великі "фабрики" з вирощування цуценят.

Він зазначив, що таку велику кількість тварин не можна перевезти легально, тому "у таких рейсах мова фактично йде про контрабанду цуценят".

Професор Скотт Віз з Гуелфського університету (Онтаріо, Канада) зазначив, що зараз Агентство суспільної охорони здоров’я Канади намагається врегулювати питання подібних перевезень. На його переконання, в країні існує досить прибутковий ринок перепродажу цуценят, більшість покупців яких вважають, що їх розводять саме в Канаді, а не завозять з-за кордону.

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...