Нові правила дорожнього руху в Україні: Що зміниться для водіїв, пасажирів, велосипедистів і пішоходів

Топ-новина
Топ-новина
Від сьогодні правила дорожнього руху трохи змінюються Фото з відкритих джерел

Оновлені правила покликані зменшити аварійність на дорогах України

Сьогодні в Україні набрали чинності зміни до Правил дорожнього руху, які стосуються водіїв, пасажирів, велосипедистів та пішоходів. У Міністерстві внутрішніх справ України заявили, що це має сприяти зменшенню аварій на дорогах та покращенню ситуації з кермуванням транспортними засобами загалом.

Далі розповідаємо, як діятимуть оновлені правила дорожнього руху та як вони відобразяться на водіях, велосипедистах і пішоходах.

Що і чому змінюється

У Правила дорожнього руху внесено такі зміни стосовно всіх учасників дорожнього руху відповідно до прийнятого 3 червня 2020 року законопроєкту № 2694 про використання світлоповертальних елементів пішоходами, законопроєкту № 2696 про використання світлоповертальних елементів учасниками дорожнього руху та законопроєкту № 2697 про посилення відповідальності пішоходів за порушення правил дорожнього руху.

Зміни для водіїв та пасажирів:

  • водій та пасажири автомобіля і на передньому, і на задньому сидіннях обов’язково мають пристібатися під час руху по населеному пункту. Це правило поширюється і на інструкторів з водіння – вони мають бути пристебнуті як під час руху в населеному пункті, так і за його межами. Виключенням є водії і пасажири оперативних та спеціальних транспортних засобів, а також водії і пасажири з інвалідністю, якщо пристібатися фізіологічно неможливо.
  • забороняється змінювати розміри, форму, позначення, колір і розміщення номерних знаків. Вони мають бути чистими та достатньо освітленими – заборонено наносити на них додаткові позначки або закривати їх.

Раніше від вимоги використовувати пасок безпеки звільнялися інструктори з водіння – це потрібно було, аби миттєво зреагувати, якщо учень за кермом робить небезпечний маневр, а також водії і пасажири таксі та спецтранспорту: пожежних машин та військової техніки.

Новини за темою: МВС планує відправляти порушників ПДР на перенавчання

Зміни для пішоходів. У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи обов'язково повинні використовувати світлоповертальні елементи: стрічку, наклейку, жилет, або бути в одязі зі світлоповертальними елементами. Це стосується пішоходів, котрі йдуть близько проїзної частини чи узбіччя. При цьому роль світловідбивних елементів не варто недооцінювати. "Світлові" елементи гарантовано збільшують зону видимості пішохода з 25-30 метрів до 130-150.

Пішоходи в Україні і раніше мали виділяти себе у темний час доби. Існувало, до речі, і правило про світловідбивні елементи, проте воно було скоріше рекомендаційним, а не обов’язковим. Проте поки невідомо, як таке в принципі можна контролювати і карати за недотримання цієї норми закону.

Пішоходи в одязі зі світлоповертальними знаками Фото з відкритих джерел

Зміни для велосипедистів. Велосипедистам відтепер дозволено рух смугою для маршрутних транспортних засобів.

Велосипедист Фото з відкритих джерел

Штрафи за порушення ПДР. За порушення правила про паски безпеки на порушників буде накладатися штраф у розмірі 51 гривні. При цьому за відсутність світловідбивних елементів пішоходи можуть "нарватися" на штраф у розмірі … 5 гривень.

Як змінювали ПДР в Україні у 2020 році

1 червня в Україні запустили систему фото- та відеофіксації порушень ПДР в автоматичному режимі. Спершу запрацювали 45 стаціонарних комплексів: 20 у Києві та 25 — на дорогах загальнодержавного значення в області, пізніше – ще кілька у Львівській області. Їхнє завдання – контролювати швидкісний режим руху. До кінця року по Україні мають  встановити майже 300 таких комплексів. Детальніше про нововведення на дорогах можна прочитати у матеріалі за цим посиланням.

Цікаво, що відповідно до "Державної програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року", перші 200 камер мали бути встановлені на дорогах у 2018 році.

Адреси стаціонарних комплексів відеофіксації порушень ПДР у Києві:

  • вул. Олени Теліги, 39;
  • Набережне шосе, 4 (навпроти);
  • Дніпровська набережна, перехрестя з вулицею Причальна;
  • вулиця Братиславська, 18;
  • Чоколівський бульвар, 24;
  • Броварський проспект (М. "Лівобережна");
  • Броварський проспект / вул. Будівельників;
  • проспект Героїв Сталінграда, 25;
  • проспект Володимира Маяковського, 56;
  • проспект Володимира Маяковського, 65;
  • Дружби народів, бульвар, 27;
  • Дружби народів, бульвар, 36;
  • Столичне шосе, 58, в напрямку Києва;
  • Столичне шосе, 58, у напрямку Обухіва;
  • Харківська площа / проспект Бажана;
  • Харківська площа / проспект Бажана.

А нещодавно в Україні запрацювало ще одне нововведення, реалізоване разом із Державною прикордонною службою. З 19 листопада в Україні система автофіксації почала реєструвати перевищення швидкості та порушення інших правил дорожнього руху, скоєні водіями автомобілів з номерами іноземної реєстрації.

"Прикордонник при в'їзді авто на номерах іноземної реєстрації вносить в базу даних номер машини, ПІБ і паспортні дані того, хто був за кермом. Далі, якщо водій на цій машині перевищить швидкість, то система автоматично знаходить дані порушника, взявши їх з бази даних ДПСУ", - пояснили  МВС.

Далі правоохоронці виносять щодо цих осіб постанови про порушення Правил дорожнього руху та відправляють прикордонникам. А ті у свою чергу при виїзді з України автівки іноземної реєстрації фіксують факт порушень ПДР за час перебування в Україні і інформують про це водія, пропонуючи йому заплатити штраф.

Якщо водій-іноземець відмовляється платити штраф, то йому заборонять в'їзд в Україну. Якщо власник "євробляхи" є громадянином України і не хоче платити штраф, то документи будуть направляти у Державну виконавчу службу для стягнення через арешт майна або банківських рахунків.

А вже до кінця року на українських дорогах мають з'явитися чотири тестові програми з системами фіксації правопорушень у неавтоматичному режимі. Їх ще називають фантомними патрулями, які виявляють порушення під час руху поліцейського автомобіля.  

У МВС повідомили, що у патрульній машині встановлюється прилад, який дозволяє фіксувати правопорушення, які відбуваються навколо поліцейського авто у попутному або зустрічному напрямку, навіть якщо воно рухається. Відомо, що на майбутню програму 2021-2023 років уже заплановано закупити до трьохсот таких приладів.

Новини за темою: Як відеофіксація порушень ПДР викрила злісного порушника – псевдотаксиста: Чоловік "заробив" на 12 штрафів

*************

Усі ці нововведення покликані покращити ситуацію на українських дорогах та знизити рівень смертності. Проте залишається питання, як саме реалізовуватиметься механізм контролю за дотриманням нових правил. Як, приміром, усіх пішоходів змусити ходити вулицями лише в одязі зі світловідбивними елементами або як перевіряти це та фіксувати ухиляння? Як перевіряти "пристібнутість" абсолютно всіх водіїв та пасажирів у кожному транспортному засобі в Україні?

Тобто поки зарано говорити про переваги системи штрафування порушників та наповнення держбюджету завдяки цим грошам. Найважливіше зараз це – коректно фіксувати кожне порушення, а поки такого механізму не існує.

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...